Voorstellen
Geplaatst: 24 jun 2016 12:45
Hallo allemaal,
Na een tijdje te hebben meegelezen wordt het tijd dat ik me eens voorstel.
Mijn naam is Gijs, kom uit Brabant en ben al een tijdje geïnfecteerd door een bijzonder virus.
Veel mensen snappen er niets van, maar ik heb het idee dat hier het merendeel een zelfde soort " ziekte" heeft opgelopen.
Op het moment heb ik geen speedster, maar ben wel serieus aan het overwegen er een aan te schaffen.
Uit ervaring weet ik wel dat het motto van Colin Chapman, add lightness, me erg aanspreekt.
Op dit moment rijd ik in een se7en van <600kg waar een F20c blok van Honda in ligt. Helaas dwingen de omstandigheden me om hier afstand van te doen. Zo gauw deze auto verkocht is gaat er wel wat anders voor in de plaats komen.
Natuurlijk ben ik me al volop aan het oriënteren. Een andere se7en zal het denk ik niet gaan worden, omdat ik deze altijd zal gaan vergelijken met wat ik nu heb. Ondanks dat de huidige auto alles heeft wat voor mij autorijden gaaf maakt, kleven er ook een aantal nadelen aan. 1 ervan is het gebruiksgemak. Dit is zo enorm beperkt dat mijn vriendin niet eens mee wil rijden. Dit komt ook door de enorme bak herrie door de racetrim.
Op zoek dus naar iets meer "luxe" zonder al teveel aan het gevoel in te leveren.Dan blijft er natuurlijk niet heel veel over als je ook nog open wilt rijden. Een elise of een speedster.
Nu ken ik al best wel een aantal speedster eigenaren die hier ook bekend zijn en ben ook al een aantal maal in Oostenrijk bij Johann (Neuwirt) geweest. Mijn gevoel zegt dat een 2.2 met compressor het best bij me past. Ondanks dat ik graag wat extra pk's en NM's zou willen hebben (om mijn gebrek aan talent op te vangen) vind ik het ook belangrijk dat het enigszins betrouwbaar is. Hier op het forum heb ik gelezen dat een stage 2 met ~250pk de zogenaamde "sweet spot" is.
Afgelopen mei ben ik met o.a. Een aantal speedster eigenaren naar de Vogezen geweest en heb kunnen ondervinden wat de potentie van deze setup is. Ik heb echt moeite moeten doen om deze heren überhaupt bij te kunnen houden.
Voor nu even genoeg info, ik ga me nog wat verder oriënteren.
Mocht je er toevallig over denken om in het naseizoen afscheid te nemen van je speedster, dan mag je best contact met me opnemen. Je weet dan in ieder geval wel dat je auto naar een goed "nest" gaat.
Groeten Gijs
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Na een tijdje te hebben meegelezen wordt het tijd dat ik me eens voorstel.
Mijn naam is Gijs, kom uit Brabant en ben al een tijdje geïnfecteerd door een bijzonder virus.
Veel mensen snappen er niets van, maar ik heb het idee dat hier het merendeel een zelfde soort " ziekte" heeft opgelopen.
Op het moment heb ik geen speedster, maar ben wel serieus aan het overwegen er een aan te schaffen.
Uit ervaring weet ik wel dat het motto van Colin Chapman, add lightness, me erg aanspreekt.
Op dit moment rijd ik in een se7en van <600kg waar een F20c blok van Honda in ligt. Helaas dwingen de omstandigheden me om hier afstand van te doen. Zo gauw deze auto verkocht is gaat er wel wat anders voor in de plaats komen.
Natuurlijk ben ik me al volop aan het oriënteren. Een andere se7en zal het denk ik niet gaan worden, omdat ik deze altijd zal gaan vergelijken met wat ik nu heb. Ondanks dat de huidige auto alles heeft wat voor mij autorijden gaaf maakt, kleven er ook een aantal nadelen aan. 1 ervan is het gebruiksgemak. Dit is zo enorm beperkt dat mijn vriendin niet eens mee wil rijden. Dit komt ook door de enorme bak herrie door de racetrim.
Op zoek dus naar iets meer "luxe" zonder al teveel aan het gevoel in te leveren.Dan blijft er natuurlijk niet heel veel over als je ook nog open wilt rijden. Een elise of een speedster.
Nu ken ik al best wel een aantal speedster eigenaren die hier ook bekend zijn en ben ook al een aantal maal in Oostenrijk bij Johann (Neuwirt) geweest. Mijn gevoel zegt dat een 2.2 met compressor het best bij me past. Ondanks dat ik graag wat extra pk's en NM's zou willen hebben (om mijn gebrek aan talent op te vangen) vind ik het ook belangrijk dat het enigszins betrouwbaar is. Hier op het forum heb ik gelezen dat een stage 2 met ~250pk de zogenaamde "sweet spot" is.
Afgelopen mei ben ik met o.a. Een aantal speedster eigenaren naar de Vogezen geweest en heb kunnen ondervinden wat de potentie van deze setup is. Ik heb echt moeite moeten doen om deze heren überhaupt bij te kunnen houden.
Voor nu even genoeg info, ik ga me nog wat verder oriënteren.
Mocht je er toevallig over denken om in het naseizoen afscheid te nemen van je speedster, dan mag je best contact met me opnemen. Je weet dan in ieder geval wel dat je auto naar een goed "nest" gaat.
Groeten Gijs
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk