rotrex of turbo of...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
philip1966
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 jan 2013 20:59

rotrex of turbo of...

Bericht door philip1966 »

gisteren "eraf gereden" voor een golf 7 gti... :-(
uitkijken naar meer pk's dus....

Met de Belgische keuring in gedachten moet het iets worden wat bijna "onzichtbaar" is.
welke opties zijn er mogelijk (Diblas turbo light kit , rotrex, of....)??
voordelen/nadelen van beide?
kosten tot hij rijklaar is?

Momenteel enkel 2.4 + 65 mm gasklep + goedkope (niet aanpasbare) software van Peter.

bedankt

philip
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door Co'tje »

Ben zelf erg nieuwsgierig naar de rotrex ombouw. Maar dan moet wel handig zijn en zelf veel uitzoekwerk doen.
Je kunt het volgens mij wel goed wegbouwen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door gertje »

Rotex is alles maatwerk weet zelf nie of Peter zijn software hier op punt voor sta. Mark verboom heeft een rotex setup kan deze googelen z'n komt dan op zijn pagina.
Diblas kit vraag maar aan Tibby, is een "pasklare" kit.
Je kan ook nog gaan voor een sc kit wordt het meest gedaan en brengt een mooi gelijk vermogen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

rotrex of turbo of...

Bericht door gertje »

Ik weet niet wat pk je draaid maar ik heb een golf 6 gti 270pk en reed overtijd riva gert er toch niet af. Deze heeft een 2.4 65mm en precat + pipomod uitlaat.

Je kan nog voor een 2,5 inch uitlaat gaan en balans Assen eruit. Dan zit je na aanpassing software rond de 195pk zoals Udo hier.(weet niet of Udo al andere nokken heeft steken)
Na pk's zijn de duurste om te verkrijgen.

Mij is verteld dat de sc stage 2 de mooiste pk/prijs verhouding heeft.

Maar het zijn wel 2 verschillende soorten pk opbouw.
Turbo is in een keer ne duw in de rug
Sc is een gelijkmatige pk opbouw
Na is ook gelijkmatig pk opbouw (ik vind dit het leukste)

Dit is ook iets waar je rekening mee moet houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
speedywilmske
Actief lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 jan 2014 19:12

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door speedywilmske »

Deze topic ga ik wel lekker volgen. 8)
Nee Gert ik heb (nog) geen andere nokken steken. Ik schat dat met een geflowde kop en andere nokken dat het wel iets over de 200pk zal uitkomen. Er gaan er hier wel meer zijn die dat beter kunnen schatten.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door Daan »

Als ik het zo lees denk ik dat "stealth"-mode het belangrijkste is voor je. Ga daar vanuit zoeken naar pk's i.p.v. andersom.
Ik denk dat turbo minder opvalt dan een dikke SC-manifold bovenop je blok. Maargoed, dat ligt er aan hoe blind je keurmeester is.
En die wat overdreven reacties van schop in je rug van een turbo: Dat kan je helemaal zelf in de hand houden d.m.v. turbokeuze en tuning van je timing/fuel mappen.

Succes.
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Dbilas kit= laten plaatsen door Dbilas...en alleen ook daar!!!!! Je krijgt NOOIT een pasklare kit afgelevert om ze zelf te plaatsen :evil:
Maar = goedkoopste pk's/prijs want ALLES zit erin voor VEEL vermogen

Laat je gewoon een ligth kit plaatsen op je 2.4 inlaat door Dbilas. Doen ze en je kan erna de laatste pk's (een stuk of 20/30) er nog uit persen door je OBD tuner.






