Pagina 18 van 24

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 apr 2017 18:05
door Daan
Dat kleinere pijpje merkte ik dus idd ook op bij de z22se deksel. Bij de plastic zit dat er niet in vandaar dat uitboren naar 8mm geen probleem was.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 09 apr 2017 19:11
door timmyboy55
Oei, dan ga ik daar ook maar es naar speuren!

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 10 apr 2017 0:03
door Exmantaa

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 23 apr 2017 7:52
door Daan
Gisteren wat zaken gecontroleerd ivm wat onstuimig stationair lopen

Gasklep schoon gemaakt en kwam er achter dat deze standaard iets open staat (niet bij mn nissans.. dus wat verbaast). Van smiley een foto gekregen hoe die bij hem er uit ziet:

Afbeelding
Afbeelding

Lijkt of de mijne iets meer open staat.

Daarnaast mijn evap lijn met terugslagklep verplaatst van mn manifold naar de intakepijp voor de turbo.

De ecu bepaald wanneer de evap gaat werken. Als er vacuum is, is alles goed maar met de aansluiting op mn manifild kan de evap ook boost tegenkomen. Bij aansluiting op de intakepijp is er altijd vacuum.

Vanmiddag verder met de ecu afstelling.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 12:44
door Daan
Oh sh*t...
Here we go again..
Afbeelding

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 18:28
door Smiley
Nissan 100NX 2.0 Turbo: 278 whp / 1060 kg (R.I.P.)
Nissan 200SX 2.0 Turbo: 350 whp / 1170 kg (R.I.P.)
Opel Speedster 2.2 Turbo #683 V1: 258 hp
Opel Speedster 2.2 Turbo #683 V2: 450 hp




:roll:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:28
door Winspeed
:yes:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:34
door Daan
Ik kan het niet laten om onderdelen te sparen die ik tegen kom...
Dit is dezelfde compressorhousing als die er nu op zit. Om te zorgen dat een grotere turbo straks ook past ga ik deze uitboren om het grotere compressorwiel te kunnen laten passen. Wordt dan een hybride turbo.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:37
door Smiley
Dat zal Jesse klaver fijn vinden om te horen :mrgreen:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:42
door Daan
S. Gonzales schreef:Nog even ter overweging: ik ben een keer op het verkeerde been gezet bij een meting met een 300pk 2,2.
Gaf een combinatie aan van 'misfire'' en 'pingelen'. Uiteindelijk bleek een slechte ontstekingsmodule de oorzaak.
Na een jaar of 10 hebben ze het wel gehad. Nieuwe erin en het pingel probleem was opgelost. Misschien goed om op terug te vallen als het andere niet de oplossing brengt.
Succes!
Vanavond nog eens naar mijn stationair probleempje gekeken. Deze "zoekt" een beetje. Zie je ook terug in de logs. TB klep/vavuum en revs schommelen wat bij stationair.
Alle connectoren dus voorzien van contactspray (inc. de Loom of dead) en e.e.a. afgeperst. Altijd lastig in je eentje om dat goed te doen. Kwam niks tegen en het probleempje is nog steeds.

Voor de gein de "misfire" detectie eens aan gezet (was disabled) en kom bij boosten toch aardig wat misfires tegen van cyl.3
Afbeelding

Nu bekruipt mij het gevoel dat e.e.a. samen kan hangen als ik de post van Speedy nog eens terug lees...

Tips en suggesties zijn welkom.

Smiley nog een goede ontsteking liggen om te testen?

Morgen eerst nog eens de apk doorlopen.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:49
door Smiley
Daan schreef:Smiley nog een goede ontsteking liggen om te testen?
Uiteraard.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:51
door Daan
Ik bel je voor een bakkie 8)

Misfire detectie gaat weer uit btw op advies van de OBD handleiding.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 20:56
door Daan
Daarnaast zit die 90 graden bocht recht op mn TB mij ook niet echt lekker. Bij de SC mannen en DBilas turbomannen zit de intake recht op de TB. Ik verdenk turbulentie er van dat e.e.a. ook niet helemaal lekker loopt.
Anderzijds zit dit wel OEM op de B207 blokken... :wacko:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 21:18
door timmyboy55
Daan schreef:Daarnaast zit die 90 graden bocht recht op mn TB mij ook niet echt lekker. Bij de SC mannen en DBilas turbomannen zit de intake recht op de TB. Ik verdenk turbulentie er van dat e.e.a. ook niet helemaal lekker loopt.
Anderzijds zit dit wel OEM op de B207 blokken... :wacko:
Daan, mijn hele probleem met stationair vaag lopen en ook met koud starten en uitvallend wegrijden is spontaan verdwenen... Hij rijd nu weer ijzersterk weg zoals hij deed toen hij NA was... Zal ik je binnenkort ff mijn laatste Map sturen? Wellicht hebben mij inleersessies wat gedaan met idle oid?
sinds wij nagenoeg dezelfde setup hebben en ook de 90 graden bocht op onze TB lijkt het mij dus ergens anders aan te moeten liggen... wellicht zou je kunnen kijken of je ook naar een 65mm TB kunt gaan, misschien kan die beter overweg met het kleine luchtvolume die je trekt dankzij het enorme aanzuigtraject? Ik zeg zomaar iets hoor?

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mei 2017 21:34
door Daan
Het punt is dat je 90 graden hebt.. en 90 graden. Mijn rubber bocht zit bijna geknikt 90 graden zeg maar. Iig meer dan ik eigenlijk goed vind. Een 65mm tb kan geen kwaad en ga ook een alu 90 bocht plaatsen voor de betere buiging/flow.

En een andere ontstekingsmodule.