Keuring

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: Keuring

Bericht door speedster »

Dit is in Nederland ook een afkeur! Een beetje dom om zo naar een keuring te gaan in mijn ogen.
Misschien was een extra reflector op zijn bumper de redding geweest. De achterlichten zijn overdag toch niet echt heel opvallend.
En zijn dimlicht voor staat te hoog. Dat kunnen ze toch gelijk afstellen bij de keuring!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Keuring

Bericht door tibby »

Zo simpel gaat het allemaal niet bij ons hoor..... Je mag al blij zijn als je wat bandendruk mag aflaten ivm de schokdempertest. Zet je de oem waardes op de oem banden= afkeur van de schokdempertest. Ik ga altijd met 0.75/1 bar in de banden. Al meermaals meegemaakt. Ook zorg ik dat ik een volle bk benzine erin heb.
C2 van m'n vrouw vroeger had 17 duims erop. Constant afkeur schokdempertest. Ook max 1 bar erin en borduurstenen in de koffer met wat rommel erbovenop gelegd.
Keuring is bij ons nu maal een dikke ellende of je moet naar de kanten van Oostende gaan. Daarom dat ik altijd iedereen doorwijs (als de wagen getuned is ) naar Verhiest... Je kan altijd Verhiest zelf eens contacteren......
captain slow
Sander_
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2012 14:57

Re: Keuring

Bericht door Sander_ »

Vorige jaren keurde ze hem hier niet op af, dus dacht dit jaar weer hetzelfde.
van de reflectoren zeiden ze niets van, want ze schenen er met licht op en dat was in orde
het is enkel voor het spuiten van de achterlichten. Er is ook niet naar lichtsterkte gekeken.
maar effe andere lichte erin en na keuring weer switche :)

Dimlicht kan ik dinsdag bij mijn buurman gaan afstellen en erna terug naar keuring :)
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Keuring

Bericht door stefan »

hier in dit apen land is wie dat je hebt voor de keuring....en die verschillen zijn ENORM eender waar je gaat :yes:
grasmaaiers..enz
Sander_
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2012 14:57

Re: Keuring

Bericht door Sander_ »

We zijn weer een jaar verder en mag weer naar de keuring rijden. Vorig jaar ben ik bij werner geweest om lampen te switche, maar daar kan ik dit jaar niet terecht.
Iemand in de buurt van wuustwezel (of wat verder) die mij zijn achterlichten kan lenen voor de keuring? Zodat ik er ineens van de eerste keer door ben.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Keuring

Bericht door Smiley »

Je maakt het jezelf wel moeilijk zo elk jaar.
Als je de lenzen evt wilt wisselen dan hier:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/13 ... ing-lenses
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Sander_
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2012 14:57

Re: Keuring

Bericht door Sander_ »

Begonnen aan de schoonmaak van de achterlichten, blijkt dat de vorige eigenaar er zwarte lenzen op heeft gezet en niet gespoten heeft. Zijn er originele speedster lampen die zwart waren?
Zou ik eventueel door de belgische keuring geraken als de lenzen er af zijn? Zoals vorig jaar al werd voorgesteld? De lampen zelf zijn dan nog steeds afgeschermd.
Ga nu eerst eens proberen zonder lenzen en anders ga ik andere achterlichten zoeken of eventueel lenzen.

Groeten
Sander
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Keuring

Bericht door gertje »

Ik denk niet dat er zwarte achterlichten waren voor de speedster Sander. Koop gewoon van die namaak lenzen die smiley hierboven voorstelde. Zijn niet dezelfde kwaliteit dan de orgineel maar wel een stuk goedkoper. Na plaatsing zie je het niet als je het niet weet dat het namaak is. Heb er voor wim al geplakt zo het eenige dat mist is het opstaande randje aan de binnenkant van de lens waar de zwarte rand stopt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Keuring

Bericht door timmyboy55 »

Volgensmij zullen ze toch echt gespoten zijn, als je ze toch niet meer gaat gebruiken, probeer ze dan eens met schuurpapier op te schuren, kijken of je toch transparante lenzen tegenkomt.. ik heb ook nog nooit van standaard zwarte lenzen gehoord, moeten eigenlijk wel gespoten zijn!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Keuring

Bericht door Smiley »

Lens tinting spray ja.
Daar ben ik in de jaren 90 ook nog mee bezig geweest om mijn toenmalig golfje te pimpen. :bag:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Sander_
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2012 14:57

Re: Keuring

Bericht door Sander_ »

Ik ben bij een garage in de buurt geweest dat carrosserie werk doet. Daar hebben we een stuk geprobeerd op te schuren en geen resultaat, enkel zwarte band rondom komt eraf. Zal sebiet foto posten als ik thuis ben
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Keuring

Bericht door sooike »

Ik denk ook dat ze met tinting spray bespoten zijn, langs binnen of buitenkant...

Doe eens wat disolvent (nagellak remover) op een doekje, dan verdwijnt die tinting spray, tenzij er nog extra vernis over zit...

Anders zou ik ook opteren voor die goedkope namaak lenzen die hier al zijn aangehaald.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Keuring

Bericht door gertje »

Kan ook langs de buitenkant gespoten zijn he


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Sander_
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2012 14:57

Re: Keuring

Bericht door Sander_ »

hier zijn 2 foto's
image-2016-07-05(3).jpg
image-2016-07-05(3).jpg (18.7 KiB) 2502 keer bekeken
image-2016-07-05(1).jpg
image-2016-07-05(1).jpg (32.5 KiB) 2488 keer bekeken
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Keuring

Bericht door timmyboy55 »

Aceton lijkt me geen goede combi met polycarbonaat xD dan ga je nooit meer een transparante lens krijgen! NIET DOEN DUS! dat smelt je hele lens weg!

Ik snap er niks van hoe de lens zo donker is... toch een speedster lens gieter in NL die donker polycarbonaat heeft gegoten??
En als je doorschuurd en uitpolijst? Krijg je dan geen transparant oppervlak? Je zou zeggen dat je alleen de buitenkant van de lens spuit...
Plaats reactie