Simracing nuttig voor trackdays?

Algemene zaken omtrent onze auto.
glnk
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2013 14:15

Re: Simracing nuttig voor trackdays?

Bericht door glnk »

Rob schreef:
glnk schreef:Simraceway heb ik nooit geprobeerd omdat het mij niks lijkt. Ik race alleen in iRacing. Afgelopen weekend heb ik met mijn team een 24 uurs race gereden (met rijderswissels) en dat was ongeloofelijk cool. Ons team is heel internationaal dus het is geen probleem om dit soort events te doen. Het veld in de league is zo competitief dat er na 24 uur en een heleboel pitstops nog steeds een strijd is tussen de leiders :)

Ik gebruik de volgende instellingen:
Afbeelding

Ik ben geen fan van damping effecten en het spring effect (automatisch terugkeren naar center), dat is niet realistisch.
Of dat realistisch is hangt ook af van uw irl auto. Ik heb met oa een Yaris cup, een bmw clubsport en met de speedster op circuit gezeten en kan je vertellen dat de Yaris toch echt wel trekt om het stuurtje terug gecentreerd te krijgen.
Ja omdat de voorwielen caster hebben zullen de voorwielen altijd weer rechtuit willen wanneer de auto in beweging is. Dat is in de sim al zo, daar heb je (in ieder geval in iRacing) geen spring effect voor nodig. Als je spring effect zou inschakelen dan zou je stuur niet onder een hoek blijven staan maar weer terug gaan naar het midden wanneer de auto stil staat.
Plaats reactie