Motor stuk
Re: Motor stuk
Hitman heeft een tweede gekocht
maar nu zit ik met die eerste en kan hem niet terug naar opel doen (zij nemen geen geplaatste onderdelen terug)
Dus ik dacht om deze dan te maken (als het mogelijk is) en op ebay te verkopen
Groeten
sander
maar nu zit ik met die eerste en kan hem niet terug naar opel doen (zij nemen geen geplaatste onderdelen terug)
Dus ik dacht om deze dan te maken (als het mogelijk is) en op ebay te verkopen
Groeten
sander
Re: Motor stuk
Net telefoon gekregen van hitman
Er is weer hetzelfde probleem met een andere druklager
2 keer pech lijkt mij nogal veel op iets nieuw uit de garage.
Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Of iemand die mij verder kan helpen?
Groeten
Sander
Er is weer hetzelfde probleem met een andere druklager
2 keer pech lijkt mij nogal veel op iets nieuw uit de garage.
Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Of iemand die mij verder kan helpen?
Groeten
Sander
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Motor stuk
Enige wat ik nog wel een keer heb gelezen hierover is dat misschien de koppelingsplaat achterstevoren is gemonteerd. Dat is mogelijk en niet heel duidelijk op de 2.2
Dan komen de 'vingers' van de drukgroep te ver naar binnen te liggen als de zaak is gemonteerd en om deze te bereiken moet de koppelings-cylinder dan te ver naar buiten en popt er af.
Als het probleem tenminste is dat hij te ver uit steekt en daardoor lekt, of komt de vloeistof lekkage ergens anders vandaan?
Bye, Arno.
Dan komen de 'vingers' van de drukgroep te ver naar binnen te liggen als de zaak is gemonteerd en om deze te bereiken moet de koppelings-cylinder dan te ver naar buiten en popt er af.
Als het probleem tenminste is dat hij te ver uit steekt en daardoor lekt, of komt de vloeistof lekkage ergens anders vandaan?
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Re: Motor stuk
Lucht in de leiding! Verkeerde drukgroep! Verkeerde koppelingsplaat! Verkeerde druklager!
Of wat Arno zegt verkeerd om gekeerde koppelingsplaat! Neem aan dat Hitman weet wat hij doet dus.............!?!?!
Of wat Arno zegt verkeerd om gekeerde koppelingsplaat! Neem aan dat Hitman weet wat hij doet dus.............!?!?!
Re: Motor stuk
Koppelingsplaat zit zeker juist
Moet lek in zitten bij montage wordt pedaal nooit hard
Met bleeding systeem eerst luchtbellen dan niet meeer
Maar pedaal steeds geen druk
Morgen blok eruit voor de derde keer en moulle maken om de drukcilinder op te vangen en dan deuk opzetten
En zien waar lek vandaan komt
Moet lek in zitten bij montage wordt pedaal nooit hard
Met bleeding systeem eerst luchtbellen dan niet meeer
Maar pedaal steeds geen druk
Morgen blok eruit voor de derde keer en moulle maken om de drukcilinder op te vangen en dan deuk opzetten
En zien waar lek vandaan komt
- Bijlagen
-
- rps20141115_210222.jpg (56.49 KiB) 4222 keer bekeken
Re: Motor stuk
Zal met die ontluchting te maken hebben is een groot vermoeden
Laat het wel weten waar ik op stoot
Laat het wel weten waar ik op stoot
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Motor stuk
Check eerst dat rubbertje in het alu blokje bovenop de bak, voordat je alles weer uit elkaar haalt.
