Blauwe Speedster gespot op de n211

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Cupra
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2016 18:22

Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Cupra »

Vandaag 17-04 zat er een speedster achter mij, kenteken 31-HB-KD, en die kon mij goed bijhouden toen ik gas gaf. Volgens de rdw heeft de auto 147pk maar dat geloof ik niet zo. Mijn auto is een witte Seat Leon Cupra met 322pk en 470Nm.

Achterop de speedster stond iets van Turbo en nu las ik hier al even snel iets van stage 2 en turbo's en zo. Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoeveel vermogen de Speedster heeft en wat er aan gedaan is. Zat trouwens een mooi geluid in.

Gr,

Rob
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Smiley »

300pk dbilas turbo conversie. (850 kilo)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Cupra
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2016 18:22

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Cupra »

Wow, dat is een hele mooie vermogenstoename. Kunnen deze onderblokken dit gewoon aan of is er meer voor nodig dan een turbo? Ik ben van oudsher wel een Opel rijder maar dit is vast een andere 2.2 dan ik vroeger in mijn Ascona B had zitten.

Maar 300pk en 850kg is een hele mooie verhouding. Hij had jammer genoeg voor hem een passagier anders had hij mij simpel in kunnen halen. Hebben deze auto's een beetje grip want dat is iets wat mijn auto mist, die heeft geen eens sper dus dat is malen tot in zijn 3e versnelling.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Smiley »

Hier staan de full specs:
http://www.dbilas-shop.com/Products/Tur ... :6607.html
Dus ja: op standaard blok.

Er zijn in NL maar 2 300pk dbilas conversies gedaan, en beide eigenaren hangen hier niet rond, dus geen idee qua grip.
Een speedster heeft standaard ook geen sper.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door tibby »

Kan mij niet voorstellen dat hij niet voorbij geraakte (ook met bestuurder) .... Zeker een 300pk Dbilas conversie.....Zeker omdat ikzelf met m'n 270pk dbilas kit destijds porsches afdroogde....
Zelf een stage 2 supercharger van 245pk/308nm hield een r8 bij..... beide te zien in dit topic..

viewtopic.php?f=8&t=5930&hilit=ketchup
captain slow
Cupra
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2016 18:22

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Cupra »

Misschien vanaf stilstand maar ik gaf gas vanaf de 80 en toen kwam hij niet dichterbij. Maar misschien gaf hij half gas :lol:

Verder is het koppel beduidend lager maar of dit genoeg is om het veel hogere gewicht te compenseren dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door timmyboy55 »

Volgensmij weet ik wel wie dat is geweest, bijna identiek aan mijn speedster kwa uiterlijk, heeft toevallig een Cupra lip als het hem was :lol:
Maar met 300 PK turbo zou die speedster ook richting de 400+ NM moeten hebben toch? Misschien nog wel heel veel meer koppel??
Ik denk niet dat je heel veel kans zou hebben tegen een Dbilas Speedster..
Kwa grip is een speedster een echte belevenis! Ik denk niet dat je snel een auto zult vinden die er in de buurt van komt, vooral wanneer je een combo hebt van goeie coilovers, banden, velgen en geometrie... ik moet ff wat meer vermogen creeeren om hem nog zijdelings te kunnen krijgen, het lukt me alleen nog in de plensende regen :lol:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door tibby »

max koppel wat de oem 2.2 na platen aankunnen is een 350 a 370nm voor ze slippen.
Als het de ex van Spider was....No way, want dat was een raket!
Mocht het die blauwe zijn die Speedequipment heeft opgebouwd, zou ik het wel geloven dat de seat won. Speedequipment heeft er zomaar een 'zogezegd' 300 pk ingeladen ipv de rollenbank afstelling.
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door timmyboy55 »

Zou ik hem zelfs kunnen bijhouden wil je zeggen :lol:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door tibby »

yepp :yes:
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door timmyboy55 »

Dan is ie wel erg langzaam :P turbo zit er zeker voor de sier op? :P buiten uitlaatlijn om?
Cupra
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2016 18:22

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Cupra »

Volgens mij won er niemand, geen van beide auto's was sneller dan de andere. Maar wat ik zeg, misschien gaf hij half gas.

Maar hoe komt het dat een Speedster zoveel grip heeft? Mijn Leon heeft wielspin tot in zijn 3e versnelling. Ik zit zelfs te twijfelen om er een sper in te gaan zetten. Verder heb ik expres een band gekozen met een wat zachter rubber maar het blijft echt behelpen. Maar ik heb voorwielaandrijving, die misschien meer last van wielhop.

De vraag is alleen, speelt het gewicht in een sprint van 80 naar 140 ook nog zon grote rol. Mijn auto weegt 1350 leeg en heeft 322Pk, 470Nm en ook een turbo.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Daan »

Naarmate de snelheid toeneemt, speelt gewicht een mindere rol (gelezen).
Speedsters hebben meer grip omdat 60% van het gewicht op de aangedreven achteras ligt. Bij optrekken krijg je dan nog de gewichtsverplaatsing naar achteren toe waardoor de druk op de achterwielen verder teneemt.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door timmyboy55 »

Ja maar er staat me ook bij dat ook al op snelheid een lichter object makkelijker te versnellen blijft... zwaartekracht blijf je behouden... en die blijft meer dan 1,5x zo groot... je zult sowieso meer wriktie hebben op het asfalt... achja natuurkunde is voor mij ook alweer 6 jaar terug.. zomaar een gedachte..
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Blauwe Speedster gespot op de n211

Bericht door Daan »

Om een idee te geven:

Mn buurman heeft een (993) Porsche 911 4S (280pk/340Nm/1480kg). Met mn originele Speedster specs (147pk/201Nm/880kg) zijn we 0-100 en bij de stoplichten iedere keer even snel. Zit niks in eigenlijk. Op de snelweg van 120 - xxx loopt hij duidelijk bij mij weg.


.. nu niet meer trouwens :mrgreen:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie