Lampen "reviseren"

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door timmyboy55 »

Ik ga 120 KG dubbelzijdige tape gebruiken, maar ben bang dat ik ze er niet recht op krijg, of dat hij al plakt voordat ik uberhaupt de lens er goed op heb...
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door stefan »

niks plakband gebruiken ....kit gebruiken.anders gegarandeerd .BIG PROBLEMS :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door gertje »

Koop gewoon even de kit van elise shop werkt goed en gaat er nadien ook goed terug af en nadien of naast de kit nog even een lijntje raamkit gebruiken om het waterdicht en nog een betje sterker te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Lampen "reviseren"

Bericht door gertje »

Afbeelding

This is what i use,
Raam lijm en de eliseshop kit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door gertje »

AfbeeldingAfbeelding

En het resultaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
philip1966
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 jan 2013 20:59

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door philip1966 »

Ziet er super uit!!
Zondag met veel plezier auto gaan ophalen.
Thanks to gertje !

Philip
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door gertje »

AfbeeldingAfbeelding

Alles geïnstalleerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Lampen

Bericht door Pipo »

gertje schreef:Koop gewoon even de kit van elise shop werkt goed en gaat er nadien ook goed terug af en nadien of naast de kit nog even een lijntje raamkit gebruiken om het waterdicht en nog een betje sterker te maken
Is er een reden waarom je het niet ineens met zwarte siliconen raamkit zou vastplakken? Je kan een aquarium met dat spul ineen lijmen, dus neem ik aan dat het zeker sterk genoeg is, én tegelijkertijd waterdicht.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door gertje »

Jep moest het later terug los moeten is het makkelijker zo. Het Lotus spul is Lotus spul he verwarmen en het komt los. Je weet nooit niet dat er een reflector afvalt of de lak loskomt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door S. Gonzales »

In het kader van "af en toe eens iets nieuws proberen" :wink: heb ik mijn lenzen dit keer hiermee verlijmd. Kosten: € 10,- per patroon, als het werkt (en waarom niet) goed voor heel veel koplampen en achterlichten.
Bijlagen
image.jpeg
(84.05 KiB) 3021 keer gedownload
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door Exmantaa »

Ik ben nogal huiverig met perspex/polycarbonaat lijmen, want heel veel oplosmiddelen in de diverse kitten kunnen zorgen voor stress cracks in het lampglas... :?
Check dus of de kit geschikt is voor lijmen perspex/polycarbonaat. Oh ja, en UV resistent is ook wel lekker voor headlights.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door S. Gonzales »

Heel goed Frank, daarom heb ik daar juist heel goed op gelet. :yes: Misschien een beetje moeilijk te lezen op de foto maar het wordt specifiek genoemd. En het is ook nog eens zuurvrij. Wat UV betreft, daar is die zwarte rand juist voor bedoeld.
We zullen zien hoe dit zich gaat houden, maar ik heb er wel vertrouwen in......anders was ik er sowieso niet aan begonnen. :lol:
Bijlagen
image.jpeg
(113.39 KiB) 3020 keer gedownload
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door timmyboy55 »

dit ga ik ook proberen, lekker cheap en niet permanent zeker?? voor als het eens los moet :lol:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door timmyboy55 »

Ik ben momenteel begonnen aan mijn rechter lamp, ik ben heel benieuwd, spuitwerk ziet er veel belovend uit :D
Ik ga het met dezelfde kit dichten als Gonzales.

Alleen de lens is raar genoeg ook van binnen heel fijn bekrast :( ik wil dit gaan poetsen met Koperpoets... de buitenkant had diepere krassen dus die heb ik helemaal met korrel 1200 wetsand geschuurd, dit ga ik wanneer het op de unit zit uitpolijsten!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Lampen "reviseren"

Bericht door S. Gonzales »

Vanmorgen las ik onderstaand artikel in 'AMT' over het ontbreken van een E-keurmerk. Interessant, o.a. m.b.t. het vervangen van de lenzen/glazen aan de voorzijde! Zie hieronder.


Geen E-keurmerk APK goed- of afkeur?
werkplaats & onderhoud

‘Kermisverlichting, goed- of afkeur?’ Bas Bal vroeg het bij wat een van de reageerders op de AMT Autotechniek- Facebook-pagina een ‘gesjonnyficeerd’ achterlicht noemde. Wat is in dit geval nu het goede antwoord: APK goed- of afkeur?

Geen E-keurmerk APK goed- of afkeur?
Foto: Mooi? Dat is niet de vraag. Voor de APK geldt: als het niet verboden is, dan is het toegestaan.
De reacties gingen over wel of geen reflector, de 60% regeling, afstanden van 75 mm, aantal lichten, een E-keur en over links en rechts gelijk. Maar hoe zit het nou echt? Die vraag stellen we aan Bert Top. Hij is Adviseur APK bij de RDW. Zijn antwoord: “Om iets te kunnen of mogen afkeuren, moet daar een eis aan ten grondslag liggen. Kort gezegd, als het niet verboden is, dan is het toegestaan. Het gaat hier om een licht bestaande uit meerdere lichtbronnen, zoals ook wordt bedoeld in 5.2.55 eerste lid van de Regeling Voertuigen.”

E-keurmerk
Top gaat verder: “De 60% regelingen en de genoemde afstand van 75 mm komen alleen om de hoek kijken in het geval er sprake is van meer dan één (afzonderlijke) lichten. Over een ontbrekend E-keur wordt niets gezegd in de APK-eisen. Dat is dus ook geen reden voor afkeuring. Over links en rechts gelijk kan ik niets zeggen, omdat ik maar een licht zie (lichten met dezelfde functie moeten nagenoeg van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke sterkte zijn). De reflector hoeft niet per se in het achterlicht te zitten, maar kan ook separaat in de bumper zijn geplaatst. Ik kan dat niet zien, maar die moet er wel zijn. Kortom, op basis van wat ik kan zien: goedkeuren voor APK.”
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie