Weazle"s Beast.
Re: Weazle"s Beast.
Even bij HBM een nieuwe motorsteun gehaald 39.95 in de aanbieding mooi hoor.
Motorblok volgende week helemaal uitelkaar halen en even alles vernieuwen vers motorblok van maken.
Motorblok volgende week helemaal uitelkaar halen en even alles vernieuwen vers motorblok van maken.
Re: Weazle"s Beast.
3 uurtjes bezig geweest motorblok uit elkaar ziet er netjes uit amper slijtage op de zuigers.
alles was orgineel dus zuigers kunnen 600pk hebben maar nu onderdelen bij elkaar sprokkelen.
alles was orgineel dus zuigers kunnen 600pk hebben maar nu onderdelen bij elkaar sprokkelen.
Re: Weazle"s Beast.
Ik las net een interessant stukje over 400pk of 320pk dat de wagens met optrekken bijna even snel zijn door de lag van de turbo en daardoor een grotere turbo alleen nog maar op de snelweg leuk is.
Ik denk dat ik met de 330-350pk een mooie middenweg heb.
Ik denk dat ik met de 330-350pk een mooie middenweg heb.
Re: Weazle"s Beast.
Drijfstangetjes zijn besteld 241,- Euro exlcusief 20 euro verzending.
Lekker budget maar ik ga toch maar tot 350pk maar kunnen volgens specs 600-700 hebben. '
Uit eerdere aankopen van andere gelezen dat het prima stangetjes zijn.
http://www.ebay.ie/itm/Forged-Connectin ... Sw8-tWZkPr
Volgende week start maken voor motorblok weer opbouwen.
Lekker budget maar ik ga toch maar tot 350pk maar kunnen volgens specs 600-700 hebben. '
Uit eerdere aankopen van andere gelezen dat het prima stangetjes zijn.
http://www.ebay.ie/itm/Forged-Connectin ... Sw8-tWZkPr
Volgende week start maken voor motorblok weer opbouwen.
- Bijlagen
-
- arp.png (320.26 KiB) 3973 keer bekeken
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Weazle"s Beast.
Power = power. Hoe je het op de weg brengt hangt af van de grip en je rechtervoet. Het verschil bij 0-100 tijden wordt alleen steeds kleiner naarmate de pk's toenemen.Weazle schreef:Ik las net een interessant stukje over 400pk of 320pk dat de wagens met optrekken bijna even snel zijn door de lag van de turbo en daardoor een grotere turbo alleen nog maar op de snelweg leuk is.
Ik denk dat ik met de 330-350pk een mooie middenweg heb.
Dit verschil neemt weer behoorlijk toe als je 0-200 gaat meten.
Als je last van turbolag hebt moet je gewoon meer toeren aanhouden bij het launchen en niet gelijk pedal-to-the-metal gaan.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Weazle"s Beast.
Holy moly dat is snel drijstangen al binnen
Re: Weazle"s Beast.
Zeker netjes verpakt mooie handleiding erbij met aanhaal momenten garantie kaart van 1 jaar duidelijke informatie en zeer snel opgestuurd vannuit duitsland kwamen de drijfstangen.
Re: Weazle"s Beast.
De planning is.
k06 hybrid turbo geeft 5-10 pk meer vermogen als een leh turbo met klasen inlaat 30pk meer 15-20% snellere opspoel omdat billet allu wheel is
Dbilas exhaust manyfold 15-20 pk winst betere opspoel en hoge toeren
klasen v2 inlaat geeft 30pk meer rond 6000 toeren
Inlaat en uitlaat cams welke weet ik nog niet zoek iets rond 4000 toeren gebied.
3 inch uitlaat geen cat handmade 1 rechte pijp naar achteren geen bochtjes.
misschien een extra losse charge cooler erop monteren
80mm maf
vxr injectors
Uprated springs valves
k06 hybrid turbo geeft 5-10 pk meer vermogen als een leh turbo met klasen inlaat 30pk meer 15-20% snellere opspoel omdat billet allu wheel is
Dbilas exhaust manyfold 15-20 pk winst betere opspoel en hoge toeren
klasen v2 inlaat geeft 30pk meer rond 6000 toeren
Inlaat en uitlaat cams welke weet ik nog niet zoek iets rond 4000 toeren gebied.
3 inch uitlaat geen cat handmade 1 rechte pijp naar achteren geen bochtjes.
misschien een extra losse charge cooler erop monteren
80mm maf
vxr injectors
Uprated springs valves
Re: Weazle"s Beast.
En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Weazle"s Beast.
Als je er toch twee hebt liggen, probeer dan eens LMM/MAF cleaner? Kijken of dat nou werkt als ze toch al stuk zijntibby schreef:En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
Re: Weazle"s Beast.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en rijdt nu toch al ruim 20.000 met powerfilter die helemaal open is bijna.
Re: Weazle"s Beast.
Heb ik ook nog gedaan. CRC cleaner erop gespoten en onmiddellijk met luchtpistool droog gespoten voor zeker te zijn dat het zeeeeeer snel opdroogt.aKra schreef:Als je er toch twee hebt liggen, probeer dan eens LMM/MAF cleaner? Kijken of dat nou werkt als ze toch al stuk zijntibby schreef:En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
Ik heb op die draadjes gespoten met dat weerstandje , in die doorvoergleuf aan de zijkant (zit ook zo'n metalen plaatje in) en dan in het onderste gat (zit ook een draadje)
Op de draadjes met weerstand zie je toch nog verontreiniging na schoonmaken....(moeilijk op foto te zien)
Er staan zelfs kleine putjes op de draad (2 zwarte vlekjes)
Volgens mij is dit te wijten aan de luchtfilter, vuiligheid doorgekomen en ingebrand. Ondergaande foto is van een 'droog' type filter.
Trouwens na het gebruik van de CRC mafcleaner ging de wagen ONMIDDELIJK in noodloop en stond hij stationair op 1200 tr/min...(en ja ik weet dat hij op warmloop staat,wat ong. 1000 tr/min is .....)
Voor het schoonmaken stond hij op 1000 tr/min en ging hij in noodloop na een 20 tal km.(enkele keren gereset tijdens testen)
Mss heb ik een verkeerde handeling uitgevoerd / op onderdelen gespoten wat niet mocht (zijgleuf en gat onderaan)
Er is een nieuwe onderweg (92 euro + 15 euro verzendkosten, pm voor interesse)
Het zal de laatste zijn.....
grtz
Laatst gewijzigd door tibby op 22 mei 2016 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Re: Weazle"s Beast.
Powerfilter?Weazle schreef:Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en rijdt nu toch al ruim 20.000 met powerfilter die helemaal open is bijna.
Deze??
Brand: POWER FILTER
Product: Intake Air Filter - PFX 600
Part Num: PFX600
SPECIFICATIONS:
Material:
-Filter - Dry Cotton 210NR
-Frame: Stainless (reinforced)
-Body: Urethane Rubber
-Hose Band: Stainless (reinforced) ABA brand
Filter:
-#1 : 10μm
-#2 : 1μm
Dimension (mm): 130x190x120
Funnel Diameter (mm): 155 (D3)
Weight (g): 450
Capable Output (PS):
- Single: 600
- Twin: 1200
PRODUCT NOTES:
-DO NOT WASH WITH WATER
grtz
C
captain slow
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Weazle"s Beast.
Ik wil mijn K&N gaan vervangen voor een Apexi cone filter... heb het idee dat de K&N niet heel goed is geweest voor mijn blok...