Pagina 1 van 10

Weazle"s Beast.

Geplaatst: 13 feb 2015 18:16
door Weazle
Nou gaat het dan eindelijk gebeuren ?

Motor wurde 2011 NEU gebaut und wird jetzt gegen einen 2,2L getauscht und ist daher abzugeben

Motor - Laufleistung erst ca. 1100km mit 440PS (ohne Rennstrecke)
der Z20LET Motor wurde wie folgt aufgebaut: (by FTT©)
*OEM Z20LEH Kurbelwelle
*H-Schaft-Stahlpleuel
*Kolbenbodenkühlung
*Z20LEH Kolben (Bohrung 86.00)
*Z20LEH Ölpumpe
*Zylinderkopfbearbeitung
*Klasen-Motors NockenwellenSatz

Motor wordt geleverd door franke turbo techniek dit was een demo auto voor hun volledig opgebouwd en getuned door franke.
Slechts 1100km gedraait en wordt nu vervangen voor een 2.2 liter blok. Mooi basis blokje voor mijn opbouw de olie sproeiers zijn
in het blok al geplaatst dus dat hoeft niet meer en de balance shaft kit is er ook uit en het blok is daarom gelijk aan leh nu.
http://www.franke-turbotechnik.com/
182630_140843495977938_7702902_n.jpg
182630_140843495977938_7702902_n.jpg (113.05 KiB) 6544 keer bekeken
Zuiger koeling bij ftt
https://www.youtube.com/watch?v=YKTVCbm_2vA

Kleppen polijsten
https://www.youtube.com/watch?v=Tbb9wFVbkwQ

Motorblok op de dyno
https://www.youtube.com/watch?v=2OX-uvpFGi8

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 13 feb 2015 20:54
door tibby
Beesten a volonte hier opt forum :lol:
Ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd :yes:
Blijf je bij de oem leh pistons voor dat vermogen?
Welke turbo?
info info info....... :beta:
grtz

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 16 feb 2015 8:53
door Weazle
Zodra de motor verkocht is gaat het door.

Komt een z20leh motor in met 45.000km op de klok dus ik ga 5000 km voorruit erop. :lol: Inrijden hoeft dan niet meer dat scheelt.

Ik doe een motorswap en laat een uitlaat maken voor de leh en wat kleine aanpassingen en daarna gaat de boel weer terug het is te kort dag om
500pk versie te gaan bouwen voor komende zomer. Ik blijf met 300+ pk rijden deze zomer. En kan ik op mijn gemak deze zomer de spullen verzamelen
voor een 500pk bouw ik beslis zelf wat er op komt ik ga met een ander chargecooler systeem werken met ronde tubbes mijn ervaring in de scooter tuning
is dat flow heel belangrijk is ook bij waterscooters en superchargers and turbo is flow op hoge toeren belangrijk om nog vermogen te houden. En turbo lag
te verkleinen buizen van turbo naar inlaat zo kort mogelijk maken en inlaat traject van turbo zo koel mogelijk te gaan maken om maximale prestatie te krijgen.
Zuigers laat ik erin zitten die kunnen 650pk aan volgens klasen of ik h of i drijfstangen neem moet ik nog over nadenken je heb van 200 tot 3000 euro drijfstangen.
Carter versterken misschien met een plaat heb ik gelezen turbo en uitlaatspruitstuk is heel belangrijk ik ga niet met orgineel rijden want de flow is echt fout hiervan.
Misschien kijk ik naar dblas uitlaatspruitstuk maar deze kunnen scheuren net als de orginele gegoten. Vanwege de ruimte misschien een dblas of gelast. Turbo gt30 ?
Het tussenwand tussen de stoelen misschien weghalen en een custom laten maken om ruimte te maken voor de turbo Achterclam openen om meer koeling te verkrijgen zoals
rik hak ook heeft.

Dus genoeg te doen komende winter maar eest genieten deze zomer van me leh motertje de balance assen zijn er al standaard uit dus dat is zoiezo winst.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 17 feb 2015 21:33
door Weazle
Motor is verkocht.

