Dommerik

Je auto te koop aanbieden.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Tibby's beest

Bericht door Pipo »

Verdorie Dré, dat vind ik heel spijtig te horen dat je ons clubje gaat verlaten :cry: :cry: :cry: Misschien had je iets meer gewoon moeten genieten van je bezit ipv jagen achter pk's :? Maar goed, dat is water onder de brug nu :( (Wat is er toch gebeurt in Borken dat je nu ineens overstag gaat ? :? )
Dat je veel plezier mag hebben van je nieuwe aankoop, en hopelijk zien we je in de toekomst toch nog eens op onze Speedster reünies. T'is te zeggen; als je als Porsche-rijder dan nog met ons wil gezien worden hé :mrgreen:
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Hoi Pipo.

Er is veel te veel geloop tegenwoordig met m'n speedster. Wat een testbank uitdraai zou worden in Borken is volledig omgeslaan daar. Het houden op 3000 tr/min voor de juiste co te krijgen wil maar niet. De lambda schommelt steeds 0.89/1.03.
Ook is er een misverstand geweest ivm m'n 90mm lmm. Als ik een 90mm lmm had moeten gebruiken had dit een OEM van een Audi RS4 moeten zijn. Niet een RS4 huis met een leh sensor erin. Dit was nogthans doorgegeven .... Nu moet dit huis volledig nieuw gecalibreerd worden.
Er is ook een nieuwe ecu geplaatst geweest. Helaas was dit geen oplossing.

En zo is het nu eenmaal altijd bij tuning. Altijd komen er dingetjes boven.....

Ikzelf kan er de tijd niet meer insteken, het moet een passie blijven, geen gesleur (zo voelt het voor mij aan).

Wat de speedstertreffens betreft, de bbq blijft voor mijn part hier doorgaan indien jullie dit wensen....

Ik doe het ook zeker niet voor de naam Porsche.... Ik zou niet weten wat anders te moeten kiezen. ' t Is niet dat ik mij beter voel dan iemand anders dan he. Zo zie ik er trouwens toch niet uit met m'n clochard look :lol:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Tibby's beest

Bericht door Smiley »

Google maar even naar Magnus Walker Tibby :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Smiley schreef:Google maar even naar Magnus Walker Tibby :yes:
Ken ik wel :lol:

http://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=& ... 9674035808


Onlangs nog z'n juweeltje gecrasht....
grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Zo, vanaf april volgend jaar bonnetje maken 8)


Beste,



De Start of Production van de vernieuwde Porsche Boxster is gepland voor 4/2016.

Ik meld me als ik meer nieuws heb.

Alvast bedankt voor uw interesse in de Porsche Boxster.



Vriendelijke groeten,



Johan










Johan Houben

Sales manager

Porsche Centre Paal



Tel: 011 911 911

www.porschecentrepaal.be
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Vrees dus dat 2016 een motorfiets jaar gaat worden...... Ook niet slecht :twisted:

M'n speedster wordt als hij terug komt mooi opgekuist en weggeborgen voor de toekomstige eigenaar. :yes:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Tibby's beest

Bericht door Smiley »

Waarom zou je er niet nog een jaartje mee gaan rijden?
380pk is toch ook niet vervelend?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Smiley schreef:Waarom zou je er niet nog een jaartje mee gaan rijden?
380pk is toch ook niet vervelend?
Laat ons hopen op 400pk he :P
Waarom een jaartje er niet verder mee rijden....Omdat er momenteel interesse in is :mrgreen:
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Tibby's beest

Bericht door Arno »

Een Porsche? Verbazingwekkend...

Ik moet me toch afvragen.. Heb je al eens proefgereden met een huidig model Boxter-S of zelfs een 911 Carrera-S oid. om een idee te krijgen hoe zoiets rijdt :?:

Begrijp me niet verkeerd... Ik zeg niet dat Porsche geen mooie of goede auto's maakt. Verre van dat.. Ze maken zeer competente en uitermate goede auto's die vrijwel door iedereen te berijden zijn en de nieuwe modellen gaan daar zeker geen uitzondering op zijn. :woship:

Maar... Dat is ook eigenlijk hun zwakte als je op zoek bent naar een zekere mate van 'evenement' in het rijden.

