Hans zonder Speed
Hans zonder Speed
Even voorstellen...
Hans (bouwjaar 1971), getrouwd, en vader van 3 kinderen (tweeling van bouwjaar 2009 en een zoon van bouwjaar 2006). Ik woon in de regio Alkmaar.
Vanaf 1997 heb ik motor gereden, historie: VFR400K (NC21), VFR400R (NC24), VFR750F, VFR800FI en sinds 3 1/2 jaar een Aprilia Tuono 1000 R.
Sinds een jaar of 7 heb ik een kunstheup. Op zich gaat dat allemaal wel OK, maar afgelopen maart (19-23) was ik met maatjes te skiën in Zweden (ik ski al sinds mijn 6de, kan voor een NL-er aardig skiën).
Daar ben ik ongelukkig ten val gekomen. Daarbij heb ik aan de prothese kant mijn dijbeen gebroken. De prothese (een metalen pin in het dijbeen) was uitgebroken. Dat schijnt wel eens voor te komen.
Met een shot Morfine/Cocaïne ben ik van de piste afgevoerd naar de EHBO post en vervolgens 2 uur met een ambulance naar een verderop gelegen ziekenhuis vervoerd.
In dat ziekehuis 3 dagen liggen wachten totdat ik met een ambulance vliegtuig naar Nederland ben vervoerd. Nog 2 dagen later ben ik geopereerd waarbij met 2 platen, een aantal schroeven en een lading ijzerdraad het dijbeen weer aan elkaar is geknutseld, gelukkig was de prothese niet beschadigd.
Nu mag ik mijn linker been in ieder geval tot 20 mei niet belasten.
Na dit voorval heb ik besloten om niet meer te gaan skiën en motor rijden.
Altijd vond ik de Elise, Exige en Speedster (en in mindere mate MX5 en de laatste generatie van de MR2) leuke concepten: weinig gewicht, laag bij de grond met een goede gewichtsverdeling en een leuk vermogen.
Dat sluit helemaal aan bij wat ik leuk vind. Niet met 250 over de snelweg, maar over kronkel wegen bochten rijden, topsnelheid is daarbij eigenlijk niet/minder van belang. Acceleratie, wegligging en gewicht des te meer.
Nu de motor weg gaat komt er misschien ruimte (vooral tijd) om een leuke auto te scoren.
Ik wil niet de 100% hardcore waarbij mijn gestel vol alles voor zijn kiezen krijgt....
Eerst naar Elise & Exige gekeken. S1 schijnt wat harder te zijn, dus kom ik dan al vlot bij S2. Dat begint dan bij circa 25.000 euro (voor een LHD). Best pittig en er lijkt wat meer omgebouwd LHD in de markt te zijn met twijfelachtige achtergrond...
De atmosferische Speedster is volgens de tests iets minder hardcore afgeveerd. Bovendien heeft de Speedster rembekrachtiging (en bekrachtigde koppeling?).
Klopt deze redenatie?
Zodra ik weer kan bewegen zou ik graag eens een (of meerdere) rondje(s) doen. Daarbij doen zich de volgende adressen voor:
Van Sten (Lotus dag?), heeft bovendien een interessante speedster staan (3593, rood?!)
Orange, dicht bij van Sten, heeft ook een kandidaat staan van het autovisie filmpje (0363, zilver)
Hofman (Leek), een lading lotussen, o.a. een interessante S2 LHD.
van der Kooi, de witte Speedster, maar als ik de specs bekijk zou die voor mij wat te hardcore zijn.
Waar zou ik nog meer heen kunnen om wat te oriënteren (betrouwbare adressen a.u.b.)? Gezien de staat van mijn been momenteel lijkt het instappen op korte termijn (komende 2 maanden) een uitdaging .
Ik denk dat ik pas zo juli/augustus überhaupt iets kan gaan ondernemen.
Eigenlijk wil ik van tevoren willen rond rijden of meerijden voor een dag of weekend, indien een eerste proefrit zou bevallen.
Als het allemaal net ff te hardcore is dan wordt het hem natuurlijk niet, dan zou het eerder de genoemde MR2 of MX5 kunnen worden....
Huren van zo'n Speedster lijkt vrij kansloos. Een Elise S2 is nog wel te scoren voor een weekend...
Ik hoop dat jullie me nog iets o weg kunnen helpen.
Hans (bouwjaar 1971), getrouwd, en vader van 3 kinderen (tweeling van bouwjaar 2009 en een zoon van bouwjaar 2006). Ik woon in de regio Alkmaar.
Vanaf 1997 heb ik motor gereden, historie: VFR400K (NC21), VFR400R (NC24), VFR750F, VFR800FI en sinds 3 1/2 jaar een Aprilia Tuono 1000 R.
Sinds een jaar of 7 heb ik een kunstheup. Op zich gaat dat allemaal wel OK, maar afgelopen maart (19-23) was ik met maatjes te skiën in Zweden (ik ski al sinds mijn 6de, kan voor een NL-er aardig skiën).
Daar ben ik ongelukkig ten val gekomen. Daarbij heb ik aan de prothese kant mijn dijbeen gebroken. De prothese (een metalen pin in het dijbeen) was uitgebroken. Dat schijnt wel eens voor te komen.
Met een shot Morfine/Cocaïne ben ik van de piste afgevoerd naar de EHBO post en vervolgens 2 uur met een ambulance naar een verderop gelegen ziekenhuis vervoerd.
In dat ziekehuis 3 dagen liggen wachten totdat ik met een ambulance vliegtuig naar Nederland ben vervoerd. Nog 2 dagen later ben ik geopereerd waarbij met 2 platen, een aantal schroeven en een lading ijzerdraad het dijbeen weer aan elkaar is geknutseld, gelukkig was de prothese niet beschadigd.
Nu mag ik mijn linker been in ieder geval tot 20 mei niet belasten.
Na dit voorval heb ik besloten om niet meer te gaan skiën en motor rijden.
Altijd vond ik de Elise, Exige en Speedster (en in mindere mate MX5 en de laatste generatie van de MR2) leuke concepten: weinig gewicht, laag bij de grond met een goede gewichtsverdeling en een leuk vermogen.
Dat sluit helemaal aan bij wat ik leuk vind. Niet met 250 over de snelweg, maar over kronkel wegen bochten rijden, topsnelheid is daarbij eigenlijk niet/minder van belang. Acceleratie, wegligging en gewicht des te meer.
Nu de motor weg gaat komt er misschien ruimte (vooral tijd) om een leuke auto te scoren.
Ik wil niet de 100% hardcore waarbij mijn gestel vol alles voor zijn kiezen krijgt....
Eerst naar Elise & Exige gekeken. S1 schijnt wat harder te zijn, dus kom ik dan al vlot bij S2. Dat begint dan bij circa 25.000 euro (voor een LHD). Best pittig en er lijkt wat meer omgebouwd LHD in de markt te zijn met twijfelachtige achtergrond...
De atmosferische Speedster is volgens de tests iets minder hardcore afgeveerd. Bovendien heeft de Speedster rembekrachtiging (en bekrachtigde koppeling?).
Klopt deze redenatie?
Zodra ik weer kan bewegen zou ik graag eens een (of meerdere) rondje(s) doen. Daarbij doen zich de volgende adressen voor:
Van Sten (Lotus dag?), heeft bovendien een interessante speedster staan (3593, rood?!)
Orange, dicht bij van Sten, heeft ook een kandidaat staan van het autovisie filmpje (0363, zilver)
Hofman (Leek), een lading lotussen, o.a. een interessante S2 LHD.
van der Kooi, de witte Speedster, maar als ik de specs bekijk zou die voor mij wat te hardcore zijn.
Waar zou ik nog meer heen kunnen om wat te oriënteren (betrouwbare adressen a.u.b.)? Gezien de staat van mijn been momenteel lijkt het instappen op korte termijn (komende 2 maanden) een uitdaging .
Ik denk dat ik pas zo juli/augustus überhaupt iets kan gaan ondernemen.
Eigenlijk wil ik van tevoren willen rond rijden of meerijden voor een dag of weekend, indien een eerste proefrit zou bevallen.
Als het allemaal net ff te hardcore is dan wordt het hem natuurlijk niet, dan zou het eerder de genoemde MR2 of MX5 kunnen worden....
Huren van zo'n Speedster lijkt vrij kansloos. Een Elise S2 is nog wel te scoren voor een weekend...
Ik hoop dat jullie me nog iets o weg kunnen helpen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Hans zonder Speed
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Hans zonder Speed
Hoi Hans,
Ik weet zo al een aantal Speedsters in de regio Alkmaar voor je waar je van harte welkom bent om eens langs te komen.
Ik weet zo al een aantal Speedsters in de regio Alkmaar voor je waar je van harte welkom bent om eens langs te komen.
Re: Hans zonder Speed
Die verhuurder zal ik in mijn favorieten opslaan. Nu ik die zo zie... Wel tegen gekomen de afgelopen weken denk ik... Thanks!
Als ik weer op de been ben lijkt het me erg leuk om een keer mee te rijden met een Speedster in de regio!
De club hier lijkt me erg relaxed, spreekt me ook aan
Sent from my iPad using Tapatalk
Als ik weer op de been ben lijkt het me erg leuk om een keer mee te rijden met een Speedster in de regio!
De club hier lijkt me erg relaxed, spreekt me ook aan
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Hans zonder Speed
check eens bij Speedokus.....topverzorgde Speedy in Best bIj Eindhoven, staat te koop wegens omstandigheden....
Speedster 2527
Re: Hans zonder Speed
viewtopic.php?f=12&t=6394&start=45
Of deze..... Gisteren nog met een gsxr 600 gespeelt (kon z'n ogen niet geloven, ik ook niet trouwens )
Of deze..... Gisteren nog met een gsxr 600 gespeelt (kon z'n ogen niet geloven, ik ook niet trouwens )
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Hans zonder Speed
Let op Hanz; alle ritjes die je aangeboden krijgt zijn in Stage 2 SC´s t/m stage 5 turbo machines. (supercar performance cijfers)
Daarmee krijg je wel een behoorlijk onjuist beeld van een standaard NA.
