Trechter ook in orginele turbo airbox?

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
marcovogie

Trechter ook in orginele turbo airbox?

Bericht door marcovogie »

Afgelopen zomer heb ik een nieuw filter element gemonteerd, maar heb er eigenlijk niet op gelet of er in eem turbo luchtfilterbox ook een trechter zit.
Kan iemand mij dit vertellen? Uiteraard kan ik zelf ook kijken, maar als er geen trechter inzit scheeld het weer wat sleutelwerk.... :D

Groeten...en bedankt
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Trechter ook in orginele turbo airbox?

Bericht door aKra »

Ja, kun je er makkelijk uithalen :)
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Trechter ook in orginele turbo airbox?

Bericht door Pipo »

Beide trechters (ingaand en uitgaand) zijn gemakkelijk te verwijderen (opgepast; je verliest wat aan koppel op lage toeren). Had ik in het begin ook gedaan voor de extra aanvoercapaciteit, en de aanzuigkant met een buis verlengd tot achter het luchtrooster voor maximaal koele lucht (zo zuig je geen warme lucht uit de motorruimte aan). Maar onlangs heb ik de airbox terug aangepast. Aanzuigrooster en airbox zitten vlak achter de bestuurderskant. Die trechters hebben namelijk ook een geluiddempende werking, en door het verwijderen er van verkreeg ik zoveel extra aanzuiggeluid dat het in combinatie met de sportuitlaat te vermoeiend werd op lange ritten. Dus nu heb ik er terug aangepaste trechters in zitten, en dat is veel aangenamer om te rijden.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie