Nieuwe banden op de markt - Avon ZZS

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Nieuwe banden op de markt - Avon ZZS

Bericht door Co'tje »

Dit jaar voor het eerst gereden met Avon ZZR banden. Geweldig op een droog circuit. En ze schijnen lang mee te gaan.

Dit jaar introduceert Avon nieuwe banden. Blijkbaar iets beter op de natte baan.
http://www.avonmotorsport.com/road-lega ... rmance/zzs

Heb de prijzen opgevraagd. Een kijken of het nog een beetje te betalen is. De ZZR's waren niet zo heel duur.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Nieuwe banden op de markt - Avon ZZS

Bericht door Co'tje »

Quote van avon:

The ZZS and ZZR pricing will be the same and yes the ZZS will be suitable for wet tracks. The tyre is being designed to cope with wet and dry conditions.

As the ZZS is still in development and we do not yet have moulds for all sizes, at this stage I can not say ‘yes’ we will have tyres ready for September or not. I certainly do not want to take a product to market that does not work as well as the ZZR. We do have a need to have the 16/17” ZZS sizes ready this year and we are aiming for a August/September launch but I cannot guarantee this.


750 euro voor een complete set 16/17 inch.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe banden op de markt - Avon ZZS

Bericht door Speedster4Fun »

Eelco, je wilt de ZZR als circuit band gebruiken en de ZZS als straatband, of de ene als droogweer en de andere als regenband op het circuit?
Weet niet of ze daar voor ontwikkeld zijn.

Overigens jammer dat de ZZR/ZZS niet in 205/40/17 leverbaar zijn. (en 235/40/17 zou ook leuk zijn)
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Nieuwe banden op de markt - Avon ZZS

Bericht door Co'tje »

Wil mijn huidge set ZZR's oprijden, nog 6 dagen circuit te gaan. Moet ik een eind kunnen komen :)

En dan voor mijn nieuwe circuit speedster overstappen op ZZS. Dan verwacht ik geen extra set wielen nodig te hebben voor een natweer trackday.
De oranje straat speedy ga ik weer terug naar T1R's die ik nog heb liggen. Die gaat weer terug naar 147 PK en standaard uitlaat.
Plaats reactie