Pagina 2 van 2

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 apr 2016 20:53
door tibby
Smiley schreef:
tibby schreef:M'n droom zou een mooie oem turbo van een max 10000km zijn waar bovengaande stage op geplaatst wordt. Eentje waar ik echt kan van houden ....
10k zal ook onnodig duur zijn. Ik weet er nog wel een met 60k te koop die je mooi kunt vertroetelen :yes:
Een zilveren. Daar ben je zo dol op :yes:
Laat de huidige eigenaar er nog maar wat van genieten :yes: Zou zonde zijn :yes:

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 16 apr 2016 6:27
door Weazle
c20xe opc blokken 6mm wand voor als je richting 500+ wil gaan.Klasen gebruikt dit Of gelijk een 2.2 liter c22xe pakken die worden ook veel gebruikt past allemaal met aanpassingen op elkaar.

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 5:35
door Herman
Wie van ons rijdt er nu met K16 rond? Ben benieuwd naar de ervaringen.
De Europa SE heeft versterkt blok en koppeling maar voelt met huidige setje wat slapjes (dipje) bij 4500-5000 rpm. Deze maand een K16 plaatsen. Zal wel ergens tussen 350 en 380 uitkomen.

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 6:29
door tibby
Hoi Herman

Dan zou ik aan Marcus vragen , mocht je de charger door hem willen laten maken, de uitlaatmanifold te laten vervangen door een Dbilas K16 item.
De mijne Vmax k16 draait op een 396 pk/522nm en de laatste restrictie die er opzit is dus die LEH manifold.... ps: ik ben nog steeds zeer teverden van de charger!!!!!!

Mocht je op een ander gaan kijken voor een k16 type kan ik deze 2 makers nog aanbevelen:

Tobias KRoll

http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... rienoptik/ (Garrett GTX2967R in een K16 Dbilas manifold!)




http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... urbolader/

http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... urbolader/


Donni Schildt

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-2161

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 6:55
door Herman
tibby schreef:Hoi Herman

Dan zou ik aan Marcus vragen , mocht je de charger door hem willen laten maken, de uitlaatmanifold te laten vervangen door een Dbilas K16 item.
De mijne Vmax k16 draait op een 396 pk/522nm en de laatste restrictie die er opzit is dus die LEH manifold.... ps: ik ben nog steeds zeer teverden van de charger!!!!!!
Top!
396/522 zijn mooie cijfers! In de Europa hoeft het onderste niet uit de kan, daar is de Spexige voor. :-)

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 8:28
door tibby
Herman schreef:
tibby schreef:Hoi Herman

Dan zou ik aan Marcus vragen , mocht je de charger door hem willen laten maken, de uitlaatmanifold te laten vervangen door een Dbilas K16 item.
De mijne Vmax k16 draait op een 396 pk/522nm en de laatste restrictie die er opzit is dus die LEH manifold.... ps: ik ben nog steeds zeer teverden van de charger!!!!!!
Top!
396/522 zijn mooie cijfers! In de Europa hoeft het onderste niet uit de kan, daar is de Spexige voor. :-)
Voor die cijfers dien je wel een grotere gasklep en 92mm MAF te hebben. In oem gasklep en leh MAF haalt hij 376pk en iets van een 488nm

Afbeelding



Afbeelding

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 9:26
door Herman
tibby schreef:
Herman schreef:
tibby schreef:Hoi Herman

Dan zou ik aan Marcus vragen , mocht je de charger door hem willen laten maken, de uitlaatmanifold te laten vervangen door een Dbilas K16 item.
De mijne Vmax k16 draait op een 396 pk/522nm en de laatste restrictie die er opzit is dus die LEH manifold.... ps: ik ben nog steeds zeer teverden van de charger!!!!!!
Top!
396/522 zijn mooie cijfers! In de Europa hoeft het onderste niet uit de kan, daar is de Spexige voor. :-)
Voor die cijfers dien je wel een grotere gasklep en 92mm MAF te hebben. In oem gasklep en leh MAF haalt hij 376pk en iets van een 488nm

Afbeelding



Afbeelding
Grotere gasklep, EDS inlaatspruitstuk, sportcat, chargecooler en grote LMM zitten er al in. Maar standaard nokkenas en geen geflowde kop, ik zie wel wat t gaat doen, als het maar soepele kromme wordt.

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 11:05
door tibby
Waarom niet voor een BW 6258/6758 oplossing? Rijdt soepeler dan een K16 en liggen ongeveer in dezelfde prijscategorie (minder zelfs)

Ben benieuwd :yes: , zeker mocht je een K16 kiezen van Vmax, wat hij eruit perst!

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 11:32
door Herman
tibby schreef:Waarom niet voor een BW 6258/6758 oplossing? Rijdt soepeler dan een K16 en liggen ongeveer in dezelfde prijscategorie (minder zelfs)

Ben benieuwd :yes: , zeker mocht je een K16 kiezen van Vmax, wat hij eruit perst!
Auto staat al in Borken.... K16 plug-and-play (aan uitlaat kant van blok...) en deze K16 is aangepast met een beter lager, niet onbelangrijk.

Re: Vmax k16 charger

Geplaatst: 01 aug 2017 11:58
door tibby
Herman schreef:
tibby schreef:Waarom niet voor een BW 6258/6758 oplossing? Rijdt soepeler dan een K16 en liggen ongeveer in dezelfde prijscategorie (minder zelfs)

Ben benieuwd :yes: , zeker mocht je een K16 kiezen van Vmax, wat hij eruit perst!
Auto staat al in Borken.... K16 plug-and-play (aan uitlaat kant van blok...) en deze K16 is aangepast met een beter lager, niet onbelangrijk.
8) :beta:
Benieuwd!!!!