Sluit ik mij volledig bij aan! Leuk om het zo te volgen. Dank en ga vooral zo door!Smiley schreef:Nee, turbo diy staat redelijk in de kinderschoenen.Daan schreef:Bovenstaande is wellicht allemaal bekend, maar ik meld het maar voor de volledigheid.
Ga dus vooral zo door met foto's plaatsen
D.I.Y. 2.2 Turbo
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Iemand een idee waar ik een pakking kan vinden voor de throttlebody - manifold voor de saab manifold? Morgen nog eens bij AOC vragen, maar kan het echt nergens op internet terug vinden...
Vloeibare pakking kan ook maar lijkt me niet ideaal.
Vloeibare pakking kan ook maar lijkt me niet ideaal.
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Google eens op 90 537 718
Saab 9-3 9-3X Throttle Body Gasket Victor Reinz
Saab 9-3 9-3X Throttle Body Gasket Victor Reinz
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik zeg dikke primaExmantaa schreef:Google eens op 90 537 718
Saab 9-3 9-3X Throttle Body Gasket Victor Reinz
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik zeg....
Is hier blijkbaar niet te leveren. UK kan ik ook niet vinden. Ebay vanuit USA gaat je minimaal $25 kosten voor een stukje pakking...
Ik ga maar een stuk pakkingpapier kopen en zelf snijden. We houden u op de hoogte.
Is hier blijkbaar niet te leveren. UK kan ik ook niet vinden. Ebay vanuit USA gaat je minimaal $25 kosten voor een stukje pakking...
Ik ga maar een stuk pakkingpapier kopen en zelf snijden. We houden u op de hoogte.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
http://www.ebay.com/itm/90-537-718-Thro ... 6#shpCntId
nog geen 9 dollar, contact seller for shipment details...
en iid anders: lijkt het mij een pakking die prima zelf te maken is...
by tha way, leuk topic om te volgen!
nog geen 9 dollar, contact seller for shipment details...
en iid anders: lijkt het mij een pakking die prima zelf te maken is...
by tha way, leuk topic om te volgen!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Vanavond met het Saab manifold bezig geweest. De nieuwe TMAP sensor past niet in de oem locatie... Gat is 1mm te groot en sluit dus niet volledig af op het rubber ringetje.
De TMAP sensor raakt volgens mij de "bodem" van het oem MAP-gat dus heb ik er een ring tussen gezet om de sensor 2mm hoger te zetten.
Dan maar Ghetto-style met een extra pakking er tussen en klemmen:
PCV gat simpel dichtgezet met een 5 cent munt en een beetje kit. De munt sluit de weg naar het manifold geheel af dus je hoeft niet bang te zijn dat er kit in je inlaat wordt gezogen.
Dan de volgende vraag: Waar dient deze vacuumslang voor? Zat als vacuum bron op het oem manifold:
Komt hier vandaan (achteraan):
Ik heb op mn saab intake nog een vacuumpijpje over met aardig dezelfde diameter en deze lijkt te passen. Kan die hier op terug? Waar dient het voor en kan deze tegen boost?
Nu nog enkel een week wachten op mn manifoldpakking en fitting voor mn brake-booster.
Grtz,
Daniel
De TMAP sensor raakt volgens mij de "bodem" van het oem MAP-gat dus heb ik er een ring tussen gezet om de sensor 2mm hoger te zetten.
Dan maar Ghetto-style met een extra pakking er tussen en klemmen:
PCV gat simpel dichtgezet met een 5 cent munt en een beetje kit. De munt sluit de weg naar het manifold geheel af dus je hoeft niet bang te zijn dat er kit in je inlaat wordt gezogen.
Dan de volgende vraag: Waar dient deze vacuumslang voor? Zat als vacuum bron op het oem manifold:
Komt hier vandaan (achteraan):
Ik heb op mn saab intake nog een vacuumpijpje over met aardig dezelfde diameter en deze lijkt te passen. Kan die hier op terug? Waar dient het voor en kan deze tegen boost?
Nu nog enkel een week wachten op mn manifoldpakking en fitting voor mn brake-booster.
Grtz,
Daniel
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Die slang zit aan de evap klep.
Dient om de luchten van je brandstof filtersysteem gesloten te houden.
Op de SC 68mm klep zit er een aansluiting. (vacuum)
Als je die niet hebt, zul je creatief moeten worden.
