Je zou de snelste in het land zijn denk ik.tibby schreef:Tjonge, ik moest in Nederland wonen
En de blutste
Je zou de snelste in het land zijn denk ik.tibby schreef:Tjonge, ik moest in Nederland wonen
Smiley schreef:Je zou de snelste in het land zijn denk ik.tibby schreef:Tjonge, ik moest in Nederland wonen
En de blutste
aboellaard schreef:Dat van die uitlaatpoorten snap ik eigenlijk niet zo. Verhaal is dat die expres wat nauw gehouden zijn om de turbo snel op te laten spoelen. Nauw, dus hoge gassnelheid. Maar dat is voor een motor met iets van 200nogwat PK. Dan heeft poorten toch wel zin als je naar de 300+ wilt? Moet toch nogal wat meer gas doorheen.
Heb eens wat zitten rekenen. Helpt alleen niet dat er over de B207 als atmosferische motor niet veel te vinden is. Dus heb ik maar 10% van de Z22SE afgehaald. Wat kort door de bocht, maar gaat toch maar om een idee te krijgen. Als ik 135PK bij zeg 6.000 toeren atmosferisch gebruik, dan slokt ie 123 gr lucht per seconde. Uitgaande van een volumetrische efficientie van 90%, wordt dat 111 gr/sec. Voor 350PK is dan ongeveer 290gr/sec (zeg maar 40 lbs/min) nodig. Pressure ratio is 2.6 zonder verlies, of 2.9 met 10% drukverlies door koeling e.d. Geen rekening houdend met een eventuele verbetering van de volumetrische efficientie bij drukvulling. Een GTX2863R redt dat niet. Wel wat pressure ratio betreft, maar niet de flow (om het maar eens in goed nederlands te zeggen). Dan moet je eigenlijk al naar de GT30 familie (zou leuk zijn als er een uitleg over de naamgeving van die dingen op de site stond). Of mis ik wat?Daan schreef:B207 schijnt idd wel makkelijk +350 pk te kunnen hebben met turbo. De Z22SE krukas en bijbehorende zuigers en drijfstangen in mijn voorbeeld was met name om van 2.0 naar 2.2 te gaan en het extra volume te gebruiken om de turbo eerder te laten spoelen en je dus minder lag hebt. Zoals exmanta zei, hoef je voor het vermogen niets te veranderen en kan een ander triggerwiel de oplossing zijn. Als je dan een leuke spoelturbo als een GT2560R (aka GT28R) er op zet (veel 2e hands te krijgen vanaf de Nissans omdat dit de oem turbo is voor de S15) scheelt je dat in totaal makkelijk 800-1000 euro. Turbo op 1 bar en je hebt ca. 260 whp ~300 pk.
Keuzes keuzes keuzes
Ja. Die komt op de plaats waar op de Z22SE normaal de aircopomp zit.aboellaard schreef:- Rotrex: stukje moeilijker. Plaatsing (gaat dat wel met extern triggerwheel?)
aboellaard schreef:
* Kwam op het UK forum nog een leuk stukje tegen van de crazy professor die de M62 manifold ging doormeten en al heel snel tot de conclusie kwam dat je bij meer dan 317PK de laminova's er beter kunt uitgooien, omdat ze dan de lucht gaan verwarmen ipv koelen (drukval over de laminova's). Zit wel iets in dat verhaal, omdat het ding ontworpen is voor rond de 200PK. Maar dat zou dus voor alles boven de 317PK in combinatie met die manifold moeten gelden
Ben benieuwd. Mn T25 gaat passen ben ik wel uit, maar weet wel dat een GT28 een beduidend grotere housing heeft.Exmantaa schreef:ps, net een GT2860-RS aangeschaft om eens te zien hoe dat past in een Speedster...