Vordoven Forme
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Vordoven Forme
ohja, dan kunnen ze natuurlijk ook weer ff wat meepakken....
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Vordoven Forme
Denk dat het nog wel schrikken wordt, verzendkosten, BTW en mogelijk invoerbelasting. Echt van tevoren nagaan, want alles bij elkaar kan flink schrikken worden.
Ik rij met 18x8 en 215/40 voor. Als je dan de caster zo zet dat het wiel helemaal naar voren staat, de camber aanpast, de ET zo kiest dat het wiel nog net in de wielkast past en veren neemt die niet veren (als je iets van 1000 lbs/inch neemt zit je wel goed), is er helemaal niets aan de hand Is eigenlijk ook wel weer vermakelijk als je ergens wegrijdt, iets in moet sturen en iedereen schrikt zich kapot door het geluid van een aanlopend wiel
Zonder dollen, 18x8 met 215/40 banden is passend te maken voor. Moet dan wel zo'n bakje in de wielkuip. En om een of andere reden staat de caster van mijn auto zo dat het wiel helemaal naar voren staat (kleinste hoek, meest instabiele stand. Moet ik nog iets aan doen, want op de normale weg is dat niet lekker rijden). Dus helemaal zonder problemen, nou nee. Ziet er wel leuk uit, vind ik.
Ik rij met 18x8 en 215/40 voor. Als je dan de caster zo zet dat het wiel helemaal naar voren staat, de camber aanpast, de ET zo kiest dat het wiel nog net in de wielkast past en veren neemt die niet veren (als je iets van 1000 lbs/inch neemt zit je wel goed), is er helemaal niets aan de hand Is eigenlijk ook wel weer vermakelijk als je ergens wegrijdt, iets in moet sturen en iedereen schrikt zich kapot door het geluid van een aanlopend wiel
Zonder dollen, 18x8 met 215/40 banden is passend te maken voor. Moet dan wel zo'n bakje in de wielkuip. En om een of andere reden staat de caster van mijn auto zo dat het wiel helemaal naar voren staat (kleinste hoek, meest instabiele stand. Moet ik nog iets aan doen, want op de normale weg is dat niet lekker rijden). Dus helemaal zonder problemen, nou nee. Ziet er wel leuk uit, vind ik.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Vordoven Forme
Ik weet in Alkmaar nog wel een setje ATS DTC's die een opknapbeurtje nodig hebben, voor niet te veel ...
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Vordoven Forme
Unieke velgen is natuurlijk leuk, en vooral....uniek.
Hou wel ff in je achterhoofd dat bij schade (stoepje niet gezien of curbstone,etc) één enkele velg bestellen duur of onmogelijk is...
Hou wel ff in je achterhoofd dat bij schade (stoepje niet gezien of curbstone,etc) één enkele velg bestellen duur of onmogelijk is...
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Vordoven Forme
Hubs wisselen voor een 5x112 als je jappenvelgen mooi vindt? Worden ook veel geleverd in split sets (7J/9J).
En iets niet kopen omdat een ander het heeft moet je niet doen. Je komt toch nooit iemand anders tegen en jij moet er tegen aan kijken.
Nog maar 1 andere set gezien hier, en dat op een 911 cabrio (standaard velg hiervoor, geen idee of het hetzelfde merk is maar wel zelfde type iig).
En iets niet kopen omdat een ander het heeft moet je niet doen. Je komt toch nooit iemand anders tegen en jij moet er tegen aan kijken.
Nog maar 1 andere set gezien hier, en dat op een 911 cabrio (standaard velg hiervoor, geen idee of het hetzelfde merk is maar wel zelfde type iig).
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Vordoven Forme
Eh, weet jij een type 5x 112 hub welke zo (of met minimale mods) in de Lotus upright past? Ik heb nu schuifmoeren voor mijn Superleggera's 5 x 112 en zit te denken omdan maar een hub om te boren.Daan schreef:Hubs wisselen voor een 5x112 als je jappenvelgen mooi vindt? Worden ook veel geleverd in split sets (7J/9J).
