Speedster #4567

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Speedster #4567

Bericht door DuDe »

Ik ben hier nu al een tijdje aan t meelezen dus het werd stilaan tijd dat ik mijn speedy ook eens voorstelde.

In 2010 heb ik tot men grote spijt de geliefde Z4 verkocht. Ondanks dat ik zot was van die kar werd het gewoon te duur wegens te veel daily kilometers en redelijk veel (dure) dingen die stuk gingen. Bovendien was ik ook net alleen gaan wonen en kon ik alle centjes gebruiken. Maar telkens het zonnetje kwam piepen, pikte het toch dat men kappersbak weg was.

Toch men gezond verstand gebruikt en men prioriteit van auto’s naar immo verschoven. 2 jaar geleden dan een huisje gekocht. Maar de zin in een toffe cabrio bleef steeds aanwezig. Begin dit jaar dan uiteindelijk beginnen te zoeken naar een MX-5. Dit moest een zou een 1.8 zijn omdat ik achteraf toch spijt zou hebben, moest ik deze niet genomen hebben. Na een maandje Kapaza, 2dehands & Marktplaats af te schuimen uiteindelijk bij een NB 1.8 uitgekomen. Contact opgenomen en gaan testrijden. Daar aangekomen was al snel duidelijk dat de carroserie vol krassen stond en totaal geen onderhoudshistorie aanwezig was. De dorpels die zogezegd gemaakt waren, begonnen al terug te roesten. Wel een ritje gemaakt om te voelen of dit iets voor mij was. Niet dus. Het reed niet slecht maar het deed me ook maar weinig.

Geen MX-5 dus. Maar wat dan wel? Uiteindelijk beginnen kijken naar Z3. Een beetje beginnen lezen en blijkbaar zat er vanaf de 2.0 een 6 cilinder in. Dat horen we graag! Men oog laten vallen op een 2.2 in Nederland maar dit werd me onder sterke (forum)drang afgeraden wegens underpowerd. Ik zou beter verder zoeken naar 2.8 of hoger... Zo gezegd zo gedaan. Opnieuw een mooie gevonden in Nederland, contact opgenomen en gaan kijken. Dit was wel een knap exemplaar maar weer niets van onderhoudshistorie. En bovendien vertrouwde ik de verkoper voor geen haar. Een beetje tegen men zin deze toch maar links laten liggen.

Om het gezever nu toch stilaan af te ronden ben ik toevallig bij een Opel Speedster (N°4567) uitgekomen met een 130 000km op de teller. Een stuk boven het oorspronkelijk budget eerlijk gezegd. De verkoper een mailtje gestuurd of hij de wagen niet verkocht zonder bepaalde onderdelen zodat er wat over de prijs onderhandeld kon worden. Hij wou alles samen verkopen maar hij had wel accidenteel de deur tegen een muur open geslagen. Met als gevolg een deel van de polyester van de rand van de deur (+/- 5cm) verbrokkeld is. Dus over de prijs viel ineens wel te praten.

Nu is de wagen zowel van interieur als exterieur allesbehalve in frisse staat. De zetels zouden opnieuw overtrokken moeten worden (scheurtjes) en om de carroserie in goede staat te hebben, is een respay noodzakelijk. Allemaal niet zo erg zo lang de prijs er ook naar is. Vorig jaar zijn een voor een dikke 8000 euro kosten aan gedaan (met factuur). De vorige eigenaar dacht deze nooit weg te doen maar een vrouw, huwelijk en kind hebben roet in het eten gestrooid. Er zitten sinds 2014 vooraan nieuwe lichtblokken in, een gereviseerde motor (12000km geleden) en ondertussen nog wat andere kleine prullen.

Qua opties kan ik wel redelijk kort zijn:
ABS
Airbag voor de bestuurder
Motoconcept catback en uitlaat ofzoiets (brult en gorgelt behoorlijk)
Verlaagd met Eibach Pro kit
17" Team Dynamics velgen (denk ik)
Hardtop
Bijlagen
Speedster 3.jpg
Speedster 3.jpg (43.01 KiB) 4322 keer bekeken
Speedster 2.jpg
Speedster 2.jpg (44.35 KiB) 4320 keer bekeken
Speedster 1.jpg
Speedster 1.jpg (46.78 KiB) 4323 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Speedster #4567

Bericht door Pipo »

