French Frolic 2014

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Maik »

alain schreef:Maik. Dan toch besloten om in één trek door naar huis te rijden ?
Ik hoorde op de radio 'Traffic Info' ( ja boven een bepaalde snelheid wordt Franse snelweg interessant en maakt mijn motor een zachter geluid waardoor ik mijn radio terug kan beluisteren :D ) dat er een paar accidenten gebeurd waren net waar ik gepasseerd was.

Hopelijk heeft dit niet teveel files veroorzaakt?
Ja, we waren van plan na 6uur een hotel te gaan zoeken, en toen zagen we op de navi's dat als we door zouden rijden, we rond 12 's nachts aan zouden komen. Toen voelden we ons nog fit genoeg om de tocht dan maar gewoon af te maken.
Wel eerst wat gegeten (heerlijke sperzieboontjes hadden ze daar!) dus dat heeft weer wat tijd gekost, dus rond 1 uur in de nacht waren we thuis.
Ik zag 's ochtends ook al wat files ontstaan op de route de soleil, op het stuk tussen Orange en Lyon, maar dat stuk peage wilden we sowieso al ontwijken.
Voor de rest helemaal geen files gehad, wel wat sloom rijdende gebakjes op de mooie weggetjes richting Geneve helaas, en op een gegeven moment zo veel dat het een colonne werd en we niet eens meer Robin-style in konden halen :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Maik »

alain schreef:Rondje in Ledenon achter een Porsche 991 (2014) GT3.
475 PK sterk en 0 tot 100 in 3.4 sec !
Een GT3 van de oudere generatie kon ik nog min of meer bijhouden maar dit speelgoed is echt Megasnel.


https://m.youtube.com/watch?v=FiUmDx2MdWU

Gave rondjes Alain! Ik ben hem maar twee keer ofzo tegengekomen op Ledenon, en toen was hij denk ik in- of outlaps aan het doen, toen kon ik er makkelijk voorbij. Op Dijon was hij niet bij te houden door de veel snellere stukken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Maik »

Nog even wat foto's toevoegen voor het nageslacht :)

Vertrek op maandagmorgen 8:30u. Dominique woont het meest in het noorden, dus hij kwam mij oppikken. Daarna door naar Antwerpen, waar we Alain oppikten bij een benzinepomp.

Afbeelding

Aankomst bij het hotel in Dijon, rond 17:00u was dat geloof ik. Allemaal speelgoedauto'tjes op de afgesloten parking achter het hotel.
Leuk detail: alle speelsters, elises en exiges hoefden niet op het knopje van de spoorboom te drukken, maar konden er zo onderdoor 8)

Afbeelding

Dinsdagochtend, op het paddock van Dijon-Prenois. Toen deze foto gemaakt werd was het al wat droger.

Afbeelding

Een foto van de baan. Hier ook al wat hoogteverschillen, een beetje a la Zandvoort.

Afbeelding

Later in de ochtend werd het steeds droger, en in de middag was de baan een tijd helemaal droog. Daarna kwam er helaas weer een flinke bui welke gelukkig niet al te lang duurde. Het opdrogen van de baan hierna ging echter niet heel snel zodat we de rest van de middag nog op een opdrogende baan reden.
Het zonnetje ging wel weer lekker schijnen, maar om 17:00u was de circuitdag hier voorbij en konden we weer gaan inpakken en in het zonnetje weer terug naar het hotel rijden.
Hier de rotzooi die ik mee zeulde, één gereedschaptas van een kilo of 20, en een onderdelentas van 25 kilo. En ik heb er uiteindelijk niets van nodig gehad :)

Afbeelding

De volgende dag, woensdagochtend, op pad gegaan richting Orange. We hadden een leuke route uitgestippeld via Grenoble. Wel af en toe even tanken natuurlijk (de oranje N/A was van een Deense eigenaar, wie Alain z'n dag nog gered had doordat hij reservebatterijtjes voor de AB bij zich had! :thumbup: ).

Afbeelding

Aangekomen bij het hotel in Orange, waar de eigenaar van het hotel een lotusliefhebber bleek te zijn (spot de niet-subtiele hint).

Afbeelding

Een leuke parkeerplaats met allerlei mooi spul.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend, de donderdag, vroeg op pad om op tijd voor de briefing te zijn op het circuit van Ledenon. Hier staan we geparkeerd op het paddock achter de pitsstraat.

Afbeelding

En dit is de pitsstraat, waar het niet erg druk was in de ochtend, want toen was daar nog geen schaduw. En schaduw was kostbaar daar in het zuiden :wink:

Afbeelding

Jammer dat ik niet meer foto's van de baan zelf heb. Wát een baan! Veel hoogteverschillen, veel grip, mooie, uitdagende en blinde bochten, redelijk veilig qua uitlopen, en mooie voorzieningen.
Dat was zeker ook "race control", waar we met een groepje binnen mochten kijken en waar er informatie werd gegeven over het system. Elk stukje circuit op sommige kleine rechte stukjes na, is te zien op één van de schermen, en alles wordt opgenomen. Indrukwekkend!

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag de laatste circuitdag op het circuit bij Alès.
Het was hier ook weer erg warm, maar er stond hier iets minder wind dan op Ledenon, omdat het meer in een dal ligt, dus nog iets meer puffen soms :wink:
Het paddock:

Afbeelding

Geen foto's van de baan helaas, maar ik zal nog wel filmpjes posten van het rijden op de baan. De baan lijkt wat op Abbeville qua karakter, maar dan met leuke hoogteverschillen.
Hadden we trouwens nou al verteld dat je minder grip krijgt als je bovenaan een heuvel komt op hoge snelheid? :bag:

Paraplu'tje op de speedster om de zetels niet 150 graden te laten worden (nog bedankt voor de tip Dominique!).