En iets niet kopen omdat een ander het heeft moet je niet doen. Je komt toch nooit iemand anders tegen en jij moet er tegen aan kijken.
Nog maar 1 andere set gezien hier, en dat op een 911 cabrio (standaard velg hiervoor, geen idee of het hetzelfde merk is maar wel zelfde type iig).
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Vordoven Forme
Geen idee, was meer een vraag. Zal eens bij mn maat zn S13 kijken hoe de hubs er uit zien.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Vordoven Forme
Compleet nieuwe hubs is natuurlijk mogelijk, maar vergis je niet in het formaat van de klus waar je dan aan begint!
Vrijwel zeker passen die van andere automerken niet direct op de uprights, of gebruiken de 'donor' auto's traditionele lagers die in de upright geperst moeten worden. Dat betekent dus ook nieuwe uprights laten ontwerpen en maken. Dan moet je nog een setje passende remschijven zien te vinden rondom (diamater, offset en dikte) en waarschijnlijk de plaats en evt. type van de remklauwen aanpassen daarop. (ook onderdeel van nieuwe upright ontwerp)
En als afsluitende mag je natuurlijk nog nieuwe aandrijf-assen laten maken, want de diameter en aantal spiebanen in de naven zullen ook niet overeen komen met de Opel versies.
Al met al behoorlijke klus waar waarschijnlijk de velg-kosten een miniem onderdeel van worden
Schuif-bouten om naar 5x112 te komen zijn dan wel een heel stuk makkelijker en als je dat niet wilt, dan kan je evt. nog onderzoeken of de bestaande naven (cq. nieuwe kopen) voldoende 'vlees' hebben om te kunnen worden voorzien door een machinefabriek oid. met een (extra) 5x112 patroon naast de bestaande 5x110.
Bye, Arno.
Vrijwel zeker passen die van andere automerken niet direct op de uprights, of gebruiken de 'donor' auto's traditionele lagers die in de upright geperst moeten worden. Dat betekent dus ook nieuwe uprights laten ontwerpen en maken. Dan moet je nog een setje passende remschijven zien te vinden rondom (diamater, offset en dikte) en waarschijnlijk de plaats en evt. type van de remklauwen aanpassen daarop. (ook onderdeel van nieuwe upright ontwerp)
En als afsluitende mag je natuurlijk nog nieuwe aandrijf-assen laten maken, want de diameter en aantal spiebanen in de naven zullen ook niet overeen komen met de Opel versies.
Al met al behoorlijke klus waar waarschijnlijk de velg-kosten een miniem onderdeel van worden
Schuif-bouten om naar 5x112 te komen zijn dan wel een heel stuk makkelijker en als je dat niet wilt, dan kan je evt. nog onderzoeken of de bestaande naven (cq. nieuwe kopen) voldoende 'vlees' hebben om te kunnen worden voorzien door een machinefabriek oid. met een (extra) 5x112 patroon naast de bestaande 5x110.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Vordoven Forme
Yep, graag een beetje simpel en goeskoop.Arno schreef:Compleet nieuwe hubs is natuurlijk mogelijk, maar vergis je niet in het formaat van de klus waar je dan aan begint!
Vrijwel zeker passen die van andere automerken niet direct op de uprights, of gebruiken de 'donor' auto's traditionele lagers die in de upright geperst moeten worden. Dat betekent dus ook nieuwe uprights laten ontwerpen en maken. Dan moet je nog een setje passende remschijven zien te vinden rondom (diamater, offset en dikte) en waarschijnlijk de plaats en evt. type van de remklauwen aanpassen daarop. (ook onderdeel van nieuwe upright ontwerp)
En als afsluitende mag je natuurlijk nog nieuwe aandrijf-assen laten maken, want de diameter en aantal spiebanen in de naven zullen ook niet overeen komen met de Opel versies.
Al met al behoorlijke klus waar waarschijnlijk de velg-kosten een miniem onderdeel van worden
Schuif-bouten om naar 5x112 te komen zijn dan wel een heel stuk makkelijker en als je dat niet wilt, dan kan je evt. nog onderzoeken of de bestaande naven (cq. nieuwe kopen) voldoende 'vlees' hebben om te kunnen worden voorzien door een machinefabriek oid. met een (extra) 5x112 patroon naast de bestaande 5x110.
