Pagina 7 van 10

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 14:27
door tibby
:thumbup:
timmyboy55 schreef:Ik wil mijn K&N gaan vervangen voor een Apexi cone filter... heb het idee dat de K&N niet heel goed is geweest voor mijn blok...

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 19:52
door Weazle
Vandaag info over de tfsi motor swaps gezien 2.0. 2.5 swaps 400 tot 500 met alleen een chippie en nog heel blijven nu zie ik deze 2.5 motoren voor 3000 euro te koop staan en men massaal deze inbouwen in elise en exiges deze motoren hebben geen turbolag en leveren bij1500 toeren 300 pk whoot dit wordt serieus mooi niet sleutelen gewoon tonnetje rijden en gaan

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 20:35
door tibby
Ben zelf bezig met de a20nft swap voor 600 pktjes (toekomstgericht) Prijzen vallen ook zeer goed mee.
grtz

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 22 mei 2016 21:16
door aKra
Denk dat het inbouwen van een Audi/VAG blok best nog wel wat aanpassingen vraagt hoor. Zag eens een VX220 topic erover en die was al 20.000 GBP kwijt als ik me niet vergis (met 360pk).

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 5:36
door Arno
aKra schreef:Denk dat het inbouwen van een Audi/VAG blok best nog wel wat aanpassingen vraagt hoor. Zag eens een VX220 topic erover en die was al 20.000 GBP kwijt als ik me niet vergis (met 360pk).
Yup.. De 4 cylinders (1.8T en 2.0TFSI) zijn nog wel te doen waarbij de 2.0TFSI al wel veel meer geknutsel aan de electronica (CAN all over the place..) nodig heeft als de oudere 1.8T om te willen werken buiten een VAG chassis met directe injectie en zo..

De oude 1.8T is in ineder geval in Elises een vrij vaak voorkomende conversie die best OK te doen is met een andere ECU er op en redelijk goed past.

Maar bij de 5-cylinder 2.5 TFSI blokken moet echt alles op de mm passend gemaakt worden want daar heb je niet veel ruimte om alles kwijt te kunnen. Zo'n beetje alles zit klem... Motor+bak in de breedte, de turbo en spruitstukken in de lengte, etc.

Voordeel kan inderdaad wel zijn dat wanneer dit (dure en langdurige werk) eenmalig goed is uitgevoerd en er dan verder een ongewijzigde 'fabrieks' motor in gaat je wel zou moeten kunnen rekenen op enkele tonnen aan kilometers voordat daar iets verslijt..

Bye, Arno.

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 7:17
door Herman
Is een 2.4 of 2.5 ecotec blok geen optie als vertrekpunt?

Re: Weazle

Geplaatst: 23 mei 2016 12:58
door tibby
Herman schreef:Is een 2.4 of 2.5 ecotec blok geen optie als vertrekpunt?
A20nft all the way :yes:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 14:00
door Co'tje
Wat is er mis met een B207R :bag:
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 14:05
door tibby
Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R :bag:
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
A20nft MET turbo ook niet! kant en klaar goed voor 400pk met hoop koppel vanaf 1000 tr/min (blok moet niet open zelfs voor nokken,etc....) :mrgreen:
Hier heb ik lang op gewacht se :yes: :yes: :yes:

aja, 400pk is een Beginpunt he 8)
We kunnen tot een 600 ermee.....
Maar da's voor later :mrgreen:

LAAT staan dat het nog goede emmissiegassen heeft en stil qua geluid kan gehouden worden :yes:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 14:09
door Smiley
Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R :bag:
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
Dit is tibby's ringtone momenteel. :yes:
https://www.youtube.com/watch?v=M0cm9Tp9BgU

Re: Weazle

Geplaatst: 23 mei 2016 14:12
door Smiley
tibby schreef:A20nft all the way :yes:
Lees jij je nog een beetje in op stand alone ecu's, direct injection, can bus en al dat andere leuks dat bij dat blok komt kijken, voor je weer losgaat :mrgreen:

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 14:16
door tibby
Smiley schreef:
Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R :bag:
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
Dit is tibby's ringtone momenteel. :yes:
https://www.youtube.com/watch?v=M0cm9Tp9BgU
Ben idd aan het onderhandelen met de goede heer.Probleem was de bak. Daar had hij dan Dempert automotive voor.....
Mooi pakket verkrijgbaar bij hem en ALLES is mogenlijk.....
De vermogen/prijs verhouding is dan ook zeer schappelijk...
maargoed, even offtopic geweest, verder naar Weazle z'n beast!!!!

Re: Weazle

Geplaatst: 23 mei 2016 14:17
door tibby
Smiley schreef:
tibby schreef:A20nft all the way :yes:
Lees jij je nog een beetje in op stand alone ecu's, direct injection, can bus en al dat andere leuks dat bij dat blok komt kijken, voor je weer losgaat :mrgreen:
Weet er al alles van Stefan. Heb van alles een prijslijst gehad :wink: (ruw compleetpakket)

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 14:28
door Smiley
Mooi.


Terug naar Weazle. Zitten de drijfstangen er al in?

Re: Weazle"s Beast.

Geplaatst: 23 mei 2016 20:04
door Weazle
Nee volgende maand even nieuwe pakkingen en drijfstanglagertjes halen daarna opbouwen.

Ik heb ook nog een speedboot waar ik mee bezig ben en kan niet alles tegelijk :bangin: