Pagina 6 van 10

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 20 apr 2016 13:57
door Weazle
Even bij HBM een nieuwe motorsteun gehaald 39.95 in de aanbieding mooi hoor.

Motorblok volgende week helemaal uitelkaar halen en even alles vernieuwen vers motorblok van maken.
motorsteun1.png
motorsteun1.png (383.88 KiB) 4068 keer bekeken

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 apr 2016 10:46
door Weazle
3 uurtjes bezig geweest motorblok uit elkaar ziet er netjes uit amper slijtage op de zuigers.

alles was orgineel dus zuigers kunnen 600pk hebben maar nu onderdelen bij elkaar sprokkelen.
motorblok13.png
motorblok13.png (406.44 KiB) 4032 keer bekeken
motorblok12.png
motorblok12.png (456.18 KiB) 4035 keer bekeken

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 apr 2016 12:11
door Weazle
Ik las net een interessant stukje over 400pk of 320pk dat de wagens met optrekken bijna even snel zijn door de lag van de turbo en daardoor een grotere turbo alleen nog maar op de snelweg leuk is.
Ik denk dat ik met de 330-350pk een mooie middenweg heb.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 apr 2016 13:29
door tibby
Goed bezig!
Ben benieuwd als hij af is :yes:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 20 mei 2016 7:37
door Weazle
Drijfstangetjes zijn besteld 241,- Euro exlcusief 20 euro verzending.

Lekker budget maar ik ga toch maar tot 350pk maar kunnen volgens specs 600-700 hebben. '

Uit eerdere aankopen van andere gelezen dat het prima stangetjes zijn.

http://www.ebay.ie/itm/Forged-Connectin ... Sw8-tWZkPr

Volgende week start maken voor motorblok weer opbouwen.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 20 mei 2016 9:14
door Daan
Weazle schreef:Ik las net een interessant stukje over 400pk of 320pk dat de wagens met optrekken bijna even snel zijn door de lag van de turbo en daardoor een grotere turbo alleen nog maar op de snelweg leuk is.
Ik denk dat ik met de 330-350pk een mooie middenweg heb.
Power = power. Hoe je het op de weg brengt hangt af van de grip en je rechtervoet. Het verschil bij 0-100 tijden wordt alleen steeds kleiner naarmate de pk's toenemen.
Dit verschil neemt weer behoorlijk toe als je 0-200 gaat meten.

Als je last van turbolag hebt moet je gewoon meer toeren aanhouden bij het launchen en niet gelijk pedal-to-the-metal gaan.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 21 mei 2016 12:12
door Weazle
Holy moly dat is snel drijstangen al binnen :D
dr1.png
dr1.png (599.08 KiB) 3947 keer bekeken
dr2.png
dr2.png (549.5 KiB) 3951 keer bekeken
dr3.png
dr3.png (600.13 KiB) 3964 keer bekeken

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 21 mei 2016 12:14
door Weazle
dr8.png
dr8.png (399.23 KiB) 3955 keer bekeken
dr4.png
dr4.png (624.99 KiB) 3954 keer bekeken
Zeker netjes verpakt mooie handleiding erbij met aanhaal momenten garantie kaart van 1 jaar duidelijke informatie en zeer snel opgestuurd vannuit duitsland kwamen de drijfstangen.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 10:41
door Weazle
De planning is.

k06 hybrid turbo geeft 5-10 pk meer vermogen als een leh turbo met klasen inlaat 30pk meer 15-20% snellere opspoel omdat billet allu wheel is
Dbilas exhaust manyfold 15-20 pk winst betere opspoel en hoge toeren
klasen v2 inlaat geeft 30pk meer rond 6000 toeren
Inlaat en uitlaat cams welke weet ik nog niet zoek iets rond 4000 toeren gebied.
3 inch uitlaat geen cat handmade 1 rechte pijp naar achteren geen bochtjes.
misschien een extra losse charge cooler erop monteren
80mm maf
vxr injectors
Uprated springs valves

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 10:59
door tibby
En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal :evil:
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 11:21
door aKra
tibby schreef:En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal :evil:
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
Als je er toch twee hebt liggen, probeer dan eens LMM/MAF cleaner? Kijken of dat nou werkt als ze toch al stuk zijn :bag:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 12:11
door Weazle
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en rijdt nu toch al ruim 20.000 met powerfilter die helemaal open is bijna.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 12:17
door tibby
aKra schreef:
tibby schreef:En hou aub je oem luchtfilter.....
Die Mafsensors hangen mijn oren uit door die kut 'performance' filters allemaal :evil:
(zonet eentje gestoken die ik nog had liggen en die werkte) ja, daaaaaaaag 10km en gedaan gdvd
Als je er toch twee hebt liggen, probeer dan eens LMM/MAF cleaner? Kijken of dat nou werkt als ze toch al stuk zijn :bag:
Heb ik ook nog gedaan. CRC cleaner erop gespoten en onmiddellijk met luchtpistool droog gespoten voor zeker te zijn dat het zeeeeeer snel opdroogt.

Ik heb op die draadjes gespoten met dat weerstandje , in die doorvoergleuf aan de zijkant (zit ook zo'n metalen plaatje in) en dan in het onderste gat (zit ook een draadje)
Op de draadjes met weerstand zie je toch nog verontreiniging na schoonmaken....(moeilijk op foto te zien)
Er staan zelfs kleine putjes op de draad (2 zwarte vlekjes)

Volgens mij is dit te wijten aan de luchtfilter, vuiligheid doorgekomen en ingebrand. Ondergaande foto is van een 'droog' type filter.

Afbeelding



Trouwens na het gebruik van de CRC mafcleaner ging de wagen ONMIDDELIJK in noodloop en stond hij stationair op 1200 tr/min...(en ja ik weet dat hij op warmloop staat,wat ong. 1000 tr/min is .....)
Voor het schoonmaken stond hij op 1000 tr/min en ging hij in noodloop na een 20 tal km.(enkele keren gereset tijdens testen)

Afbeelding


Mss heb ik een verkeerde handeling uitgevoerd / op onderdelen gespoten wat niet mocht (zijgleuf en gat onderaan)

Er is een nieuwe onderweg (92 euro + 15 euro verzendkosten, pm voor interesse)
Het zal de laatste zijn..... :mrgreen:

grtz

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 13:07
door tibby
Weazle schreef:Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en rijdt nu toch al ruim 20.000 met powerfilter die helemaal open is bijna.
Powerfilter?
Deze??


Afbeelding



Brand: POWER FILTER
Product: Intake Air Filter - PFX 600
Part Num: PFX600

SPECIFICATIONS:
Material:
-Filter - Dry Cotton 210NR
-Frame: Stainless (reinforced)
-Body: Urethane Rubber
-Hose Band: Stainless (reinforced) ABA brand
Filter:
-#1 : 10μm
-#2 : 1μm
Dimension (mm): 130x190x120
Funnel Diameter (mm): 155 (D3)
Weight (g): 450
Capable Output (PS):
- Single: 600
- Twin: 1200

PRODUCT NOTES:
-DO NOT WASH WITH WATER




grtz







C

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 13:48
door timmyboy55
Ik wil mijn K&N gaan vervangen voor een Apexi cone filter... heb het idee dat de K&N niet heel goed is geweest voor mijn blok...