Speedster STUK?!
Geplaatst: 14 mei 2016 17:17
Vandaag bij de rally is mijn speedster 'stuk'
Begin van de tour startte hij verkeerd, en na normaal starten kreeg ik een motormanagement lampje, na nog een aantal keer herstarten kreeg ik die weer weg..
Bij na de eerste stop probeerde ik de speedster weer te starten en toen wilde hij niet aanslaan, wanneer hij wel aansloeg viel hij als verzopen meteen weer af....
Na een hele tijd proberen te starten sloeg hij oppeens goed aan en heel direct op het gas... toen ik daarna echter wegscheurde had ik een enorme zwarte rookwolk achter me...
Bij de 2e stop toen ik uitstapte en achter me auto liep hoorde ik een luid elektronisch geknetter... alsof een relais heel snel aan het schakelen was continu... kwam bij de ECU ongeveer vandaan, later voelde ik met me hand dat me brandstofrail trilde op het geluid van het relais?!
Toen we weer gingen rijden, hetzelfde verhaal... niet willen starten... uitvallen elke keer wanneer hij aansloeg...
Maar het gekke was nu wel dat wanneer ik de sleutel uit het contact trok, hij netjes op contact bleef staan... ik kon hem ook gewoon starten zonder de sleutel in het contactslot...
Toen ik hem na een hele tijd wel weer aankreeg gelukkig kon ik ook gewoon tijdens het rijden me sleutel uit het contact halen en gebeurde niks... bleef gewoon lopen en lampjes branden....
Na de eindstop weer hetzelfde liedje, trouwens... toen we aankwamen was de vraag, hoe krijgen we de auto nu uit?! Want hij ging niet meer normaal uit... toen heb ik het gele relais eruit moeten trekken om hem uit te krijgen...
Toen we hem weer wilde starten hetzelfde verhaal... hij startte nog een meer maar liep hij op 2 cillinder... hij liep heeel raar en niet constant... hij reageerde ook niet op het gaspedaal, gasklep werd niet aangestuurd..
Uiteindelijk krijg ik hem wel weer aan, maar met heel veel moeite...
Ik hoop dat iemand iets weet, ik ga zo eerst eens mijn bruine relais vervangen in alkmaar...
Begin van de tour startte hij verkeerd, en na normaal starten kreeg ik een motormanagement lampje, na nog een aantal keer herstarten kreeg ik die weer weg..
Bij na de eerste stop probeerde ik de speedster weer te starten en toen wilde hij niet aanslaan, wanneer hij wel aansloeg viel hij als verzopen meteen weer af....
Na een hele tijd proberen te starten sloeg hij oppeens goed aan en heel direct op het gas... toen ik daarna echter wegscheurde had ik een enorme zwarte rookwolk achter me...
Bij de 2e stop toen ik uitstapte en achter me auto liep hoorde ik een luid elektronisch geknetter... alsof een relais heel snel aan het schakelen was continu... kwam bij de ECU ongeveer vandaan, later voelde ik met me hand dat me brandstofrail trilde op het geluid van het relais?!
Toen we weer gingen rijden, hetzelfde verhaal... niet willen starten... uitvallen elke keer wanneer hij aansloeg...
Maar het gekke was nu wel dat wanneer ik de sleutel uit het contact trok, hij netjes op contact bleef staan... ik kon hem ook gewoon starten zonder de sleutel in het contactslot...
Toen ik hem na een hele tijd wel weer aankreeg gelukkig kon ik ook gewoon tijdens het rijden me sleutel uit het contact halen en gebeurde niks... bleef gewoon lopen en lampjes branden....
Na de eindstop weer hetzelfde liedje, trouwens... toen we aankwamen was de vraag, hoe krijgen we de auto nu uit?! Want hij ging niet meer normaal uit... toen heb ik het gele relais eruit moeten trekken om hem uit te krijgen...
Toen we hem weer wilde starten hetzelfde verhaal... hij startte nog een meer maar liep hij op 2 cillinder... hij liep heeel raar en niet constant... hij reageerde ook niet op het gaspedaal, gasklep werd niet aangestuurd..
Uiteindelijk krijg ik hem wel weer aan, maar met heel veel moeite...
Ik hoop dat iemand iets weet, ik ga zo eerst eens mijn bruine relais vervangen in alkmaar...