Arno schreef:Die aansluiting (of eerder gebrek aan...) aan de rollbar-cover is nogal.. eeeeh... Tja... Jammer...
Jammer dat ze daar niet een wat beter passend/sluitend iets hebben gemaakt, desnoods een rand die aansluit op de rollbar cover om zo een heel 'raamwerk' te maken in plaats van de originele cover als bovenste verbinding te laten werken. Want dat werkt nu dus niet qua zicht..
Vooral omdat er nu ook zo'n visueel probleem ontstaat tussen die rechte lamellen en de gebogen vorm van de onderkant van de rollbar cover.
Zonde. Het is vast allemaal prima kwaliteit, maar dat soort details onderscheiden vaak de 'OEM' spullen van de 'net-niet' aftermarket dingen.
Is natuurlijk allemaal vreselijk persoonlijk, maar zou mij iedere keer weer opvallen....
Bye, Arno.
Die Duitse coupé is toen ooit samen met een race versie ontwikkeld die wel met zo'n geïntegreerd rollbar gedeelte was uitgevoerd. (Eigenlijk was de race versie er eerst die later is omgebouwd naar de straat uitvoering. )
Die van "Beat" wat uiteindelijk een erg lang traject is geworden:
De fouten op de zilveren speedster coupe van eltech zijn exact hetzelfde als de gele, en ben ik het geheel mee eens, die fouten heb ik ook allemaal al een tijd geleeen als feedback punten naar matteo gestuurd. Hij heeft aangegeven het er mee eens te zijn en ze te zullen aanpakken. Ik hoop daarom ook dat die zilveren een van de oude proefbatch is en niet een productie versie. Ik ben nou in discussie met hem wanneer ie die aanpassingen doorgevoerd kan hebben. Meer vertraging dus
Zowww het heeft even geduurd, maar er is weer beweging vanuit Italië.
ik heb de eerste foto's binnen van het half product van mijn coupe dak.
Ze zijn wel met iets bezig geweest, namelijk met het prototypen/ontwikkelen voor de scharnier constructie, dat gaat blijkbaar niet zo snel daar...
Mijn versie wordt dan de eerste met een gasveer. Wat betekend dat als je aan de "open motorkap" knop trekt in de speedster, dat het dak automatisch open gaat.
De puntige louvres gaan helaas op de lange baan, ik krijg voorlopig de standaard louvres.
Ik had namelijk geen zin om daar nog een halfjaar op te wachten dus ze sturen me een versie met standaard louvres.
Ze willen ze overigens wel nog gaan maken gebaseerd op mijn ontwerp.
Als dat (eindelijke) zover gaat zijn krijg ik die ook.. de planning daarvan durf ik echt geen schatting van te maken.
Die gasveer zit ook op het originele duitse ontwerp. Paar pagina's terug net te zien op die foto's.
(En gaat neem ik aan pas vanzelf open als je 'm een beetje hebt opgetild...)
En nee, ben nog geen steek verder gekomen met mijn coupé heck.
(En gaat neem ik aan pas vanzelf open als je 'm een beetje hebt opgetild...)
Ik meen me te herinneren dat toen ik de Duitse in het echt zag een aantal jaar geleden dat hij de knop indrukte en de coupe dak meteen open ging... hangt misschien ook af van de hoek en de kracht van de gasveer.