Pagina 1 van 1
Quote uit Autovisie
Geplaatst: 04 aug 2005 19:50
door Paskal
Onderstaande stond in een artikel in de Autovisie (mbt de Lotus Europa) die vandaag op de mat viel:
"Overigens wordt ook nog steeds de 200 pk sterke turbomotor uit de Opel Speedster/Vauxhall VX een affaire met Lotus toegedicht. Die kansen lijken echter klein: Lotus assembleerde tot voor kort de VX-en en Speedsters voor GM, maar zes op de tien auto's keren terug in de fabriek met schade. Het uitgesproken turbokarakter van de viercylinder verrast in de praktijk nogal wat rijders.
Dat is nogal een percentage

Kunnen die mensen allemaal niet rijden of is het echt zo erg?
Re: Quote uit Autovisie
Geplaatst: 04 aug 2005 20:12
door Marcel
Paskal schreef:Onderstaande stond in een artikel in de Autovisie (mbt de Lotus Europa) die vandaag op de mat viel:
"Overigens wordt ook nog steeds de 200 pk sterke turbomotor uit de Opel Speedster/Vauxhall VX een affaire met Lotus toegedicht. Die kansen lijken echter klein: Lotus assembleerde tot voor kort de VX-en en Speedsters voor GM, maar zes op de tien auto's keren terug in de fabriek met schade. Het uitgesproken turbokarakter van de viercylinder verrast in de praktijk nogal wat rijders.
Dat is nogal een percentage

Kunnen die mensen allemaal niet rijden of is het echt zo erg?
Hoi, niet kunnen rijden.....ik weet het niet, misschien wat overmoed.
Ik weet wel dat hij inderdaad in zijn 2e en 3e versnelling, vreselijk versneld, waarbij hij rond de 2500 rpm de turbo inschakeld.......tot nu toe heb ik op droog wegdek nog geen problemen ondervonden, maar ik kan me voorstellen dat bij nat.........je snel een probleem hebt.
Bij droog wegdek ervaar je toch snel die smalle voorbandjes en het willen gaan schuiven over de voorwielen, wat best jammer is soms

Geplaatst: 04 aug 2005 21:12
door Martin
Bij droog wegdek ervaar je toch snel die smalle voorbandjes en het willen gaan schuiven over de voorwielen, wat best jammer is soms .
Bredere banden
Gr,

Martin
Re: Quote uit Autovisie
Geplaatst: 04 aug 2005 21:55
door Paskal
Marcel schreef:Bij droog wegdek ervaar je toch snel die smalle voorbandjes en het willen gaan schuiven over de voorwielen, wat best jammer is soms

Heb het hele forum nog niet doorgelezen, maar ik neem aan dat dat op de één of andere manier (onderstel/bandbreedte/spoorverbreders) wel enigzins te ondervangen is? Ik neem aan dat het op een voor de gemiddelde weggebruiker bewust ingebakken veiligheidszaak is geweest om die smallere banden te monteren. Voor Jan modaal is onderstuur wat makkelijker op te vangen dan overstuur

Geplaatst: 05 aug 2005 7:12
door Piet
Die smalle bandje redde de zaak vaak nog. Het is vooral in de bochten waarin de turbo harder mee gaat blazen dan verwacht dat voor problemen zorgt. Top-gear waarschuwt hiervoor. Mede daarom krijgt de Speedster 2.2 5 sterren

en de Turbo maar 4.
Geplaatst: 05 aug 2005 8:17
door Marcel
piet schreef:Die smalle bandje redde de zaak vaak nog. Het is vooral in de bochten waarin de turbo harder mee gaat blazen dan verwacht dat voor problemen zorgt. Top-gear waarschuwt hiervoor. Mede daarom krijgt de Speedster 2.2 5 sterren

en de Turbo maar 4.
Dus als ik het goed begrijp.........krijgt hij 4 sterren omdat de je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is
De 911 is juist beroemd en geliefd om die eigenschap volgens mij, vele ware liefhebbers vinden het inderdaad jammer dat de laatste 911's zo vol electroinica zitten dat je er zelfs een puber van 18 of een vrouw in weg kan sturen........
Paskal schreef:Heb het hele forum nog niet doorgelezen, maar ik neem aan dat dat op de één of andere manier (onderstel/bandbreedte/spoorverbreders) wel enigzins te ondervangen is? Ik neem aan dat het op een voor de gemiddelde weggebruiker bewust ingebakken veiligheidszaak is geweest om die smallere banden te monteren. Voor Jan modaal is onderstuur wat makkelijker op te vangen dan overstuur
Ik heb geen ervaring met Nitrons, die schijnen al een enorme verbetering te zijn, wel had ik op mijn 2.2 verbreders en bredere (215) banden voor en (255) achter en dat lag een stuk strakker, je ging met meer vertrouwen een bocht in vondt ik, in de Turbo was dat weer even wennen, toch sneller grip kwijt op droog wegdek
Martin schreef:Bredere banden
Passen niet op deze velgen

Geplaatst: 05 aug 2005 10:32
door Piet
Dus als ik het goed begrijp.........krijgt hij 4 sterren omdat de je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is
Je snapt het niet.

Geplaatst: 05 aug 2005 10:38
door Hendrik-Jan
Martin schreef:Bij droog wegdek ervaar je toch snel die smalle voorbandjes en het willen gaan schuiven over de voorwielen, wat best jammer is soms .
Bredere banden
Gr,

Martin
Bij de 2.2 kan je dat verhelpen door anders uit te lijnen (meer uitspoor). Verder goed de bochten insturen. Gisteren op Zandvoort had ik geen last van onderstuur.
Geplaatst: 05 aug 2005 11:40
door Marcel
piet schreef:Dus als ik het goed begrijp.........krijgt hij 4 sterren omdat de je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is
Je snapt het niet.

EDIT:
De Turbo krijgt dus 4 sterren omdat je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is

Geplaatst: 05 aug 2005 11:46
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:piet schreef:Dus als ik het goed begrijp.........krijgt hij 4 sterren omdat de je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is
Je snapt het niet.

EDIT:
De Turbo krijgt dus 4 sterren omdat je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is

Ga poetsen joh!

Geplaatst: 05 aug 2005 14:56
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:
Ga poetsen joh!

Ik zou wel willen........maar zit op mijn werk
