Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Ga ik proberen bij te zijn. Altijd leuk Assen. Ik weet het waarschijnlijk alleen pas op het laatste moment. Projectje in Duitsland.
Ben jij er ook bij en beschikbaar voor een traininkje, eventueel?
Ben jij er ook bij en beschikbaar voor een traininkje, eventueel?
- Dennis Cavallino
- Nieuw lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Zelf ben ik er niet, maar er zijn 3 instructeurs aanwezig. Last minute is geen probleem!
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Wie komt er nog mee naar Abbeville zaterdag 4 november Lotus on Track?
We kunnen er een leuk weekend van maken !
1. Stefan
2. Alain
3.
4.
5.
We kunnen er een leuk weekend van maken !
1. Stefan
2. Alain
3.
4.
5.
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Klinkt goed!
Laat het ff van de persoonlijke planning afhangen.
1. Stefan
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4.
5.
Laat het ff van de persoonlijke planning afhangen.
1. Stefan
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4.
5.
- Dennis Cavallino
- Nieuw lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Dinsdag 17 oktober is er weer een DF Trackday op Circuit Zandvoort. Open pitlane zoals altijd met een ochtendsessie, middagsessie of de hele dag (9.00 - 17.00 uur). Het is tot nu toe nog erg rustig qua aanmeldingen. Een los uur instructie is mogelijk (volgens mij ben ik 2 uur ingehuurd tot nu toe), dat kun je aangeven via het online inschrijfformulier.
http://www.dftrackdays.com/circuit/trac ... _17102017/
http://www.dftrackdays.com/circuit/trac ... _17102017/
- Dennis Cavallino
- Nieuw lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Op donderdag 9 november heeft Driving Fun een extra dag Spa-Francorchamps weten te bemachtigen, dus dat betekent dat je lekker open pitlane kunt rijden op Spa voor niet al teveel geld (ik heb vandaag gehoord dat de circuithuur in 2018 helaas weer flink omhoog gaat). We hopen voor 2018 in ieder geval data te krijgen, want dat blijft het lastigste daar.
http://dftrackdays.com/circuit/trackda ... _09112017/
http://dftrackdays.com/circuit/trackda ... _09112017/
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
1. Stefan
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4. Maik
5.
Co, je staat nu vast op plek 3, nu moet je ook komen dus!
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4. Maik
5.
Co, je staat nu vast op plek 3, nu moet je ook komen dus!
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Klinkt goed, maar alsnog flink aan de prijs: de 14e november rijd je bij Lotus een hele dag voor minder dan 300, snel gerekend is Driving Fun dus meer dan 50% duurder. Dus de vraag rijst wat zijn de extras? Lekker geile pitspoezen, massage, champagne? Of goede regels qua inhalen... Volgend jaar misschien echt goede prijzen?Dennis Cavallino schreef:Op donderdag 9 november heeft Driving Fun een extra dag Spa-Francorchamps weten te bemachtigen, dus dat betekent dat je lekker open pitlane kunt rijden op Spa voor niet al teveel geld (ik heb vandaag gehoord dat de circuithuur in 2018 helaas weer flink omhoog gaat). We hopen voor 2018 in ieder geval data te krijgen, want dat blijft het lastigste daar.
http://dftrackdays.com/circuit/trackda ... _09112017/
Voor de geinteresseerden nog de link: http://www.lotus-on-track.com/forums/sh ... p?eid=1067
- Dennis Cavallino
- Nieuw lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
LoT biedt natuurlijk een Spa-dag aan voor een schappelijk bedrag waar je bij DF een middagsessie voor krijgt, maar dan kun je volgens mij nooit aan je rondetijden werken, omdat je simpelweg niet mag inhalen (behalve op rechte stukken en ná aanwijzing voorligger).
Laatst reed ik met een Nissan GT-R op Spa en dan zou zoiets echt mijn lol bedorven hebben. Andersom ook, want qua rondetijden ken ik snellere auto's met minder vermogen, die op een recht stuk never nooit zo'n GT-R in kunnen halen. Dan zit je elkaar dus altijd in de weg, maar op LoT-dagen die ik zag op Z'voort na heb ik ze nooit zelf meegemaakt als deelnemer. Ik hoor alleen wel dat mensen klagen over de regels, zeker als men een circuit goed kent. En dat snap ik wel. Het voordeel is misschien dat ze een minder groot veiligheidspakket hoeven te kopen en wellicht meer auto's tegelijk op de baan mogen laten? Maar dat weet ik niet zeker. Ook denk ik dat LoT net als de DNRT verlies maken accepteert, met alle risico's voor de verenigingskas vandien. DF hanteert altijd het hele jaar dezelfde prijzen ongeacht of het rustige of drukke dagen zijn, en of ze in het weekend of doordeweeks zijn. Ook zit er geen prijsverhoging in de zomermaanden bij. En je mag dus overal inhalen, mits met gezond verstand en de voorste auto mag zijn lijn blijven rijden (de achterste moet dus van zijn gas af als iezich klem rijdt bij de apex of bij het uitstuurpunt). Wangedrag wordt dmv zwarte vlag duidelijk gemaakt en meestal is dan in de pitsstraat een reprimande plus een herhaling van de uitleg voldoende.
Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar LoT is goedkoper, alleen anders qua beleving. Gelukkig valt er genoeg te kiezen deze weken op Spa! Pak je kansen en ga er lekker van genieten, ongeacht bij wie. Er zijn ook organisatoren die 600, 900 of zelfs 1950 euro vragen voor een dagje Spa. Dat was een beetje mijn punt.
Laatst reed ik met een Nissan GT-R op Spa en dan zou zoiets echt mijn lol bedorven hebben. Andersom ook, want qua rondetijden ken ik snellere auto's met minder vermogen, die op een recht stuk never nooit zo'n GT-R in kunnen halen. Dan zit je elkaar dus altijd in de weg, maar op LoT-dagen die ik zag op Z'voort na heb ik ze nooit zelf meegemaakt als deelnemer. Ik hoor alleen wel dat mensen klagen over de regels, zeker als men een circuit goed kent. En dat snap ik wel. Het voordeel is misschien dat ze een minder groot veiligheidspakket hoeven te kopen en wellicht meer auto's tegelijk op de baan mogen laten? Maar dat weet ik niet zeker. Ook denk ik dat LoT net als de DNRT verlies maken accepteert, met alle risico's voor de verenigingskas vandien. DF hanteert altijd het hele jaar dezelfde prijzen ongeacht of het rustige of drukke dagen zijn, en of ze in het weekend of doordeweeks zijn. Ook zit er geen prijsverhoging in de zomermaanden bij. En je mag dus overal inhalen, mits met gezond verstand en de voorste auto mag zijn lijn blijven rijden (de achterste moet dus van zijn gas af als iezich klem rijdt bij de apex of bij het uitstuurpunt). Wangedrag wordt dmv zwarte vlag duidelijk gemaakt en meestal is dan in de pitsstraat een reprimande plus een herhaling van de uitleg voldoende.
Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar LoT is goedkoper, alleen anders qua beleving. Gelukkig valt er genoeg te kiezen deze weken op Spa! Pak je kansen en ga er lekker van genieten, ongeacht bij wie. Er zijn ook organisatoren die 600, 900 of zelfs 1950 euro vragen voor een dagje Spa. Dat was een beetje mijn punt.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Lot is een doorgeschoten club, en geen commercieel bedrijf.
Appels en peren inderdaad.
Het is vooral populair onder de lightweights omdat de auto's grotendeels identiek zijn, en omdat we ons door de engelse regels voor 2 dropveters en een spinner vol kunnen verzekeren op een lot dag.
Dat compenseert de strenge regels behoorlijk.
Appels en peren inderdaad.
Het is vooral populair onder de lightweights omdat de auto's grotendeels identiek zijn, en omdat we ons door de engelse regels voor 2 dropveters en een spinner vol kunnen verzekeren op een lot dag.
Dat compenseert de strenge regels behoorlijk.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dennis Cavallino
- Nieuw lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 aug 2017 12:56
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Ja, dat scheelt natuurlijk. DF stond in 2009 voor die keuze: als een uit de hand gelopen door blijven gaan, met alle risico's vandien (genoeg dagen gehad met 12 inschrijvingen en 100% baanhuur...), of professioneel verder gaan. Er gaat veel tijd zitten in het organiseren en met vrijwilligers alleen kom je in NL helaas niet ver. LoT moeten jullie koesteren.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Ik blijf de regels van lot goed vinden, het eerste dat ik wil is de auto heel thuiskrijgen.
Tijdje geleden een sessie Vrijrijden op zolder gedaan reden veel goedkope omgebouwde auto's mee (zelfs met trommel remmen nog). 2 keer bijna de decor ingereden door een aanrijding te vermijden.
Ronde tijden zijn leuk maar voor mij is de prioriteit de auto heel houden.
Er zijn dus verschillende mensen die op circuit willen rijden
Al ik een auto zou hebben waar schade niet zo erg zou zijn zou ik gerust met jullie meerijden.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Tijdje geleden een sessie Vrijrijden op zolder gedaan reden veel goedkope omgebouwde auto's mee (zelfs met trommel remmen nog). 2 keer bijna de decor ingereden door een aanrijding te vermijden.
Ronde tijden zijn leuk maar voor mij is de prioriteit de auto heel houden.
Er zijn dus verschillende mensen die op circuit willen rijden
Al ik een auto zou hebben waar schade niet zo erg zou zijn zou ik gerust met jullie meerijden.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Er is maar 1 heel simpele reden waarom de regels bij lot zijn zoals ze zijn: Verzekering!
Niks meer, niks minder. Zonder deze regels geld voor ons de verzekering die wij hebben niet. Ook zijn er engelse verzekeringsmaatschappijen die je gewone straatauto wel verzekeren tijdens trackdays van LOT maar niet de trackdays van bv DF of skylimit.
Ik ben ook overtuigd dat het door deze regels is dat in alle trackdays waar ik aanwezig was we nog maar 1x een botsing hebben gehad tussen 2 auto's.
Niks meer, niks minder. Zonder deze regels geld voor ons de verzekering die wij hebben niet. Ook zijn er engelse verzekeringsmaatschappijen die je gewone straatauto wel verzekeren tijdens trackdays van LOT maar niet de trackdays van bv DF of skylimit.
Ik ben ook overtuigd dat het door deze regels is dat in alle trackdays waar ik aanwezig was we nog maar 1x een botsing hebben gehad tussen 2 auto's.
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
Maar hoe verklaart dit dan het prijsverschil? twee keer rijden bij DF is drie keer met LoT. Verlies zullen ze echt niet al 16 jaar achtereen maken.Dennis Cavallino schreef:LoT biedt natuurlijk een Spa-dag aan voor een schappelijk bedrag waar je bij DF een middagsessie voor krijgt, maar dan kun je volgens mij nooit aan je rondetijden werken, omdat je simpelweg niet mag inhalen (behalve op rechte stukken en ná aanwijzing voorligger).
Laatst reed ik met een Nissan GT-R op Spa en dan zou zoiets echt mijn lol bedorven hebben. Andersom ook, want qua rondetijden ken ik snellere auto's met minder vermogen, die op een recht stuk never nooit zo'n GT-R in kunnen halen. Dan zit je elkaar dus altijd in de weg, maar op LoT-dagen die ik zag op Z'voort na heb ik ze nooit zelf meegemaakt als deelnemer. Ik hoor alleen wel dat mensen klagen over de regels, zeker als men een circuit goed kent. En dat snap ik wel. Het voordeel is misschien dat ze een minder groot veiligheidspakket hoeven te kopen en wellicht meer auto's tegelijk op de baan mogen laten? Maar dat weet ik niet zeker. Ook denk ik dat LoT net als de DNRT verlies maken accepteert, met alle risico's voor de verenigingskas vandien. DF hanteert altijd het hele jaar dezelfde prijzen ongeacht of het rustige of drukke dagen zijn, en of ze in het weekend of doordeweeks zijn. Ook zit er geen prijsverhoging in de zomermaanden bij. En je mag dus overal inhalen, mits met gezond verstand en de voorste auto mag zijn lijn blijven rijden (de achterste moet dus van zijn gas af als iezich klem rijdt bij de apex of bij het uitstuurpunt). Wangedrag wordt dmv zwarte vlag duidelijk gemaakt en meestal is dan in de pitsstraat een reprimande plus een herhaling van de uitleg voldoende.
Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar LoT is goedkoper, alleen anders qua beleving. Gelukkig valt er genoeg te kiezen deze weken op Spa! Pak je kansen en ga er lekker van genieten, ongeacht bij wie. Er zijn ook organisatoren die 600, 900 of zelfs 1950 euro vragen voor een dagje Spa. Dat was een beetje mijn punt.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)
LOT hoeft geen winst te draaien en kan daardoor scherper rekenen. Plus dat ik denk dat de gemiddelde bezettingsgraad bij LOT wat hoger is. Maar zoals gezegd, het is wel een beetje een appels vs peren vergelijking.
Ben maar wat blij dat DF er is overigens, want ze organiseren nogal wat per jaar. En zitten ook niet aan de bovenkant van de markt wat prijzen betreft. Ik hoef niet zo nodig een hele dag te rijden, dus de keuze hebben om een dagdeel te rijden is ook wel prettig. DF of Zandvoort vind ik ook wel plezierig rijden met eerbied voor elkaars materiaal. Heb daar zelf nog nooit rare dingen meegemaakt. Twee weken geleden op Assen, met een andere organisatie, was dat wel anders. Ook wel eens met DF op Assen gereden en toen was het ook wat agressiever. Op Assen altijd veel meer echte racers die ondanks alle regels er vol voor gaan. En dus meer rood en geel.
Ik ben overigens niet verzekerd op het circuit en daardoor heeft LOT voor mij niet die aantrekkingskracht.
Ben maar wat blij dat DF er is overigens, want ze organiseren nogal wat per jaar. En zitten ook niet aan de bovenkant van de markt wat prijzen betreft. Ik hoef niet zo nodig een hele dag te rijden, dus de keuze hebben om een dagdeel te rijden is ook wel prettig. DF of Zandvoort vind ik ook wel plezierig rijden met eerbied voor elkaars materiaal. Heb daar zelf nog nooit rare dingen meegemaakt. Twee weken geleden op Assen, met een andere organisatie, was dat wel anders. Ook wel eens met DF op Assen gereden en toen was het ook wat agressiever. Op Assen altijd veel meer echte racers die ondanks alle regels er vol voor gaan. En dus meer rood en geel.
Ik ben overigens niet verzekerd op het circuit en daardoor heeft LOT voor mij niet die aantrekkingskracht.