Re: Circuitrijden (for dummies ;-) Interesse peiling
Geplaatst: 05 jul 2016 10:11
Alex heeft al het e.e.a. toegelicht. Hij is trouwens een voorbeeld van iemand die in korte tijd zijn 'lijnen' drastisch heeft weten te verbeteren. Mag ook wel eens gezegd worden
Wat de aansparkelijkheid betreft:
Zodra je op het circuit(terrein) bent ben je al min of meer vogelvrij. Het is geen openbare weg. Voor je daadwerkelijk het circuit op gaat dien je in vrijwel alle gevallen een 'vrijwaring' te tekenen. Dat houdt o.a. in dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn 'eigen' schade én de schade die hij of zij aanricht aan de accommodatie (lees: baanafzetting, hekwerk, vangrail etc.) Dus plaatsen waar je niet geacht wordt met je voertuig te rijden.
Wanneer je iemand anders op de baan eraf 'tikt' doordat jij denkt dat je de nieuwe Max V bent, en je haalt je voorganger 'op bijzonder onkundige wijze in' dan hoef je de degene waar je tegen aangeknald bent dus niet te betalen. Die zit dan met een strop.
Maar voordat iedereen nu massaal afhaakt, er is altijd een mogelijkheid om je eigen auto tegen zoiets te verzekeren. Hangt alleen wel een flink prijskaartje aan. Informeer eerst zelf maar eens op 'het web'.
Mijn bedoeling is uiteraard niet om je te leren hoe jij je via de deurkrukken van je collega's, zo snel mogelijk naar voren werkt, maar om je te laten ervaren hoe het is om op een echt circuit te rijden. Iets wat niet veel mensen meemaken. En 'evenementen' waarbij mensen met gedeukt oud spul 'rondcrossen' .....daar doe ik niet aan mee. Doelstelling is de boel heel laten, respect hebben voor anderen en hun materiaal, na afloop met een (glim)lach je ervaring delen. En....verbaasd zijn over de mogelijkheden van je Speedster. In dat kader kan ik iedereen aanbevelen eens een ritje bij Maik te bietsen.
Uiteraard hoort daar de nodige kennis bij, want het is helaas niet mogelijk om de baan alleen voor een heel klein groepje Speedster rijders af te huren. Althans niet voor prijzen die genoemd zijn. Dus, houd er rekening mee dat er 'verkeer' op de baan is en dat je de discipline op moet kunnen brengen om je aan de instructie te houden.
Wat de aansparkelijkheid betreft:
Zodra je op het circuit(terrein) bent ben je al min of meer vogelvrij. Het is geen openbare weg. Voor je daadwerkelijk het circuit op gaat dien je in vrijwel alle gevallen een 'vrijwaring' te tekenen. Dat houdt o.a. in dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn 'eigen' schade én de schade die hij of zij aanricht aan de accommodatie (lees: baanafzetting, hekwerk, vangrail etc.) Dus plaatsen waar je niet geacht wordt met je voertuig te rijden.
Wanneer je iemand anders op de baan eraf 'tikt' doordat jij denkt dat je de nieuwe Max V bent, en je haalt je voorganger 'op bijzonder onkundige wijze in' dan hoef je de degene waar je tegen aangeknald bent dus niet te betalen. Die zit dan met een strop.
Maar voordat iedereen nu massaal afhaakt, er is altijd een mogelijkheid om je eigen auto tegen zoiets te verzekeren. Hangt alleen wel een flink prijskaartje aan. Informeer eerst zelf maar eens op 'het web'.
Mijn bedoeling is uiteraard niet om je te leren hoe jij je via de deurkrukken van je collega's, zo snel mogelijk naar voren werkt, maar om je te laten ervaren hoe het is om op een echt circuit te rijden. Iets wat niet veel mensen meemaken. En 'evenementen' waarbij mensen met gedeukt oud spul 'rondcrossen' .....daar doe ik niet aan mee. Doelstelling is de boel heel laten, respect hebben voor anderen en hun materiaal, na afloop met een (glim)lach je ervaring delen. En....verbaasd zijn over de mogelijkheden van je Speedster. In dat kader kan ik iedereen aanbevelen eens een ritje bij Maik te bietsen.
Uiteraard hoort daar de nodige kennis bij, want het is helaas niet mogelijk om de baan alleen voor een heel klein groepje Speedster rijders af te huren. Althans niet voor prijzen die genoemd zijn. Dus, houd er rekening mee dat er 'verkeer' op de baan is en dat je de discipline op moet kunnen brengen om je aan de instructie te houden.