Pagina 1 van 1

Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 26 jan 2015 21:37
door Daan
Ik zit te twijfelen tussen een 100cpi en 200cpi race cat voor mn uitlaat i.c.m. de APK keuring.
Wie hebben er welke race cat's onder liggen en wat is de ervaring met de APK?

Op internet wordt ik er niet wijzer van... iedereen die zegt dat een 200cpi zeker goed is, maar echte ervaring met een 100cpi en APK is nauwelijks/niet te vinden.

Komt u maar :yes:

Grtz,
Daan

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 26 jan 2015 21:43
door tibby
Tullet met 100 cell cat = NET erdoor, eerst goed heet rijden. = magnaflow cat (2.0 turbo)
Dbilas 200 cell katalysator op sc ook door de keuring geraakt. Hitman kan hier meer uitleg over geven ??
Waarom niet koppelstuk ertussen maken ? Geen gezeik verder op de keuring?
grtz

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 26 jan 2015 21:59
door Daan
Ik heb geen zin meer om iedere keer een cat te wisselen voor de keuring :bag:

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 26 jan 2015 22:04
door tibby
Daan schreef:Ik heb geen zin meer om iedere keer een cat te wisselen voor de keuring :bag:
Ik ook niet............














































































Daarom dat ik dit Hitman laat doen in de toekomst :lol:

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 26 jan 2015 22:08
door Maik
Hier een 100 cell Tullet cat op een 2.2SC en al jaren gaat hij fluitend door de CO meting.
Elk jaar vraag ik weer na de APK aan de keurmeester hoe de meting ging, om zo een gevoel te krijgen van de levensduur van het ding, maar elk jaar krijg ik weer te horen dat hij ruim door de meting kwam. Moet wel zeggen dat ik pas twee jaar met de SC rij, ik denk iets van 8000km tot nu toe ofzo, daarvoor iets van 20.000km met NA torretje (wel ±180pk).

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 27 jan 2015 2:12
door aKra
Ik heb ook een Magnaflow 100 cpsi racekatalysator, kwam prima door de APK volgens de keurmeester :)

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 27 jan 2015 6:30
door Co'tje
Heb een 200 cel Tullett cat. Die is niet de gebruiken met mijn SC set up. Wellicht wel met een turbo....
De hele binnenkant zit inmiddels los in het huis. Hij kwam nog wel door de APK maar direct de decat pijp er weer tussen.

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 27 jan 2015 7:18
door Smiley
Was dat met je 2.5" of je 3" Co?

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 27 jan 2015 8:37
door speedokus
Ik gebruik een 200 cels larini racekat, geen enkel probleem op de keuring gehad.
grt Speedokus.

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 29 jan 2015 19:53
door Co'tje
Smiley schreef:Was dat met je 2.5" of je 3" Co?
Helaas met de 3inch....

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 29 jan 2015 19:56
door Smiley
Kunnen we hieruit voorzichtig conluderen dat Tullet standaard een type cat in zowel zijn 2.5" NA versie, als zijn speciale 3" SC versie stopt die vatbaar is voor snel stuk gaan op SC´s, tenzij je specifiek om een sterker type vraagt?
(Tullett doet niet aan een HJS optie dacht ik?)

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 29 jan 2015 20:13
door Co'tje
Smiley schreef:Kunnen we hieruit voorzichtig conluderen dat Tullet standaard een type cat in zowel zijn 2.5" NA versie, als zijn speciale 3" SC versie stopt die vatbaar is voor snel stuk gaan op SC´s, tenzij je specifiek om een sterker type vraagt?
(Tullett doet niet aan een HJS optie dacht ik?)
Voorzichtig is niet nodig hoor, die rommel gaat gewoon kapot :D

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 29 jan 2015 21:48
door Pipo
Daan schreef:Ik heb geen zin meer om iedere keer een cat te wisselen voor de keuring :bag:
Na een paar keer oefenen gaat het snel, hoor. Je moet enkel het secundaire catgedeelte vervangen, en dat zijn maar 6 bouten. Een half uurtje werk. Zeker als je van in't begin die bouten vervangt voor roestvrij stalen exemplaren, en die nog eens met hittebestendig vet instrijkt. Het is tevens de ideale moment om alles onderaan eens goed na te kijken. Het langste werk is eigenlijk nog de bodemplaat de- en remonteren. Beschikken over een smeerput of hefbrug is wel een must om snel en veilig te kunnen werken. Als je dat niet bezit, is er altijd wel een garagist die voor een kleine vergoeding je even zijn hefbrug laat gebruiken.

Re: Racecat 100cpi / 200cpi en APK

Geplaatst: 29 jan 2015 22:17
door Smiley
Met een paar oprijbokken kun je er ook prima bij allemaal.