Re: Motor stuk
Is da gewoon eruit snakken
Re: Motor stuk
Blok zo goed als eruit al
Alles is er al afgevezen
Nog enkel boite bouten en motorsteunen
Is veel olie in boite gelopen moet er toch uir gekuist worden
Vorige keer hangde de olie tot op koppeling
Dankt voor het helpen in ieder geval
Een mens kan toch ook eens miserie hebben
Alles is er al afgevezen
Nog enkel boite bouten en motorsteunen
Is veel olie in boite gelopen moet er toch uir gekuist worden
Vorige keer hangde de olie tot op koppeling
Dankt voor het helpen in ieder geval
Een mens kan toch ook eens miserie hebben
Re: Motor stuk
Dus blok er terug uit
Zal een raadsel zijn het probleem
Olie hangt vollop aan de druklager
Zal een raadsel zijn het probleem
Olie hangt vollop aan de druklager
- Bijlagen
-
- rps20141116_195716.jpg (48.21 KiB) 4167 keer bekeken
-
- rps20141116_195604.jpg (55.84 KiB) 4167 keer bekeken
Re: Motor stuk
Koppelin zit toch goed
Morgen buis maken met stuk om die druklager
Tegen te houden en dan eens druk op.olie steken en
Zi da lek proberen te achterhalen
Morgen buis maken met stuk om die druklager
Tegen te houden en dan eens druk op.olie steken en
Zi da lek proberen te achterhalen
- Bijlagen
-
- rps20141116_200742.jpg (48.21 KiB) 4188 keer bekeken
-
- rps20141116_200537.jpg (34.42 KiB) 4198 keer bekeken
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Motor stuk
Lastig om dit van je/een foto te zien en ik heb hier nu even geen losse plaat liggen om te vergelijken, maar check even hier waar een verkeerd om gemonteerde plaat dezelfde soort lekkage problemen gaf:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/12 ... try1728594
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/12 ... try1728594
Re: Motor stuk
als ik de foto's bekijk van het engelse forum ligt zijn koppelingsplaat op zijn drukplaat
volgens die foto's zit de koppelingsplaat goed gemonteerd
bij frederic zit ie op dezelfde manier gemonteerd zou toch raar zijn
maar ik krijg geen druk op het pedaal (nooit)
die blijft gewoon slap en je duwt dan pedaal in en trekt hem terug met de voet en opnieuw
en opnieuw en dan begint de boel achteraan te lekken.
dus de cilinder wordt hier toch niet te ver gedrukt denk ik
volgens die foto's zit de koppelingsplaat goed gemonteerd
bij frederic zit ie op dezelfde manier gemonteerd zou toch raar zijn
maar ik krijg geen druk op het pedaal (nooit)
die blijft gewoon slap en je duwt dan pedaal in en trekt hem terug met de voet en opnieuw
en opnieuw en dan begint de boel achteraan te lekken.
dus de cilinder wordt hier toch niet te ver gedrukt denk ik
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Motor stuk
De beschrijving op VX forum lijkt aan te geven dat hij op de voorbeeld-foto cab de drukgroep juist (nog) verkeerd-om zit. Helaas is de tekst niet echt duidelijk over de foto'shitman schreef:als ik de foto's bekijk van het engelse forum ligt zijn koppelingsplaat op zijn drukplaat
volgens die foto's zit de koppelingsplaat goed gemonteerd
De iets 'dikkere' midden kant van de plaat had hij volgens de tekst naar het vliegwiel gedaan, maar moest blijkbaar naar de drukgroep zijde.
Zijn laatste foto lijkt ook dat de 'vingers' van zijn drukgroep hoger staan nu als op de foto die jij had gepost, hoewel dat altijd slecht te zien is.
Als de spullen toch nog los staan misschien proberen om de plaat te keren en te zien of dat effect heeft op de positie van de drukgroep?
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Motor stuk
Ik heb het nog eens in m'n eigen foto's nagezocht, maar op die engelse link ligt ie dus verkeerd om op de drukgroep...
De kant met het verhoogde stuk moet richting de bak wijzen en het staat er bovendien ook op geschreven; [GETRIEBESEITE]
De kant met het verhoogde stuk moet richting de bak wijzen en het staat er bovendien ook op geschreven; [GETRIEBESEITE]