Als je hem voor de gasklep plaatst, heb je kans dat je het gaat ruiken.
Kun je hem niet op een van die miljoen gaten op je manifold krijgen?
Dient om de luchten van je brandstof filtersysteem gesloten te houden.
Op de SC 68mm klep zit er een aansluiting. (vacuum)
Als je die niet hebt, zul je creatief moeten worden.
Als je hem voor de gasklep plaatst, heb je kans dat je het gaat ruiken.
Kun je hem niet op een van die miljoen gaten op je manifold krijgen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ja, zit 1 aansluiting in het manifold die eigenlijk goed past.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
daan even een goede raad van een belg..probeer toch op een andere manier je t map.te bevestigen..langs boven af zou je wel eens problemen krijgen
denk aan extra warmte geleiding door die bouten en het metalen plaatje...vrees dat het anders moet ..grtz
denk aan extra warmte geleiding door die bouten en het metalen plaatje...vrees dat het anders moet ..grtz
grasmaaiers..enz
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Hoi Stefan,
bedankt voor je advies. Ik was dit idee op een cobalt forum tegen gekomen:
http://www.cobaltss.net/forums/2-0l-lsj ... ni-159304/
Daar wordt wel gesproken over een vacuum lek:
Volgens mij is dit niet correct. Je PCV blaast in een holle, maar afgedichte ruimte. Als je een afvoer hebt via je kleppedeksel zal hij daar afblazen bij overdruk.
Heb iig een berg verschillende rubber 0-ringen besteld om te kijken of die passen en de map goed laten klemmen.
Maar jullie hebben je EVAP wel op boost aangesloten?
Grtz,
Daan
bedankt voor je advies. Ik was dit idee op een cobalt forum tegen gekomen:
http://www.cobaltss.net/forums/2-0l-lsj ... ni-159304/
Daar wordt wel gesproken over een vacuum lek:
Volgens mij is dit niet correct. Je PCV blaast in een holle, maar afgedichte ruimte. Als je een afvoer hebt via je kleppedeksel zal hij daar afblazen bij overdruk.
Heb iig een berg verschillende rubber 0-ringen besteld om te kijken of die passen en de map goed laten klemmen.
Maar jullie hebben je EVAP wel op boost aangesloten?
Grtz,
Daan
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Zit me net te bedenken dat een turbo natuurlijk druk via de gasklep levert.Smiley schreef:Kun je hem niet op een van die miljoen gaten op je manifold krijgen?
De SC mannen zitten inderdaad voor de boost, maar na de gasklep.
Tja, dan maar voor de gasklep denk ik, en hopen dat de geur niet doorkomt.
Hou je de oem airbox, of wordt het een open cone? (want dan ga je het zeker ruiken denk ik)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Nee, de EVAP klep zit bij de SC's voor de charger en heeft dus altijd een onderdruk
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Net even ergens anders ook de vraag neergelegd. Zoals we al dachten mag er geen boost op de EVAP komen. In mijn geval maak ik een nieuwe slang van de EVAP-klep naar de intake pijp tussen de Apexí cone filter (smiley) en de turbo in. Enkel vacuum en geen boost daar.
Weer een dingetje opgelost, op naar de volgende
Weer een dingetje opgelost, op naar de volgende
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Aangezien de koolstof-bus wel redelijk een vacuum nodig heeft om 'm leeg te slurpen van opgeslagen benzinedampen is misschien een eenvoudige terugslagklep in de leiding en dan aansluiten op 1 van de nippels van het spruitstuk? Dan kan er geen overdruk (>100kpa) op de bus komen te staan, maar kan hij nog steeds 'volledig' vacuum zien.
Op de koolstof-bus zit weer een klep die door de ECU wordt bediend en die zal 'm over het algemeen bij lage belasting (en ik gok ook alleen <100Kpa) gepulseerd openen als de condities goed zijn. Ik durf niet te zeggen of het (kleine beetje) onderdruk tussen filter en turbo voldoende zou zijn om deze bus genoeg te 'legen'.
Bye, Arno.
Op de koolstof-bus zit weer een klep die door de ECU wordt bediend en die zal 'm over het algemeen bij lage belasting (en ik gok ook alleen <100Kpa) gepulseerd openen als de condities goed zijn. Ik durf niet te zeggen of het (kleine beetje) onderdruk tussen filter en turbo voldoende zou zijn om deze bus genoeg te 'legen'.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..