Pagina 1 van 6

shakedown

Geplaatst: 24 okt 2015 18:45
door harrys
zoals het er nu naar uit ziet doen we de circuit doop van de speedster turbo in wkend 9 januari , CPZ Nieuwjaarsrace ( 4 uurs race, gedeeltelijk in donker ), coureurs : (zoon ) Paul Sieljes en Simon Gras.

Re: shakedown

Geplaatst: 24 okt 2015 19:12
door Co'tje
Wat gaaf.
Mooie race om mee te beginnen.

Re: shakedown

Geplaatst: 02 jan 2016 21:55
door harrys
Hij is bijna klaar maar we gaan het net niet halen.

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 9:36
door S. Gonzales
Jammer! Had wel even willen kijken, waar loopt het op vast?

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 18:42
door harrys
wat er nog in moet : stoel brackets en stoel, gordels, hoofdstroomschakelaars, middentunneltje, remschijven en blokken voor, ruiten monteren en dak monteren. Dan wil ik hem nog ter controle ff op de rollenbank hebben voordat we de eerste circuitmeters maken en de auto nog even uitwegen.

Dan wacht ik nog steeds al lange tijd om nog 2 dingen van Eltech maar dat houdt rijden niet op :
exige type rearwing en dorpel afdekkingen.

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 18:45
door harrys
had trouwens nog gevraagd bij de coordinator van de Lotus Cup Europe of ik daar mee kan komen rijden maar een Speedster is daar niet welkom.

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 19:42
door Exmantaa
harrys schreef:had trouwens nog gevraagd bij de coordinator van de Lotus Cup Europe of ik daar mee kan komen rijden maar een Speedster is daar niet welkom.
Mag dat daar wel met een Lotus Europa?? Exact dezelfde auto, alleen iets ander clams... :wink:

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 20:13
door harrys
Ja, dat mag ( op website staan de gevalideerde auto's).
Daarmee is het inderdaad wel iets waarover je zou kunnen discussieren, maar goed, er staat geen lotus op dus daar mee moet je het doen.
Overigens is mijn ervaring in de racerij dat het hemd nader is dan de rok, ofwel, zolang ze genoeg inschrijvingen van Lotus rijders blijft de situatie zo.

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 20:24
door Exmantaa
harrys schreef:Ja, dat mag ( op website staan de gevalideerde auto's).
Daarmee is het inderdaad wel iets waarover je zou kunnen discussieren, maar goed, er staat geen lotus op dus daar mee moet je het doen.
Overigens is mijn ervaring in de racerij dat het hemd nader is dan de rok, ofwel, zolang ze genoeg inschrijvingen van Lotus rijders blijft de situatie zo.

Paar lightweight raceclams van een Europa erop en je mag dus wel rijden. :mrgreen:

(Typeplaatje erop van een Lotus "model 116" zullen ze dan waarschijnlijk ook wel niet zo waarderen... :wacko: )

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 20:40
door harrys
Jah, kun je een boom over op zetten of ze dan nog kunnen weigeren . Iemand jurist hier ? :wink:

Genoeg andere mogelijkheden om de Speedster uit te laten maar de Lotus Cup rijdt wel op de leukere circuits, vandaar mijn vraag aan hen eigenlijk :D

Re: shakedown

Geplaatst: 03 jan 2016 21:01
door Exmantaa
Misschien wel leuk voor de techneuten om het raceproject in een topic wat nader voor te stellen?
Foto's worden altijd zeer gewaardeerd hier. :yes:

Re: shakedown

Geplaatst: 04 jan 2016 13:44
door harrys
Heb al meerdere keren geprobeerd fotos te plaatsen. Mij lukt het niet. Maarrrrrrr, als (Eel)Co dit leest !, die ik afgelopen maanden regelmatig foto's mail, feel free om de fotos op het forum te zetten, want ik weet vanuit de posts van (Eel)Co zelf dat hij heel goed foto's kan plaatsen :)

Re: shakedown

Geplaatst: 04 jan 2016 17:30
door Co'tje
harrys schreef:Heb al meerdere keren geprobeerd fotos te plaatsen. Mij lukt het niet. Maarrrrrrr, als (Eel)Co dit leest !, die ik afgelopen maanden regelmatig foto's mail, feel free om de fotos op het forum te zetten, want ik weet vanuit de posts van (Eel)Co zelf dat hij heel goed foto's kan plaatsen :)
Kijk ik deze week even naar.
Mooi project!

Re: shakedown

Geplaatst: 18 jan 2016 20:57
door harrys
klaar! dwz nog niet helemaal af ( exige type wing en carbon sills zijn er nog niet en het camber op de voorwielen is niet naar mijn zin en eigenlijk moet er een sperdifferentieel in ) maar zo'n ding is natuurlijk per definitie work in progress , maar wel klaar om te racen en door de keuring te komen. as zondag 24 jan test op circuit Assen. Als dan alles ok lijkt dan doen we de 5 u van Assen op 14 februari . We hebben al ingeschreven hiervoor.

voor degenen die fotos ed willen zien we wachten nog ff op onze opload expert ( Eel) Co, heb hem boel fotoos gestuurd en de set up sheet van het chassis.

Re: shakedown

Geplaatst: 18 jan 2016 21:45
door Co'tje
Empty Weight (no driver, but with 15 lt fuel) : 880 kg

Corner Weight distribution (kg) incl.driver 75 kg en 15 lt fuel
FL 194
FR 183
RL 298
RR 280


Front axle: 39,5 %
Rear axle: 60,5 %

Diagonal FR-RL : 50,4 %
Diagonal FL-RR : 49,6 %


Rijhoogte (mm)
LF 108
RF 110

RL 130
RR 130

Toe (graden)
LF +1
RF+1

RL -1
RR -1

Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg

RL 2,8 neg
RR 2,8 neg


ARB stiffness
L/R : M/M

Shocks ( Nitron NTR 46) rondom positie:
- 10