Afbeelding

En toen hadden we die mooie rit naar en op de Mont Ventoux. Robin voorop met de Caterham. Nog even weer wat foto's, omdat het zo mooi was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdagochtend dus weer vertrokken richting Nederland, nu alleen met Dominique.
En omdat de route via Grenoble naar het zuiden op woensdag zo goed was bevallen, hebben we deze ook weer op de terugweg gedaan.
Helaas was het tweede deel van deze route nu wel een stuk drukker, omdat het op de zaterdag was (veel touristen die weer terug naar huis gingen denk ik).

Afbeelding

Het was een onvergetelijke week, met mooie circuits, gave auto's, en leuke mensen. Erg jammer dat dit dan toch de laatste French Frolic lijkt te zijn. Maar wie weet...
Mocht er een volgende keer komen, dan verwachten we natuurlijk wel meer inschrijvingen van mensen van deze club he.... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: French Frolic 2014

Bericht door aKra »

Ziet er geweldig uit, zou zo kunnen aanhaken maar ik vond het een te duur geintje :(
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: French Frolic 2014

Bericht door speedokus »

Hele leuke impressie.
grt Speedokus. :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Dominique »

Mooi verslag Maik!

Het is idd redelijk kostbaar, en niet iedereen kan dit betalen of heeft het er voor over.
Wat er naast de LoT bijdrage bijkomt:
Slijtage van consumables (banden, remblokken, etc.)
Brandstof
Tol
verzekering voor repatroullering van het voertuig (ANWB?)
Hotelrekeningen
dinners

Je kreeg er wel een weekje de mogelijkheid op bijzondere circuits te rijden, adrenaline, gezelligheid, humor (bedankt voor de bekeuring Alain, . . . priceless!! :lol: ) voor terug die je de rest van je leven niet meer vergeet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: French Frolic 2014

Bericht door alain »

Inderdaad mooi verslag Maik! FRench Frolic in een notendop. En ook zeer mooie foto's!
Ongeloofelijk wat tegenwoordig allemaal mogelijk is met een Smartphone.
Misschien moet ik me dat ook maar gaan aanschaffen.
Momenteel gebruik ik nog een zeer oude GSM van 30 euro of zoiets die eigenlijk wel zeer goed werkt waarvoor ie ontworpen is. Bellen dus.


Slijtage valt eigenlijk reuze mee bij mij.
Ik had het ergste verwacht met mijn Khumo banden maar vandaag profieldiepte gemeten en er is maar 0,5 mm rubber weg. Nog 3,5 á 4mm over dus.
Deze keer voor de harde compound gekozen en met meer druk in de banden gereden, blijkbaar een betere combinatie!

Het was eigenlijk naast het circuit minstens even leuk dan op het circuit, spijtig dat het de laatste FF was.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Maik »

Slijtage van de banden heb ik nog niet goed bekeken, maar dat zal met de R888 ook wel mee moeten vallen.
Ik heb alleen nog maar de auto gewassen :oops:
Er zat behoorlijk wat troep op en aan, vooral de achterkant, allemaal mooie zwarte pikkels van bandenrubber en ook asfalt/teer leek het :roll:

Eerste filmpje is van een rondje op het laatste circuit, bij Alès:

http://www.youtube.com/watch?v=_1lGVc50 ... e=youtu.be
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: French Frolic 2014

Bericht door Piet »

Mooie foto's Maik. Ik ben erg jaloers op jullie trip.
Bijlagen
j.jpg
j.jpg (44.76 KiB) 4016 keer bekeken
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: French Frolic 2014

Bericht door alain »

Overstuur heb je mooi opgevangen Maik!

Duidelijk te zien dat je de Andrew Walsh techniek gebruikt :wink:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Maik »

Ik wilde hem eigenlijk nog iets langer in de drift houden, maar dat is lastig met zo'n badkuip met hete semi-slicks en met-zonder-sper... :wink:

Hier twee laps op het mooie Ledenon!

http://youtu.be/MI8MDoNxY2k
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: French Frolic 2014

Bericht door Dominique »

alain schreef:Overstuur heb je mooi opgevangen Maik!

Duidelijk te zien dat je de Andrew Walsh techniek gebruikt :wink:
idd, op 1:10 => hard de bocht inremmend gaan tot je wordt ingehaald door de achterkant, dan balancerend op het gas de bocht uit knallen. prooven technology! :yes:
Wat daarna komt op 1:25, dat bultje over, dat kan natuurlijk wel veel harder.... :lol:


De zwarte spikkels lijken op door de regen losgeweekt rubber van onze voorgangers op Dijon. Het gaat er niet eens zo makkelijk van af. :evil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: French Frolic 2014

Bericht door stefan »

@ maik

spuitbus schuim gebruiken om normaal gezien ruiten te kuisen...even laten inwerken en klaar is kees... en neen dat tast je lak niet aan grtzzzzzzz :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: French Frolic 2014

Bericht door alain »

Kijk wat ik hier gevonden heb!

Een gekke man die Frans spreekt op de Mont Ventoux!
Filmpje is twee jaar oud denk ik en dan tegen ons zeggen dat hij de weg ook niet kende. Tarrarra dus :twisted:

https://m.youtube.com/watch?v=dliX-mN5IS0

Terecht gediskwalificeerd dus :bash: :yes:
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: French Frolic 2014

Bericht door speedster »

Waar is Adriaan?

Bassie is best snel!
Plaats reactie