Pagina 1 van 2

advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 9:43
door harrys
jullie advies voor uitlaat voor mijn speedster turbo.nu nog origineel
motor is licht getuned maar mag wel wat meer snerpen zonder dat ik van het circuit getrapt wordt.
beetje vermogenswinst is niet erg...

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:03
door aKra
Ik heb een volledig open uitlaatsysteem van 3" custom laten maken, hels kabaal maar op Zandvoort geen enkel probleem.

Door de uitlaat van 2" te vergroten naar 3" heeft de turbo meer ruimte om zijn uitgezette warme gassen te verplaatsen naar buiten ;)

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:13
door Smiley
Harry rijd ook op assen en daar zijn ze strenger dan cpz.
zolder ook harry?

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:14
door aKra
Vraag me wel af hoeveel mijn uitlaat dan produceert, want ik heb het idee ter vergelijking met jullie SC dat de mijne ook flink brult maar door de turbo anders waardoor hij veel lager uitkomt voor de meting.

Iemand een dB meter?

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:24
door harrys
Smiley schreef:Harry rijd ook op assen en daar zijn ze strenger dan cpz.
zolder ook harry?
ik reed en rij overal in europa waar asfalt ligt, 1 richtingsverkeer is en finish op zelfde plek als start.
en ik wil niet van het circuit gejaagd worden wegens teveel geluid of dat je ergens moet liften

heb geen tijd om dingen om maat te laten maken, wat zijn de kwalitatieve aftermarket uitlaten voor de speedster turbo ?

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:27
door aKra
Zou kiezen voor een Duitse uitlaat, ik weet even niet meer de naam van het merk maar daar komt Smiley vast wel mee ;)

Kost om en nabij 1800 Euro en is een nette uitlaatlijn, volgens mij verkoopt Regelin ze nog steeds.

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 11:30
door aKra

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 12:08
door Smiley
Als je nu zeker weet dat 250pk max genoeg gaat zijn zou ik miltek zeggen.
meer pk's tullet of zoiets, maar die maken weer meer herrie

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 12:16
door tibby
Heb een 3 inch Tullet (Regelin) erop en is retestil :yes:
grtz

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 14:59
door Exmantaa
Ik neem wel aan dat je voorkat er wel al uitgehaald is, want dat is een aardige rem. (De voorpijp bij een turbo scheelt sowieso altijd al flink wat)


http://www.christullettexhausts.com/shop/vx220.asp

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 15:55
door Daan
Herrie hangt ook van je turbo af Tibby. Jij hebt geen OEM meer 8)

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 19:15
door Pipo
aKra schreef:Vraag me wel af hoeveel mijn uitlaat dan produceert, want ik heb het idee ter vergelijking met jullie SC dat de mijne ook flink brult maar door de turbo anders waardoor hij veel lager uitkomt voor de meting.
Iemand een dB meter?
Er bestaat een app die je smartphone in een dB-meter omtovert, maar hoe nauwkeurig dat werkt weet ik niet.

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 17 okt 2014 23:24
door aKra
Pipo schreef:
aKra schreef:Vraag me wel af hoeveel mijn uitlaat dan produceert, want ik heb het idee ter vergelijking met jullie SC dat de mijne ook flink brult maar door de turbo anders waardoor hij veel lager uitkomt voor de meting.
Iemand een dB meter?
Er bestaat een app die je smartphone in een dB-meter omtovert, maar hoe nauwkeurig dat werkt weet ik niet.
Goed idee, zal het eens proberen.

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 26 dec 2014 15:34
door H@nkie
Ik heb er een larini onder hangen, deze geeft een gruwelijk mooi snerpend mechanisch geluid, vergelijkbaar met het openklepuitlaatsysteem van een f430, bij door trekken jankt snerpt hij er over,. Vind het kwalitatief een bagger uitlaatsysteem, bochten raken om de haverklap los en hebben ze al mijn hele bumper beschadigd, div nieuwe klemmen gekocht werkte allemaal niet, om de haverklap hingen de chromen eindpijpen weer of omLaat op de bumper te stuiteren of tegen de zijkant, nu heb ik dit probleem meest simpel op kunnen lossen door vanuit de kofferruimte een ophangsysteem te maken, heb stalen plaatje in de kofferbak gelijmd onder de bekleding, 2 gaatjes doorgeboord en vervolgens dik staal draad om de eind bocht heen en nu blijft hij mooi op zijn plek, dit is bij meerdere uitlaten noodzakelijk, aangezien de klemmen allemaal los trillen. Maar dit is dus snel en eenvoudig op te lossen,. Systeem levert met precat vervanger cker wat meer vermogen, en gruwelijk veel lol op de openbare weg, circuit en vooral tunnels!..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: advies gevraagd

Geplaatst: 26 dec 2014 16:49
door tibby
circuit=no go met de Larini (veel te luid)
grtz