Voorstellen Speedster #645

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Dark-Speedster
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2016 13:54
Locatie: Lelystad

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Dark-Speedster »

aKra schreef:Welkom! Wilde plannen, ik ben benieuwd.

Volgens mij heb ik je recentelijk ook gespot op de A1 in de file ri. A6 ;)
Thanks man ! Dat was ik 100% zeker !
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door terry »

Welkom.
Altijd leuk iemand die zo plannen en ideeën heeft.
Veel plezier met je Speedster
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Smiley »

Ik denk dat je de kosten en het maatwerk van een B207R niet moet onderschatten.
Details kun je hier nalezen: viewtopic.php?f=8&t=6115

Afhankelijk of je het zelf gaat doen, of hem weg moet brengen, zou ik bij wegbrengen voor een andere Z22SE gaan, ivm de kosten.
(tenzij je dikke tuning plannen hebt, dan is die B207R weer handiger)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door tibby »

Saab blok voor jou. Jij wou toch een turbokit?
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Pipo »

Dark-Speedster schreef:Gisteren slecht nieuws gehad me speedy moet aan een nieuw motorblok :(
Er kwam een licht getik van achter dat op weg naar de garage was veranderd in helle luide tikken..... drijfstang naar de maan...... :cry:
Is de drijfstang zelf kapot? Of waarschijnlijker enkel de lagerschalen? Want dat laatste is het vrij gemakkelijk te herstellen.
A thing of beauty is a joy forever!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Exmantaa »

Pipo schreef:
Dark-Speedster schreef:Gisteren slecht nieuws gehad me speedy moet aan een nieuw motorblok :(
Er kwam een licht getik van achter dat op weg naar de garage was veranderd in helle luide tikken..... drijfstang naar de maan...... :cry:
Is de drijfstang zelf kapot? Of waarschijnlijker enkel de lagerschalen? Want dat laatste is het vrij gemakkelijk te herstellen.
De ervaring leert dat een kapot drijfstanglager (big end) bij een Z22SE ook vaak een defecte krukastap betekend. Zonder dat aan te pakken is een nieuwe lagerschaal dan in no-time ook weer defect. :?
Maar het is niet een tikkende distributieketting? Ook een Z22SE kwaaltje...
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Pipo »

Exmantaa schreef:De ervaring leert dat een kapot drijfstanglager (big end) bij een Z22SE ook vaak een defecte krukastap betekend. Zonder dat aan te pakken is een nieuwe lagerschaal dan in no-time ook weer defect. :?
Enkel als je te lang met het getik blijft doorrijden. Maar ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, daar hij zelf zegt dat op weg naar de garage het licht getik in helle luide tikken was overgegaan. Niet slim :roll: De distributieketting is een heel ander geluid.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Dark-Speedster
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2016 13:54
Locatie: Lelystad

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Dark-Speedster »

Hallo mede Speedster eigenaren !
Na een paar maanden wat geld opzij leggen (en ik ben 2 maanden heel ziek geweest maar gelukkig gaat het weer steeds iets beter) is het nu weer zover ik heb een NIEUWE 2.2 motor gekocht en een "coupe" kit :D
Ik heb vanochtend de motor bij Van der Kooi sportscars afgeleverd en ze gaan hem rond 21 november ombouwen en het dak passend maken.
Voor alle geïnteresseerde dit is wat ik met de "Coupe" kit bedoel (de Brit waarvan ik het heb gekocht had er ook niet echt een naam voor het lijkt heel erg op het dak en achterkant van een Exige)
Afbeelding
Ik hoop het aankomende jaar jullie allemaal eens te zien op om een meeting of natuurlijk gewoon op de weg ;)

PS. ik wil Timmyboy55 nog even bedanken omdat hij direct al uit zat te kijken voor me naar een andere motor Top gozer !
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Smiley »

Leuk.

Van de Kooij heeft lang geleden eens een coupe gemakt op basis van de badster coupe (niet meer verkrijgbaar)
https://www.youtube.com/watch?v=ix3-gudexkg

De coupe die jij gekocht hebt komt origineel van de Thorney brittcar uit 2008
Afbeelding

Die mal is een paar jaar geleden opgekocht, en de replica's ervan worden nu in de UK gemaakt door Jim (jjj op het UK forum)

Wordt het nieuwe Z22SE blok nog verstevigd, of vind je 260pk max wel genoeg?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door timmyboy55 »

Dark-Speedster schreef: PS. ik wil Timmyboy55 nog even bedanken omdat hij direct al uit zat te kijken voor me naar een andere motor Top gozer !
Geen probleem natuurlijk, maar een nieuwe motor is altijd het beste! Denk er wel om dat je hem goed inrijd als hij splinternieuw is:

https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY

Heel vet dat coupé dak, je zult dan 1 van de eersten (niet de eerste?) van de club zijn met eentje.. heb je ook de bijpassende hardtop?