Daarmee krijg je wel een behoorlijk onjuist beeld van een standaard NA.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Hans zonder Speed
Allemaal 250 pk+ zo'n beetje dus? En allemaal nog wat strakker geveerd ongetwijfeld?
Is er überhaupt wel iemand hier die zijn auto standaard houdt?
Is er überhaupt wel iemand hier die zijn auto standaard houdt?
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Hans zonder Speed
Standaard NA's zijn er ook zat, maar die hoor je misschien wat minder fanatiek op het forum hier.
Maar de grootste tip die we kunnen geven is voordat je iets aanschaft hier navraag te doen en eventueel een kenner mee te nemen. Reparaties aan een Speedster kunnen namelijk nogal snel in de papieren lopen als je het slecht treft...
(ps, waar woon je ergens omgeving Alkmaar? De supercharger dichtheid rond 072 is namelijk vrij hoog. )
Maar de grootste tip die we kunnen geven is voordat je iets aanschaft hier navraag te doen en eventueel een kenner mee te nemen. Reparaties aan een Speedster kunnen namelijk nogal snel in de papieren lopen als je het slecht treft...
(ps, waar woon je ergens omgeving Alkmaar? De supercharger dichtheid rond 072 is namelijk vrij hoog. )
Re: Hans zonder Speed
======) HermanHerman schreef:Nee, tuurlijk niet.Hanz schreef:Allemaal 250 pk+ zo'n beetje dus? En allemaal nog wat strakker geveerd ongetwijfeld?
Is er überhaupt wel iemand hier die zijn auto standaard houdt?
captain slow
Re: Hans zonder Speed
Als ik ergens ga kijken dan zal ik dat natuurlijk melden! Met serienummer. Ik had die thread ook reeds gevonden. Ook in Duitsland is er zo'n thread, toch?
Ik woon in Noord-Scharwoude.
Op de brommer reed ik vaak de omringdijk en het stuk naar graft, daarna door naar de afslag richting Wormer bij het Alkmaardermeer. Ook een leuke dijk. Daar rijden de speedsters ook regelmatig mag ik aannemen?
Lotus Europa klinkt ook goed, wel iets prijziger verwacht ik? Ik zal eens even scannen op de Belgische sites...
Sent from my iPad using Tapatalk
Ik woon in Noord-Scharwoude.
Op de brommer reed ik vaak de omringdijk en het stuk naar graft, daarna door naar de afslag richting Wormer bij het Alkmaardermeer. Ook een leuke dijk. Daar rijden de speedsters ook regelmatig mag ik aannemen?
Lotus Europa klinkt ook goed, wel iets prijziger verwacht ik? Ik zal eens even scannen op de Belgische sites...
Sent from my iPad using Tapatalk
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Hans zonder Speed
Wekom Hans. Hopelijk herstel je snel, geen makkelijk besluit maar wel zo verstandig om te stoppen met de tweewielers.
Succes met de zoektocht.
Succes met de zoektocht.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Hans zonder Speed
Ik ben ook van VFR naar Tuono gegaan en begrijp wel waarom je moeite had om daar uiteindelijk mee te moeten stoppen.
Voor de Speedster maakt het vermogen niet zozeer uit of die wel of niet comfy is.
Welke vering er onder zit is volgens mij van grotere invloed.
Om een indruk te krijgen moet je denk ik op zoek gaan naar een Speedster waar nog de standaard units onder zitten.
Mocht je een mooie tegenkomen waar te stugge vering onder zit heb ik eventueel nog een standaard setje liggen.
Desnoods om alleen te proberen.
Veel plezier met het rondje Speedsters checken!
Voor de Speedster maakt het vermogen niet zozeer uit of die wel of niet comfy is.
Welke vering er onder zit is volgens mij van grotere invloed.
Om een indruk te krijgen moet je denk ik op zoek gaan naar een Speedster waar nog de standaard units onder zitten.
Mocht je een mooie tegenkomen waar te stugge vering onder zit heb ik eventueel nog een standaard setje liggen.
Desnoods om alleen te proberen.
Veel plezier met het rondje Speedsters checken!
Re: Hans zonder Speed
De tuono was wel erg tof. Gezellig sturen en voldoende vlot, haha. VFR750/800 waren wat serieuzer. En wat logger.
Dat is wel een goeie, onderhand is bij velen de vering reeds vervangen.
Ach, als ik weer normaal mobiel ben dan moet ik het maar ervaren.
Het zal ongetwijfeld stugger zijn dan mijn woon-werk swift sport
Dat is allemaal prima, als ik er maar geen last van ondervind.
Sent from my iPad using Tapatalk
Dat is wel een goeie, onderhand is bij velen de vering reeds vervangen.
Ach, als ik weer normaal mobiel ben dan moet ik het maar ervaren.
Het zal ongetwijfeld stugger zijn dan mijn woon-werk swift sport
Dat is allemaal prima, als ik er maar geen last van ondervind.
Sent from my iPad using Tapatalk