Pagina 8 van 9

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 okt 2017 13:59
door aboellaard
Ga ik proberen bij te zijn. Altijd leuk Assen. Ik weet het waarschijnlijk alleen pas op het laatste moment. Projectje in Duitsland.

Ben jij er ook bij en beschikbaar voor een traininkje, eventueel?

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 okt 2017 14:11
door Dennis Cavallino
Zelf ben ik er niet, maar er zijn 3 instructeurs aanwezig. Last minute is geen probleem!

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 06 okt 2017 12:44
door alain
Wie komt er nog mee naar Abbeville zaterdag 4 november Lotus on Track?
We kunnen er een leuk weekend van maken !


1. Stefan
2. Alain
3.
4.
5.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 06 okt 2017 13:01
door Co'tje
Klinkt goed!
Laat het ff van de persoonlijke planning afhangen.

1. Stefan
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4.
5.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 11 okt 2017 14:25
door Dennis Cavallino
Dinsdag 17 oktober is er weer een DF Trackday op Circuit Zandvoort. Open pitlane zoals altijd met een ochtendsessie, middagsessie of de hele dag (9.00 - 17.00 uur). Het is tot nu toe nog erg rustig qua aanmeldingen. Een los uur instructie is mogelijk (volgens mij ben ik 2 uur ingehuurd tot nu toe), dat kun je aangeven via het online inschrijfformulier.

http://www.dftrackdays.com/circuit/trac ... _17102017/

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 20 okt 2017 10:01
door Dennis Cavallino
Op donderdag 9 november heeft Driving Fun een extra dag Spa-Francorchamps weten te bemachtigen, dus dat betekent dat je lekker open pitlane kunt rijden op Spa voor niet al teveel geld (ik heb vandaag gehoord dat de circuithuur in 2018 helaas weer flink omhoog gaat). We hopen voor 2018 in ieder geval data te krijgen, want dat blijft het lastigste daar.

http://dftrackdays.com/circuit/trackda ... _09112017/

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 27 okt 2017 19:55
door Maik
1. Stefan
2. Alain
3. Eelco (misschien)
4. Maik
5.

Co, je staat nu vast op plek 3, nu moet je ook komen dus! :)

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 nov 2017 17:28
door StefanW
Dennis Cavallino schreef:Op donderdag 9 november heeft Driving Fun een extra dag Spa-Francorchamps weten te bemachtigen, dus dat betekent dat je lekker open pitlane kunt rijden op Spa voor niet al teveel geld (ik heb vandaag gehoord dat de circuithuur in 2018 helaas weer flink omhoog gaat). We hopen voor 2018 in ieder geval data te krijgen, want dat blijft het lastigste daar.

http://dftrackdays.com/circuit/trackda ... _09112017/
Klinkt goed, maar alsnog flink aan de prijs: de 14e november rijd je bij Lotus een hele dag voor minder dan 300, snel gerekend is Driving Fun dus meer dan 50% duurder. Dus de vraag rijst wat zijn de extras? Lekker geile pitspoezen, massage, champagne? Of goede regels qua inhalen... Volgend jaar misschien echt goede prijzen?

Voor de geinteresseerden nog de link: http://www.lotus-on-track.com/forums/sh ... p?eid=1067

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 nov 2017 18:37
door Dennis Cavallino
LoT biedt natuurlijk een Spa-dag aan voor een schappelijk bedrag waar je bij DF een middagsessie voor krijgt, maar dan kun je volgens mij nooit aan je rondetijden werken, omdat je simpelweg niet mag inhalen (behalve op rechte stukken en ná aanwijzing voorligger).