Berichtdoor tibby » 18 mei 2011 14:12

Als laatste firma had ik Dbilas gecontacteerd.
Deze hebben een nieuwe kit in hun assortiment. De light turbokit.
Dbilas belooft me 235/240 pk en 300 nm met een 2.4 inlaat in plaats van de originele inlaat op de speedster. 215pk en 300nm koppel
Deze kit bevat niet de Dbilas inlaatmanifold en geen injectors en kost 4300 euro+ 500 euro plaatsing.
De reden voor Dbilas is: turbo valt minder op dan kompressor (Belgische keuring) ALTIJD DIREKT ANTWOORD GEHAD. ZELFS EEN UUR NA EEN MAIL TE VERSTUREN. Leuke prijs, zeker als je een turbo uitlaatdemper op de kop kunt tikken, gaat er nog van de prijs af...
Deze firma heeft tochal wat speedster ervaring... Waaronder hier sommigen in deze club.
IK hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt en vraag aan diegenen die zo een kit hebben laten plaatsen of er veel problemen zijn geweest/graad van afwerking/behandeling van de wagen (krassen enz...) Mag ook in PB getuurd worden.
Grtz en tot na de ombouw (moet nog afspraak maken wel :wink: )


















TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! :lol:


ps... prijzen zijn anders nu:


http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... 5vbij86m52



Wss kunnen de Nederlanders een mooie sc kit aanbieden voor een mooie prijs.......maar als je de motorkap open trekt en ze zien een 'grote' eaton steken (want klein is die niet) heb je prijs..........

Maar goed , alles hangt van het keuringstation af..
Laatst gewijzigd door tibby op 16 feb 2016 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Keuring= geen probleem, ik ga wel mee dan als je wil..... Als je de stap wil zitten van een sc/turdo ombouw spreken we even af ivm keuring voor erna.

Deze garage heeft m'n voorkeur en hebben me altijd goed geholpen gehad...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 5076,d.ZWU

grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Of .................Heel lief tegen Daan zijn????????? :lol:
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Mss beter wat m'n mond houden, ben wat te enthousiast..... :bash:

Je kan ook mss een originele turbo kopen en je van veel miserie besparen want tenslotte heeft het mij allemaal massa's van geld gekost.

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door gertje »

Hoe zou deze kit het houden op een circuit dre? Denk niet dat Philip op circuit ga rijden ma info voor mezelf.

De prijs is goedkoper geworden maar de installatie duurder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Hey Gertje.......

Ik ben maar een 'domme' rechtdoor rijdende sprinter en voor mij is een turbo perfekt dus! Die van mij is geen reet waard op circuit :lol: afstelling is dan ook barslecht voor circuitwerk :lol:


Ik heb dan ook geen (auto) circuit ervaring en kan dus niets vertellen erover.....


Ik veronderstel dat een sc makkelijker rijdbaarder is op circuit dan een turbo......

Hangt ervanaf wat jij wil he Gertje :yes:














turbo , turbo, turbo,turbo ,turbo!!!!!
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door Smiley »

@Philip; hier een rotrex topic.
viewtopic.php?f=8&t=5972

Die kit zit nu in de speedster van Mark Verboom.
Misschien eens een babbeltje met hem hebben over aansluitingen, leidingwerk etc.

Je zit er wel aan vast dat dit geen out of the box oplossing is, en je handig moet zijn.
(of je kijkt wie er binnen de communitie je mee kan helpen met de inbouw)

Als je voor een dbilas kit gaat, lever je de auto af, en een paar weken later krijg je hem terug. Turn key oplossing.

Wat je ook kiest, de stap van 150 naar 250 pk en 200nm naar 300nm (iets meer bij de turbo) is een flinke stap voor een speedster.
Je krijgt er echt een complete andere auto voor terug. :yes:

Het enige nadeel is dat het went. :mrgreen:


@Gert; deze meneer racet al een tijdje met een dbilas conversie:
http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... bo/&page=1
Ping hem eens met je vragen zou ik zeggen. (volgens mij is ie begonnen met een light kit, en doet ie inmiddels de sumo kit)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
philip1966
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 jan 2013 20:59

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door philip1966 »

Bedankt voor de nuttige info.
Moesr ik kiezen voor de dbilas light kit is er dan daarna nog de software van peter nodig?
Of levert dat enkel nog extra vermogen op?
Dienen er andere onderdelen geplaatst te worden om alles heel te houden door het toegenomen vermogen?



Ps zal dan eerst eens het huidig vermogen laten meten?
Waar?

Philip
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: rotrex of turbo of...

Bericht door tibby »

Bij de Dbilas conversie moet je gewoon enkele dagen hotel boeken in de buurt en erop wachten :yes:
Heeft Martin en nog enkele gedaan..
captain slow
Plaats reactie