Vraagje, waarom bouw je je eigen B207R niet in?
Gebruikersavatar
Dark-Speedster
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2016 13:54
Locatie: Lelystad

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Dark-Speedster »

Smiley schreef:Leuk.

Van de Kooij heeft lang geleden eens een coupe gemakt op basis van de badster coupe (niet meer verkrijgbaar)
https://www.youtube.com/watch?v=ix3-gudexkg

De coupe die jij gekocht hebt komt origineel van de Thorney brittcar uit 2008
Afbeelding

Die mal is een paar jaar geleden opgekocht, en de replica's ervan worden nu in de UK gemaakt door Jim (jjj op het UK forum)

Wordt het nieuwe Z22SE blok nog verstevigd, of vind je 260pk max wel genoeg?
Ik ga nu eerst even met deze motor rondrijden want zoals ik al had verteld wou ik mijn B207R erin zetten dat gaat nu niet meer door aangezien ik nu een nieuwe Z22SE heb.... maar ik zou nog graag een Dbilas Turbo kit willen hebben dat zit er zeker aan te komen maar dat wordt denk ik op zijn vroegst rond de herfst van 2017.
Alle plannen die ik had zijn iets op geschoven door de hoge kosten van dit jaar)
Ik heb ook mijn Saab 9-3 verkocht ik heb nu een Mazda MX-5 NB als dagelijkse auto dus als iemand een B207R met Wössner zuigers wil hebben heb ik er nog eentje staan ;)
Gebruikersavatar
Dark-Speedster
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jul 2016 13:54
Locatie: Lelystad

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door Dark-Speedster »

timmyboy55 schreef:
Dark-Speedster schreef: PS. ik wil Timmyboy55 nog even bedanken omdat hij direct al uit zat te kijken voor me naar een andere motor Top gozer !
Geen probleem natuurlijk, maar een nieuwe motor is altijd het beste! Denk er wel om dat je hem goed inrijd als hij splinternieuw is:

https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY

Heel vet dat coupé dak, je zult dan 1 van de eersten (niet de eerste?) van de club zijn met eentje.. heb je ook de bijpassende hardtop?

Vraagje, waarom bouw je je eigen B207R niet in?
Ik heb van de verkoper gehoord dat hij er nog 1 aan iemand in nederland verkocht heeft maar ik heb inderdaad die hardtop en de achterkant.
En ja waarom niet de B207R dat is echt een geld kwestie...
ik was eigenlijk van plan om in de loop van volgend jaar die motor er pas in te zetten maar omdat deze er mee ophield moest dat nu al.
En ik had dus de keuze om maar in het diepe te springen en toch de Saab motor te doen (met al een waarschuwing van Smiley dat het niet heel simpel is) of het lekker veilig spelen en een nieuwe motor te nemen.
Ik weet nog niet wat de uiteindelijke kosten gaan worden maar ik schok wel een beetje van de verwachte kosten van de motorwissel :shock: . (en een nieuwe Z22SE in krat is ook niet heel goedkoop...)
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door timmyboy55 »

Ja een Z22SE vervangen is een stuk simpeler en is plug & play, goede keuze hoor! De Z22SE heeft ook genoeg potentie om te tunen dus je kan er goed mee vooruit.

Van der Kooi is niet de goedkoopste, dus het zal wel een leuk arbeidsloon zijn om de motor in te bouwen... Maar je weet dan wel dat het goed gebeurt!

een Dbilas kit is ongelovelijk duur he.. je kunt ook net als ik een eigen kit samenstellen... stuk goedkoper en kwalitatief hangt het er vanaf hoe goed je het laat doen!
Ik heb mindere verhalen gehoord over de kwaliteit van Dbilas.. Daarbij heb je veel betere onderdelen voor een turbo build dan wat je bij Dbilas krijgt..

Ik zou even Speerke een PM sturen, hij is momenteel beginnende aan een eigen Custom Turbo build!
Lees ook even de thread van Daan door, ook een heel mooi voorbeeld! Heb tijdens LoT met hem mee mogen rijden! Echt heel gaaf!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door tibby »

Yep, Daan turbokit :yes: pakt direkt op en gaat naar z'n begrenzer
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Voorstellen Speedster #645

Bericht door timmyboy55 »

tibby schreef:Yep, Daan turbokit :yes: pakt direkt op en gaat naar z'n begrenzer
Ik heb het geheime wapen uit Alkmaar overgenomen... wacht jij maar af Tibby ^^
Plaats reactie