Welke kit te gebruiken?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Welke kit te gebruiken?

Bericht door Ruud »

Heren experts, ervaringsdeskundigen. Het bekende lekkende koplampensyndroom. Tot enkele centimeters links en rechts voorbij de twee groene papiertjes kiert de frontlens van de rechter koplamp. Het lijkt erop alsof er nooit kit heeft gezeten maar het spulletje kan ook in de loop van de tijd los gekomen zijn. De linker koplamp krijgt ook zo'n kuren. Welke kit kan ik het beste gebruiken om dit weer vast te zetten en "waterdicht" te krijgen. Nu kunnen er met regelmaat goudvissen "achter het raampje" zwemmen. De kit moet wat elastisch blijven, lijkt me. En de zwarte rand van de frontlens mag in de loop van de tijd liever niet aangetast worden. Eerder heb ik gelezen dat er siliconenkit werd geadviseerd. Maar in de glaszetterij, zo meen ik te weten, worden ze daar niet blij van. Dat siliconenspul kan nog een hele tijd "uitdampen" waardoor een witte waas aan de binnenkant van de frontlens ontstaat. Dat krijg ik er dan nooit meer uit natuurlijk. Waarmee worden voorruiten van auto's gelijmd? Is dat beter? Kan ik dat als "leek" ergens kopen? Wat is wijs?
Bijlagen
lekkende koplamp frontlens (8).jpg
lekkende koplamp frontlens (8).jpg (43.5 KiB) 2392 keer bekeken
lekkende koplamp frontlens (7).jpg
lekkende koplamp frontlens (7).jpg (60.36 KiB) 2388 keer bekeken
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke kit te gebruiken?

Bericht door Smiley »

Ik heb siliconen alleen aan de buitenrand tussen lens en behuizing gebruikt om het waterdicht te krijgen.
Ook heb ik de laatste keer dubbelzijdige tape gebruikt, ipv zoiets als sikaflex. (bij volledige lens verwijdering)

Ik geloof dat af fabriek die dubbelzijdige tape ook gebruikt wordt. (die nu voor een deel bij je aan het loslaten is)

Maar gezien het kleine stukje bij je, zoiets als sikaflex zou ik zeggen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Re: Welke kit te gebruiken?

Bericht door Ruud »

Ha top! Ga ik proberen. Was ook al aan het peuteren om misschien hele frontlens los te krijgen zodat ik ook meteen dat rottige binnenwerk van stelschroeven etc. zou kunnen upgraden maar dat is waarschijnlijk niet de goede route. Dat geheel lospeuteren valt nog tegen. Waar wel lijm/kit zit, zit het ook nog echt goed vast. En als het al zou lukken ben ik nog niet bij het binnenwerk. Dat zit weer apart achter de zwarte "bezel". Aparte stukje Engelse "engineering" allemaal grmpffff.... :roll:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke kit te gebruiken?

Bericht door Smiley »

Als de lens helemaal los moet, kun je hem beter even in de oven doen om de dubbelzijdige tape los te weken.
10 min op een graad of 80.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Welke kit te gebruiken?

Bericht door timmyboy55 »

Inderdaad, lens eraf en zoveel mogelijk oude tape eraf peuteren, dan met nieuwe hoogwaardige (in dit geval dus GEEN action) dubbelzijdige tape (zwart) afdichten.. Misschien de buiten naden met een of andere kit licht extra afdichten voor in de toekomst als je er vanuit gaat hem toch niet meer open gaat maken.
Gebruikersavatar
H@nkie
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 mar 2014 20:42
Locatie: Amersfoort

Re: Welke kit te gebruiken?

Bericht door H@nkie »

Ruud.. Ik heb zelf de lens vast gelijmd op een aantal plaatsen met een heel klein beetje bruislijm,. En de rest buiten randen afgekit met zwarte Siliconen kit, succes


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plaats reactie