Hi Dude, welkom op ons forum. Leuk er nog een Belg bij te hebben 8)
'T heeft toch iets hé, zo'n Speedster in 't zwart. Veel plezier, en hou hem heel :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Speedster #4567

Bericht door Daan »

Veel plezier met je Speedster!
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Speedster #4567

Bericht door DuDe »

Pipo schreef:Hi Dude, welkom op ons forum. Leuk er nog een Belg bij te hebben 8)
'T heeft toch iets hé, zo'n Speedster in 't zwart. Veel plezier, en hou hem heel :wink:
Thx. Jep een rasechte belg op 10km van de grens :D. Ben nog volop bezig met da wagen te leren kennen maar we proberen hem heel te houden.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Speedster #4567

Bericht door Smiley »

Het is vooral bij vochtig wegdek leren wanneer (en hoe snel) hij een stap opzij kan doen.
En door de middenmotor kan een stap opzij zomaar een 360 worden.


Welkom trouwens :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Speedster #4567

Bericht door DuDe »

Smiley schreef:Het is vooral bij vochtig wegdek leren wanneer (en hoe snel) hij een stap opzij kan doen.
En door de middenmotor kan een stap opzij zomaar een 360 worden.


Welkom trouwens :yes:
Thx. Op t droge moet je toch al enorm je best doen precies.. Maar ben allesbehalve een held. Rustig aan leren kennen
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Speedster #4567

Bericht door tibby »

zwart = 8)
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Speedster #4567

Bericht door Smiley »

DuDe schreef:Op t droge moet je toch al enorm je best doen precies..
Op het nat iets minder.
https://www.youtube.com/watch?v=aTG12kr3YqE
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Speedster #4567

Bericht door StefanM »

Toepasselijke reactie van de bestuurder ook....
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Speedster #4567

Bericht door sooike »

DuDe schreef:...Thx. Jep een rasechte belg op 10km van de grens :D. Ben nog volop bezig met da wagen te leren kennen maar we proberen hem heel te houden.
Welkom hier op het forum!

Zit ook op 10km van de grens, en wat het grensgebied van de Speedster betreft, altijd spannend :lol:

Veel plezier met je Speedster.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Speedster #4567

Bericht door DuDe »

sooike schreef:
DuDe schreef:...Thx. Jep een rasechte belg op 10km van de grens :D. Ben nog volop bezig met da wagen te leren kennen maar we proberen hem heel te houden.
Welkom hier op het forum!

Zit ook op 10km van de grens, en wat het grensgebied van de Speedster betreft, altijd spannend :lol:

Veel plezier met je Speedster.
Ik denk dat ik je al een paar keer gespot heb de laatste weken in de buurt van Rijkevorsel en Hoogstraten?
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Speedster #4567

Bericht door sooike »

Dat is inderdaad mogelijk...
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Re: Speedster #4567

Bericht door Blitz »

DuDe schreef:
sooike schreef:
DuDe schreef:...Thx. Jep een rasechte belg op 10km van de grens :D. Ben nog volop bezig met da wagen te leren kennen maar we proberen hem heel te houden.
Welkom hier op het forum!

Zit ook op 10km van de grens, en wat het grensgebied van de Speedster betreft, altijd spannend :lol:

Veel plezier met je Speedster.
Ik denk dat ik je al een paar keer gespot heb de laatste weken in de buurt van Rijkevorsel en Hoogstraten?


Zijt gij van die kanten? Ik woon in Hoogstraten. Tot voor kort had ik een gele speedster. Nu heb ik alleen nog een astra opc.
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Speedster #4567

Bericht door DuDe »

Blitz schreef:
DuDe schreef:
sooike schreef:
Zit ook op 10km van de grens, en wat het grensgebied van de Speedster betreft, altijd spannend :lol:

Veel plezier met je Speedster.
Ik denk dat ik je al een paar keer gespot heb de laatste weken in de buurt van Rijkevorsel en Hoogstraten?


Zijt gij van die kanten? Ik woon in Hoogstraten. Tot voor kort had ik een gele speedster. Nu heb ik alleen nog een astra opc.
Ik ben van Rijkevorsel. En ik ken uw neef (Bram) behoorlijk goed ;-)
Gebruikersavatar
DuDe
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2015 9:36

Re: Speedster #4567

Bericht door DuDe »

Zou zoiets (http://www.ebay.ie/itm/Vauxhall-VX220-t ... 3cfbd3ef28) iets zijn als je wagen vaak buiten moet slapen?
Plaats reactie