Daan schreef:Coupe-look is erg gaaf. Vraag me alleen nog steeds af wat dit nu doet met je warmte-huishouding onder de kap...
Op dit moment is me auto redelijk standaard dus ik merk eigenlijk geen enorme verschillen in de operatie van de motor.
Maar er komt genoeg koude lucht door de lucht inlaat op het dak naar binnen en de warme lucht komt gewoon netjes door de lucht roosters in de achterkant naar buiten. (absoluut geen heat soak)
Het enigste waar ik echt een groot verschil in zie is dat de motorruimte een stuk sneller afkoelt als de auto weer is geparkeerd.
Oh ja en natuurlijk het aanzuig geluid van de inlaat is ook wel heel vet die hoor je nu echt helemaal aan het begin van de lucht inlaat op het dak .
Smiley schreef:Die zwarte vx220 die je als voorbeeld had genomen, heeft die scoop ingang gebruikt als luchtaanzuiging voor de motor. (geisoleerd van de rest)
Ja dat klopt wou ik ook doen en dat stond ook gepland, maar ik zat net met Tim te praten en die herinnerde mij aan het feit dat er wel warme lucht uit de radiator in de lucht inlaat op het dak wordt gezogen... Dus ik weet niet helemaal zeker of dat dan een positief resultaat zou geven. Ik denk dat dat gewoon iets is wat ik dan op de dyno moet testen als het zo ver is, tenzij iemand hier al ervaring of kennis van heeft dan zou ik daar natuurlijk wel van willen leren.
@Speedster4Fun en @Exmantaa :p waar hadden jullie de informatie vandaan?
Maar dan nog merk je het zelf ook, je hebt leuke voorruit verwarming dankzij de radiator voor! ik kan best indenken dat deze hete lucht op snelheid keihard door de dak scoop gedrukt wordt aangezien deze exact in lijn staat met de hete lucht stroming vanaf deze radiator!
Ik denk dat de koele "normale" lucht sterker is dan de "opgewarmde lucht" die via de radiator komt, en het effect verwaarloosbaar is.
Maar je ziet hier rond 30 sec inderdaad dat het zo goed als direct de scoop ingaat. https://www.youtube.com/watch?v=_BnHXfvZVFo
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley schreef:Ik denk dat de koele "normale" lucht sterker is dan de "opgewarmde lucht" die via de radiator komt, en het effect verwaarloosbaar is.
Maar je ziet hier rond 30 sec inderdaad dat het zo goed als direct de scoop ingaat. https://www.youtube.com/watch?v=_BnHXfvZVFo
Ja precies dat dacht ik dus ook!
Het is denk ik inderdaad "betere"/koudere lucht dan dat hij normaal aanzuigt vanuit de zijkant zeker aangezien ik geen turbo oren heb.
Maar bedankt voor de tip Smiley ik zal Co even vragen hoe hij het gaat doen.
Ja, je betaald eenmalig een lidmaatschaps bedrag.
(Eigenlijk jaarlijks, maar omdat er relatief weinig euro trackdagen zijn, is het een oneindig lidmaatschap voor ons)
Zandvoort is het jaarlijkse feestje, waarin er relatief veel speedsters en vx220's bij elkaar komen.
Is het niet om zelf te rijden, dan is het zeker om ritjes te bietsen, en op die manier allerlei configuraties eens aan te voelen.
Wel wordt er volgens Engelse regels gereden, en daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Dikke laptijden zet je op zo'n dag dan ook niet. Maar het is altijd reuze gezellig.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley schreef:Ja, je betaald eenmalig een lidmaatschaps bedrag.
(Eigenlijk jaarlijks, maar omdat er relatief weinig euro trackdagen zijn, is het een oneindig lidmaatschap voor ons)
Zandvoort is het jaarlijkse feestje, waarin er relatief veel speedsters en vx220's bij elkaar komen.
Is het niet om zelf te rijden, dan is het zeker om ritjes te bietsen, en op die manier allerlei configuraties eens aan te voelen.
Wel wordt er volgens Engelse regels gereden, en daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Dikke laptijden zet je op zo'n dag dan ook niet. Maar het is altijd reuze gezellig.
Aha oke dat is denk ik dan wel wat voor mij aangezien ik een beetje beschermend ben als het over me speedster gaat
Ik zou meer gaan om een beetje de community te ontmoeten.
Ik ben vooral bang dat ik een civic'je achterin krijg ofzo op een normale trackday.
Laatst gewijzigd door Dark-Speedster op 17 jan 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.