Zondag misschien het nieuwe blok ophalen :yes:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 feb 2015 17:22
door speedster
Motor is eruit gelepeld!
Afbeelding

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 feb 2015 20:28
door Pipo
Dat is nu wat ik noem een gewichtsvermindering :lol: Levert gegarandeerd minder verbruik op ......... bergaf :lol:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 13:17
door Weazle
Motor gevonden nu aan het onderhandelen.

motor levert momenteel 440pk

z20let bijna nieuw
leh zuiger
h drijfstangen
cilinder kop gepoort
olie sproeier gemonteerd
klasen nokken
arp bouten
gt30
klasen uitlaatspruitstuk.
630cc
440 pk uitdraai. :yawn:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 13:53
door Daan
Dat is wel lekker ja als je het zo 1 op 1 kan swappen :yes:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 14:00
door tibby
Nice! Ga je die chargecooler gebruiken zoals boven op de foto? Dat type werkt maar tot een 350 pk. Ook je intake buizen dienen 90 mm te zijn, gasklep groter,90mm maf.
Je kan project Nipper maar eens doorlezen als je zulke vermogens gaat draaien. Vele nuttige weetjes.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 9884,d.d24


Ikzelf ben nog meer gebonden aan deze set up :( = mijn leesmateriaal

http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... owtopic=10
grtz

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 16:07
door Weazle
Ja in ga 3inch inlaat maken rechtstreekt naar de rechterkant deze gaat niet over het uitlaat systeem dan ben je dom bezig als je een chargecooler hebt lekker naar rechts waar de intercooler zit die is straks toch weg en komt een kleinere voor terug. 440 pk is ook gelijk mijn eindstop ik de boel wel verbeteren maar geen hogere vermogen willen. klasen nokkenas levert 70pk extra bovenin de toeren en de kop is gepoort dat heeft veel meer flow dan een standaard kop dit scheelt ook veel meer. Ik zie het wel hoe het gaat hoop dingen passen niet en moeten aangepast worden.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 17:51
door tibby
Ik vrees dat 3 inch=76 mm te klein gaat zijn voor je..... Zeker ook je Maf aanpassen( geen 80mm , die zijn inwendig maar 72mm)
Big Horsies=Big pipes :mrgreen:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 18:15
door Daan
De inlet van je turbo is de maat van je intake. Voor ic-buizen gelden idem regels. Groter is alleen beter voor de uitlaat van een turbo.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 20:17
door Weazle

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 20:39
door tibby
Daan schreef:De inlet van je turbo is de maat van je intake. Voor ic-buizen gelden idem regels. Groter is alleen beter voor de uitlaat van een turbo.
Dat vroeg ik mij dus ook af.....
M'n inlet vd turbo is 70mm waar een buizenwerk aanhangt van 80mm uitwendig. Maargoed, de inwendige doorsnede vd maf is 72mm. Kan dus kloppen?
Nogthans , volgens Markus, mocht er een 90 mm Maf opstaan (inwendig 86mm).
Ik heb wel degelijk een restrictie in m'n set up. Later wat testen ermee.



inlet turbo

Afbeelding


Beter beeld van je turbo op een z20leh... 8)

http://youtu.be/OrOHWBZPlIQ

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 04 mar 2015 20:53
door Daan
Het gaat uiteindelijk om flow en om deze zo min mogelijk te verstoren. Als je inlet 70mm is dan is een 80mm buis op zich niks overbodig. Je moet alleen wel proberen om heel de intake dan 80mm te houden en liefst in 1 stuk (zo min mogelijk buizen/koppelingen etc.).

In praktijk merk je er vaak weinig van maar ik al eens lopen klooien met een 2,5" intake met 80mm maf er tussen en die liep echt bagger tijdens het rijden. 80mm buizen er aan gehangen en alles was ok. De werveling van de lucht vanwege de abrubte overgangen resulteerde in verkeerde metingen van de maf.

Nu weer ontopic 8)