Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Bericht door alain »

Vandaag heb ik mijn driftbox files even uitgelezen :

Circuit Zolder:
Vmax 192.9kmh
PkLatG 1.87G (maximale G-kracht in bocht)
PkAccelG 1.42G (maximale G- kracht bij acceleratie)
PkDecelG 2.08G (maximale G-kracht bij remmen)

Remmen werken goed zo te zien ! :D

Kan je hier ook theoretisch uit afleiden hoe snel je tot stilstand komt met 2.08 g remvertraging?
Te lang geleden dat ik afgestudeerd ben. Ik ben ondertussen al die formules al lang vergeten :?
Dit is iets voor de ernstige rekenknobbels onder ons !



en op circuit van Dijon:

Vmax 232.4kmh !! (GPS snelheid)
PkLatG 1.34G
PkDecelG 0.95
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Bericht door Rob »

Ik ben geen kenner maar lijkt me sterk dat je uit een g kracht kan afleiden hoe lang je remweg is. Net zoals bij een acceleratie is een deceleratie niet rechtlijnig en heb je dus meer gegevens nodig dan enkel de G's
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Bericht door alain »

Vertraging is inderdaad niet lineair.
+ Dit zijn maximale waarden en voorzover deze dan nog wel exact zijn ?

remafstand = beginsnelheid in het kwadraat (in m/s)/ 2* remvertraging (m/s²) ( even geGoogled)

Hier kan je ook uit afleiden dat als je aanvangsnelhgeid verdubeld je remafstand verviervoudigd!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Bericht door Daan »

Het staat vast ergens op het forum, maar wat zijn je specs voor de remmen, onderstel en banden/velgen?
1,87G lateraal en 2,08G in de ankers klinkt naar mijn idee erg goed. Jeremy C. kreeg last van zn nek in de GTR bij 1,6G lateraal geloof ik...
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie