En ja ze laten meer zooi door, zeker als ze niet goed onderhouden worden. Het is niet voor niets dat de maf sensor hierdoor vervuild raken met alle gevolgen van dien voor de motor. Nu hebben we daar geen last van met onze NA, maar toch.
Het beste afgezien van het geluid is het papieren filter wat vaker te vervangen als je het voor de pk's doet.
Maar er zijn vast wel mensen op het forum (Maarten!) die hier echt verstand van hebben.
Lees het hele verhaal op http://www.max-boost.co.uk/max-boost/in ... airfiltersEngines are very particular when it comes to breathing dirt. It acts like grit, scoring cylinders, valves and pistons. Turbochargers are even more particular, as the debris has to pass through the compressor that may be spinning at more than 100K rpm. Even fine dust can damage it irreparably. It looks like pitting. Larger particles will simply wreck it. Therefore the quality of filtration is very important:
K&N panel filters are very popular, because they are not filters - nope, they are "filterchargers" and they groom the air as it flows through, maybe even accelerate it. Or so the marketing blurb will let you believe.
In reality their filtering capability is far worse than a paper filter (comparing new with new) and lamentable after a couple of cleaning cycles.
They DO need cleaning after 5 -10 thousand miles, because they get black and filthy. Nowhere near the 50K miles advertised..
Using a bright light behind the freshly cleaned K&N the horror of the gaps in cotton becomes clear - and that's with K&N's own cleaning spray and oil set
Maar zeg je nu dat je uitlaat meer geluid produceert door het open luchtfilter of dat je de open luchtfilter hoort?
Maar ik zal het verschil wel eens een keer willen horen. Dus neem ik graag van je aanbod gebruik bij een volgende meeting.