Speedster #4567
Geplaatst: 21 jun 2015 18:57
Ik ben hier nu al een tijdje aan t meelezen dus het werd stilaan tijd dat ik mijn speedy ook eens voorstelde.
In 2010 heb ik tot men grote spijt de geliefde Z4 verkocht. Ondanks dat ik zot was van die kar werd het gewoon te duur wegens te veel daily kilometers en redelijk veel (dure) dingen die stuk gingen. Bovendien was ik ook net alleen gaan wonen en kon ik alle centjes gebruiken. Maar telkens het zonnetje kwam piepen, pikte het toch dat men kappersbak weg was.
Toch men gezond verstand gebruikt en men prioriteit van auto’s naar immo verschoven. 2 jaar geleden dan een huisje gekocht. Maar de zin in een toffe cabrio bleef steeds aanwezig. Begin dit jaar dan uiteindelijk beginnen te zoeken naar een MX-5. Dit moest een zou een 1.8 zijn omdat ik achteraf toch spijt zou hebben, moest ik deze niet genomen hebben. Na een maandje Kapaza, 2dehands & Marktplaats af te schuimen uiteindelijk bij een NB 1.8 uitgekomen. Contact opgenomen en gaan testrijden. Daar aangekomen was al snel duidelijk dat de carroserie vol krassen stond en totaal geen onderhoudshistorie aanwezig was. De dorpels die zogezegd gemaakt waren, begonnen al terug te roesten. Wel een ritje gemaakt om te voelen of dit iets voor mij was. Niet dus. Het reed niet slecht maar het deed me ook maar weinig.
Geen MX-5 dus. Maar wat dan wel? Uiteindelijk beginnen kijken naar Z3. Een beetje beginnen lezen en blijkbaar zat er vanaf de 2.0 een 6 cilinder in. Dat horen we graag! Men oog laten vallen op een 2.2 in Nederland maar dit werd me onder sterke (forum)drang afgeraden wegens underpowerd. Ik zou beter verder zoeken naar 2.8 of hoger... Zo gezegd zo gedaan. Opnieuw een mooie gevonden in Nederland, contact opgenomen en gaan kijken. Dit was wel een knap exemplaar maar weer niets van onderhoudshistorie. En bovendien vertrouwde ik de verkoper voor geen haar. Een beetje tegen men zin deze toch maar links laten liggen.
Om het gezever nu toch stilaan af te ronden ben ik toevallig bij een Opel Speedster (N°4567) uitgekomen met een 130 000km op de teller. Een stuk boven het oorspronkelijk budget eerlijk gezegd. De verkoper een mailtje gestuurd of hij de wagen niet verkocht zonder bepaalde onderdelen zodat er wat over de prijs onderhandeld kon worden. Hij wou alles samen verkopen maar hij had wel accidenteel de deur tegen een muur open geslagen. Met als gevolg een deel van de polyester van de rand van de deur (+/- 5cm) verbrokkeld is. Dus over de prijs viel ineens wel te praten.
Nu is de wagen zowel van interieur als exterieur allesbehalve in frisse staat. De zetels zouden opnieuw overtrokken moeten worden (scheurtjes) en om de carroserie in goede staat te hebben, is een respay noodzakelijk. Allemaal niet zo erg zo lang de prijs er ook naar is. Vorig jaar zijn een voor een dikke 8000 euro kosten aan gedaan (met factuur). De vorige eigenaar dacht deze nooit weg te doen maar een vrouw, huwelijk en kind hebben roet in het eten gestrooid. Er zitten sinds 2014 vooraan nieuwe lichtblokken in, een gereviseerde motor (12000km geleden) en ondertussen nog wat andere kleine prullen.
Qua opties kan ik wel redelijk kort zijn:
ABS
Airbag voor de bestuurder
Motoconcept catback en uitlaat ofzoiets (brult en gorgelt behoorlijk)
Verlaagd met Eibach Pro kit
17" Team Dynamics velgen (denk ik)
Hardtop
In 2010 heb ik tot men grote spijt de geliefde Z4 verkocht. Ondanks dat ik zot was van die kar werd het gewoon te duur wegens te veel daily kilometers en redelijk veel (dure) dingen die stuk gingen. Bovendien was ik ook net alleen gaan wonen en kon ik alle centjes gebruiken. Maar telkens het zonnetje kwam piepen, pikte het toch dat men kappersbak weg was.
Toch men gezond verstand gebruikt en men prioriteit van auto’s naar immo verschoven. 2 jaar geleden dan een huisje gekocht. Maar de zin in een toffe cabrio bleef steeds aanwezig. Begin dit jaar dan uiteindelijk beginnen te zoeken naar een MX-5. Dit moest een zou een 1.8 zijn omdat ik achteraf toch spijt zou hebben, moest ik deze niet genomen hebben. Na een maandje Kapaza, 2dehands & Marktplaats af te schuimen uiteindelijk bij een NB 1.8 uitgekomen. Contact opgenomen en gaan testrijden. Daar aangekomen was al snel duidelijk dat de carroserie vol krassen stond en totaal geen onderhoudshistorie aanwezig was. De dorpels die zogezegd gemaakt waren, begonnen al terug te roesten. Wel een ritje gemaakt om te voelen of dit iets voor mij was. Niet dus. Het reed niet slecht maar het deed me ook maar weinig.
Geen MX-5 dus. Maar wat dan wel? Uiteindelijk beginnen kijken naar Z3. Een beetje beginnen lezen en blijkbaar zat er vanaf de 2.0 een 6 cilinder in. Dat horen we graag! Men oog laten vallen op een 2.2 in Nederland maar dit werd me onder sterke (forum)drang afgeraden wegens underpowerd. Ik zou beter verder zoeken naar 2.8 of hoger... Zo gezegd zo gedaan. Opnieuw een mooie gevonden in Nederland, contact opgenomen en gaan kijken. Dit was wel een knap exemplaar maar weer niets van onderhoudshistorie. En bovendien vertrouwde ik de verkoper voor geen haar. Een beetje tegen men zin deze toch maar links laten liggen.
Om het gezever nu toch stilaan af te ronden ben ik toevallig bij een Opel Speedster (N°4567) uitgekomen met een 130 000km op de teller. Een stuk boven het oorspronkelijk budget eerlijk gezegd. De verkoper een mailtje gestuurd of hij de wagen niet verkocht zonder bepaalde onderdelen zodat er wat over de prijs onderhandeld kon worden. Hij wou alles samen verkopen maar hij had wel accidenteel de deur tegen een muur open geslagen. Met als gevolg een deel van de polyester van de rand van de deur (+/- 5cm) verbrokkeld is. Dus over de prijs viel ineens wel te praten.
Nu is de wagen zowel van interieur als exterieur allesbehalve in frisse staat. De zetels zouden opnieuw overtrokken moeten worden (scheurtjes) en om de carroserie in goede staat te hebben, is een respay noodzakelijk. Allemaal niet zo erg zo lang de prijs er ook naar is. Vorig jaar zijn een voor een dikke 8000 euro kosten aan gedaan (met factuur). De vorige eigenaar dacht deze nooit weg te doen maar een vrouw, huwelijk en kind hebben roet in het eten gestrooid. Er zitten sinds 2014 vooraan nieuwe lichtblokken in, een gereviseerde motor (12000km geleden) en ondertussen nog wat andere kleine prullen.
Qua opties kan ik wel redelijk kort zijn:
ABS
Airbag voor de bestuurder
Motoconcept catback en uitlaat ofzoiets (brult en gorgelt behoorlijk)
Verlaagd met Eibach Pro kit
17" Team Dynamics velgen (denk ik)
Hardtop