Motor stuk
Re: Motor stuk
ondertussen achterkant er weer op en al enkele toertjes gereden.
nu heb ik de voorkant eraf gehaald en nieuwe radiator gestoken (oude lekte)
nu weet ik niet goed hoe ik hem moet onluchten.
is het gewoon vatje bijvullen, vooraan ontluchtingsnippel losdraaien en terug toezetten als er vloeistof uitkomt
endan motor starten en bijvullen in vatje? of moet ik achteraan ook ontluchten? en zijn er nog dingen die nodig zijn?
alvast bedankt
groeten
sander
nu heb ik de voorkant eraf gehaald en nieuwe radiator gestoken (oude lekte)
nu weet ik niet goed hoe ik hem moet onluchten.
is het gewoon vatje bijvullen, vooraan ontluchtingsnippel losdraaien en terug toezetten als er vloeistof uitkomt
endan motor starten en bijvullen in vatje? of moet ik achteraan ook ontluchten? en zijn er nog dingen die nodig zijn?
alvast bedankt
groeten
sander
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Motor stuk
Zo ongeveer doe je dat ja; Eerst gewoon vullen vaatje + ontluchten en daarna met motor aan herhalen. Helpt wel als je linker voorkant met de rad-ontluchtingnippel iets hoger zet.
Echter als je blok flink leeg is kun je deze beter ook even vullen bij die slangaansluiting op de kop (die net naast fuelrail)
Check tijdens ontluchten ook de twee kachelnippels in de slangen bij de thermostaat.
Echter als je blok flink leeg is kun je deze beter ook even vullen bij die slangaansluiting op de kop (die net naast fuelrail)
Check tijdens ontluchten ook de twee kachelnippels in de slangen bij de thermostaat.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Motor stuk
Als aanvulling op hierboven: vergeet je kachel niet volledig open te draaien.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Motor stuk
Gelukkig is die altijd qua doorstroming op de Speedster volledig 'aan'. Zit alleen een lucht-klep in de verwarming unit om de temperatuur van de lucht te regelen. Er is geen koelvloeistof 'kraan' in het verwarming circuit dus hij stroomt altijd volledig door.S. Gonzales schreef:Als aanvulling op hierboven: vergeet je kachel niet volledig open te draaien.
Moet ook wel, want het verwarming circuit in de Speedster dubbelt als het motor koeling bypass circuit en dat afsluiten is meestal niet zo'n geweldig idee
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Motor stuk
^^ dat dus ja.
Joop is nog wat van de oude stempel waar je toen nog echter kachelkraantjes had...
(Afsluiten van dat circuit is zelfs een zeer beroerd idee, want dit verzorgd ook de doorstroming langs de thermostaat.)
Joop is nog wat van de oude stempel waar je toen nog echter kachelkraantjes had...
(Afsluiten van dat circuit is zelfs een zeer beroerd idee, want dit verzorgd ook de doorstroming langs de thermostaat.)
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Motor stuk
Klopt allemaal hier kan ik mij niet meer uitlullen vrees ik
Ik twijfelde nog even maar ja, ....
Ik twijfelde nog even maar ja, ....
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Motor stuk
dat zou ideaal zijn om de speedster warm te krijgen
zojuist linker voorkant omhoog gezet, nogmaal ontlucht vanvoor tot er enkel koelvloeistof uitkwam
daarna motor gestart en gewacht tot er temperatuuraanduiding was op het dashbord.
nog proberen te ontluchten van voor maar kwam enkel vloeistof uit
nog was wachten en radiator werd stillaan warm, temperatuur is gestopt met stijgen op 93°c en heel de radiator werd warm
ben ik maar gestopt, want het lijkt erop dat radiator ontlucht is
nu voorkant terug monteren en we kunnen weer toeren
moest er nog kleine luchtbellen inzitten,
komen deze er dan uit met gewoon rond te rijden?
allen bedankt voor de tips en hulp
groeten
sander
zojuist linker voorkant omhoog gezet, nogmaal ontlucht vanvoor tot er enkel koelvloeistof uitkwam
daarna motor gestart en gewacht tot er temperatuuraanduiding was op het dashbord.
nog proberen te ontluchten van voor maar kwam enkel vloeistof uit
nog was wachten en radiator werd stillaan warm, temperatuur is gestopt met stijgen op 93°c en heel de radiator werd warm
ben ik maar gestopt, want het lijkt erop dat radiator ontlucht is
nu voorkant terug monteren en we kunnen weer toeren
moest er nog kleine luchtbellen inzitten,
komen deze er dan uit met gewoon rond te rijden?
allen bedankt voor de tips en hulp
groeten
sander