Bye, Arno.
Onze 5x110 hubs hebben M12 bouten en meeste VW etc. 5x112 velgen passen M14 bouten in. Dus met off-enter opboren gaat dan net passen.
Re: Vordoven Forme
Ik zou schuifbouten pakken, zoals Arno zegt..Exmantaa schreef:Yep, graag een beetje simpel en goeskoop.Arno schreef:Compleet nieuwe hubs is natuurlijk mogelijk, maar vergis je niet in het formaat van de klus waar je dan aan begint!
Vrijwel zeker passen die van andere automerken niet direct op de uprights, of gebruiken de 'donor' auto's traditionele lagers die in de upright geperst moeten worden. Dat betekent dus ook nieuwe uprights laten ontwerpen en maken. Dan moet je nog een setje passende remschijven zien te vinden rondom (diamater, offset en dikte) en waarschijnlijk de plaats en evt. type van de remklauwen aanpassen daarop. (ook onderdeel van nieuwe upright ontwerp)
En als afsluitende mag je natuurlijk nog nieuwe aandrijf-assen laten maken, want de diameter en aantal spiebanen in de naven zullen ook niet overeen komen met de Opel versies.
Al met al behoorlijke klus waar waarschijnlijk de velg-kosten een miniem onderdeel van worden
Schuif-bouten om naar 5x112 te komen zijn dan wel een heel stuk makkelijker en als je dat niet wilt, dan kan je evt. nog onderzoeken of de bestaande naven (cq. nieuwe kopen) voldoende 'vlees' hebben om te kunnen worden voorzien door een machinefabriek oid. met een (extra) 5x112 patroon naast de bestaande 5x110.
Bye, Arno.
Onze 5x110 hubs hebben M12 bouten en meeste VW etc. 5x112 velgen passen M14 bouten in. Dus met off-enter opboren gaat dan net passen.
Ik heb ook 5x108 en 5x112 velgen op mijn speedster hiermee en dat werkt perfect.
Gr.,
The-Duke
The bullshit stops when the light drops
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Vordoven Forme
lotus is 4x100 (Astra 4 gaats hubs), daar kun je zowat alles voor kopen, maar wel ff gelijk 4 gaats remschijven monteren...
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Vordoven Forme
4x100 is idd. erg wijd verbreid, zowel op europese als japanse auto's.
Maar mijn ervaring is wel dat vooral veel reguliere velg-fabrikanten in deze maat gauw de breedte beperken, waarschijnijk omdat het een steek is die vaak op kleinere autos voor komt.
Zo vind je bijvoorbeeld in de hele reeks O.Z. velgen geen 8jX17 met een 4x100 steek, als het breder moet als een 7J dan stappen ze snel over op alleen velgen met 5-gats steken. Jammer, want die doen in het lichtere werk mooie sets..
Als je dan toch naar (semi-)custom velgen toe moet zoals Team Dynamics, Compomotive, BRAID, ATS, etc. dan maakt de steek ook eigenlijk niet meer uit..
Bye, Arno.
Maar mijn ervaring is wel dat vooral veel reguliere velg-fabrikanten in deze maat gauw de breedte beperken, waarschijnijk omdat het een steek is die vaak op kleinere autos voor komt.
Zo vind je bijvoorbeeld in de hele reeks O.Z. velgen geen 8jX17 met een 4x100 steek, als het breder moet als een 7J dan stappen ze snel over op alleen velgen met 5-gats steken. Jammer, want die doen in het lichtere werk mooie sets..
Als je dan toch naar (semi-)custom velgen toe moet zoals Team Dynamics, Compomotive, BRAID, ATS, etc. dan maakt de steek ook eigenlijk niet meer uit..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Vordoven Forme
Ik denk toch dat ik lekker makkelijk voor de ATS DTC ga wat smiley al zegt.. ik maak het mezelf altijd zo moeilijk