De meeste auto's die ze verkopen zijn zo goed en zo vreselijk goed gepolijst en afgewerkt qua techniek en werking dat ze (helaas) ook dood- en doodsaai zijn geworden. 200Km/h in een beetje Porsche voelt alsof je net aan 120 voortsukkelt.. En het gedrag is vaak zo goedmoedig en 'netjes' en de techniek als PDK en PAS is zo snaar-strak dat alles volledig moeiteloos lijkt en aanvoelt.

Fantastische prestatie natuurlijk , maar ik ben een beetje bang dat je straks na de eerste paar kilometer in je hagelnieuwe auto al een beetje het idee krijgt van "is dit alles?" :yawn:

Gezien je eerdere plannen met de Speedster Turbo en zo en wat je graag wilde qua snelheid en vermogen zou ik een 'niet getuned' en betrouwbaar alternatief dan eerder zoeken in iets als een Corvette C6 (of Z6) of iets vergelijkbaars. Een standaard auto met een vreselijke bak vermogen en iedere keer weer een spektakel om mee te rijden. Beter als een Porsche? Nee.. Zeker niet.. Anders? Ja... (kijk.. Een TVR oid. kan ook, maar dan moet je wel sleutelen :lol: )

Veel succes in ieder geval met de verkoop! :thumbup:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Tibby's beest

Bericht door timmyboy55 »

Jaguar F-type???!!! 8)
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Is m'n 2 de optie :wink:
Alleen het gewicht valt wat tegen maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat een hemels geluid :twisted:
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Tibby's beest

Bericht door timmyboy55 »

Ik zou het doen Dre! Porsche vind ik ook te....... Saaaaaaaaaaiiii
Gebruikersavatar
philip1966
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 jan 2013 20:59

Re: Tibby's beest

Bericht door philip1966 »

alfa 4c ?
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Tibby's beest

Bericht door timmyboy55 »

Moet wel een vooruitgang zijn he :P
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Arno schreef:Een Porsche? Verbazingwekkend...

Ik moet me toch afvragen.. Heb je al eens proefgereden met een huidig model Boxter-S of zelfs een 911 Carrera-S oid. om een idee te krijgen hoe zoiets rijdt :?:

Begrijp me niet verkeerd... Ik zeg niet dat Porsche geen mooie of goede auto's maakt. Verre van dat.. Ze maken zeer competente en uitermate goede auto's die vrijwel door iedereen te berijden zijn en de nieuwe modellen gaan daar zeker geen uitzondering op zijn. :woship:

Maar... Dat is ook eigenlijk hun zwakte als je op zoek bent naar een zekere mate van 'evenement' in het rijden.

De meeste auto's die ze verkopen zijn zo goed en zo vreselijk goed gepolijst en afgewerkt qua techniek en werking dat ze (helaas) ook dood- en doodsaai zijn geworden. 200Km/h in een beetje Porsche voelt alsof je net aan 120 voortsukkelt.. En het gedrag is vaak zo goedmoedig en 'netjes' en de techniek als PDK en PAS is zo snaar-strak dat alles volledig moeiteloos lijkt en aanvoelt.

Fantastische prestatie natuurlijk , maar ik ben een beetje bang dat je straks na de eerste paar kilometer in je hagelnieuwe auto al een beetje het idee krijgt van "is dit alles?" :yawn:

Gezien je eerdere plannen met de Speedster Turbo en zo en wat je graag wilde qua snelheid en vermogen zou ik een 'niet getuned' en betrouwbaar alternatief dan eerder zoeken in iets als een Corvette C6 (of Z6) of iets vergelijkbaars. Een standaard auto met een vreselijke bak vermogen en iedere keer weer een spektakel om mee te rijden. Beter als een Porsche? Nee.. Zeker niet.. Anders? Ja... (kijk.. Een TVR oid. kan ook, maar dan moet je wel sleutelen :lol: )

Veel succes in ieder geval met de verkoop! :thumbup:

Hoi Arno
De meest spannende accelleratie vind ik deze......(met lekker geluid)

https://www.youtube.com/watch?v=rL2kOjz9j9Y

:wink:

Helaas kijk ik ook naar de cilinderinhoud van de wagen. Ik heb geen zin om 3/4000 per jaar aan taks te betalen. Dat is de reden dat mij dit soort wagens afschrikt.

grtz

Bye, Arno.
captain slow
Gesloten