Pagina 1 van 1

Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Geplaatst: 08 okt 2014 11:07
door alain
Vandaag heb ik mijn driftbox files even uitgelezen :

Circuit Zolder:
Vmax 192.9kmh
PkLatG 1.87G (maximale G-kracht in bocht)
PkAccelG 1.42G (maximale G- kracht bij acceleratie)
PkDecelG 2.08G (maximale G-kracht bij remmen)

Remmen werken goed zo te zien ! :D

Kan je hier ook theoretisch uit afleiden hoe snel je tot stilstand komt met 2.08 g remvertraging?
Te lang geleden dat ik afgestudeerd ben. Ik ben ondertussen al die formules al lang vergeten :?
Dit is iets voor de ernstige rekenknobbels onder ons !



en op circuit van Dijon:

Vmax 232.4kmh !! (GPS snelheid)
PkLatG 1.34G
PkDecelG 0.95

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Geplaatst: 08 okt 2014 11:36
door Rob
Ik ben geen kenner maar lijkt me sterk dat je uit een g kracht kan afleiden hoe lang je remweg is. Net zoals bij een acceleratie is een deceleratie niet rechtlijnig en heb je dus meer gegevens nodig dan enkel de G's

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Geplaatst: 08 okt 2014 12:15
door alain
Vertraging is inderdaad niet lineair.
+ Dit zijn maximale waarden en voorzover deze dan nog wel exact zijn ?

remafstand = beginsnelheid in het kwadraat (in m/s)/ 2* remvertraging (m/s²) ( even geGoogled)

Hier kan je ook uit afleiden dat als je aanvangsnelhgeid verdubeld je remafstand verviervoudigd!

Re: Drift box gegevens Circuit : Zolder en Dijon

Geplaatst: 08 okt 2014 15:04
door Daan
Het staat vast ergens op het forum, maar wat zijn je specs voor de remmen, onderstel en banden/velgen?
1,87G lateraal en 2,08G in de ankers klinkt naar mijn idee erg goed. Jeremy C. kreeg last van zn nek in de GTR bij 1,6G lateraal geloof ik...