Laatst reed ik met een Nissan GT-R op Spa en dan zou zoiets echt mijn lol bedorven hebben. Andersom ook, want qua rondetijden ken ik snellere auto's met minder vermogen, die op een recht stuk never nooit zo'n GT-R in kunnen halen. Dan zit je elkaar dus altijd in de weg, maar op LoT-dagen die ik zag op Z'voort na heb ik ze nooit zelf meegemaakt als deelnemer. Ik hoor alleen wel dat mensen klagen over de regels, zeker als men een circuit goed kent. En dat snap ik wel. Het voordeel is misschien dat ze een minder groot veiligheidspakket hoeven te kopen en wellicht meer auto's tegelijk op de baan mogen laten? Maar dat weet ik niet zeker. Ook denk ik dat LoT net als de DNRT verlies maken accepteert, met alle risico's voor de verenigingskas vandien. DF hanteert altijd het hele jaar dezelfde prijzen ongeacht of het rustige of drukke dagen zijn, en of ze in het weekend of doordeweeks zijn. Ook zit er geen prijsverhoging in de zomermaanden bij. En je mag dus overal inhalen, mits met gezond verstand en de voorste auto mag zijn lijn blijven rijden (de achterste moet dus van zijn gas af als iezich klem rijdt bij de apex of bij het uitstuurpunt). Wangedrag wordt dmv zwarte vlag duidelijk gemaakt en meestal is dan in de pitsstraat een reprimande plus een herhaling van de uitleg voldoende.

Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar LoT is goedkoper, alleen anders qua beleving. Gelukkig valt er genoeg te kiezen deze weken op Spa! Pak je kansen en ga er lekker van genieten, ongeacht bij wie. Er zijn ook organisatoren die 600, 900 of zelfs 1950 euro vragen voor een dagje Spa. Dat was een beetje mijn punt.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 nov 2017 18:55
door Smiley
Lot is een doorgeschoten club, en geen commercieel bedrijf.
Appels en peren inderdaad.

Het is vooral populair onder de lightweights omdat de auto's grotendeels identiek zijn, en omdat we ons door de engelse regels voor 2 dropveters en een spinner vol kunnen verzekeren op een lot dag.
Dat compenseert de strenge regels behoorlijk.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 03 nov 2017 19:11
door Dennis Cavallino
Ja, dat scheelt natuurlijk. DF stond in 2009 voor die keuze: als een uit de hand gelopen door blijven gaan, met alle risico's vandien (genoeg dagen gehad met 12 inschrijvingen en 100% baanhuur...), of professioneel verder gaan. Er gaat veel tijd zitten in het organiseren en met vrijwilligers alleen kom je in NL helaas niet ver. LoT moeten jullie koesteren. :wink:

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 04 nov 2017 8:02
door gertje
Ik blijf de regels van lot goed vinden, het eerste dat ik wil is de auto heel thuiskrijgen.
Tijdje geleden een sessie Vrijrijden op zolder gedaan reden veel goedkope omgebouwde auto's mee (zelfs met trommel remmen nog). 2 keer bijna de decor ingereden door een aanrijding te vermijden.
Ronde tijden zijn leuk maar voor mij is de prioriteit de auto heel houden.
Er zijn dus verschillende mensen die op circuit willen rijden :-)
Al ik een auto zou hebben waar schade niet zo erg zou zijn zou ik gerust met jullie meerijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 06 nov 2017 10:38
door Rob
Er is maar 1 heel simpele reden waarom de regels bij lot zijn zoals ze zijn: Verzekering!

Niks meer, niks minder. Zonder deze regels geld voor ons de verzekering die wij hebben niet. Ook zijn er engelse verzekeringsmaatschappijen die je gewone straatauto wel verzekeren tijdens trackdays van LOT maar niet de trackdays van bv DF of skylimit.

Ik ben ook overtuigd dat het door deze regels is dat in alle trackdays waar ik aanwezig was we nog maar 1x een botsing hebben gehad tussen 2 auto's.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 06 nov 2017 11:35
door StefanW
Dennis Cavallino schreef:LoT biedt natuurlijk een Spa-dag aan voor een schappelijk bedrag waar je bij DF een middagsessie voor krijgt, maar dan kun je volgens mij nooit aan je rondetijden werken, omdat je simpelweg niet mag inhalen (behalve op rechte stukken en ná aanwijzing voorligger).

Laatst reed ik met een Nissan GT-R op Spa en dan zou zoiets echt mijn lol bedorven hebben. Andersom ook, want qua rondetijden ken ik snellere auto's met minder vermogen, die op een recht stuk never nooit zo'n GT-R in kunnen halen. Dan zit je elkaar dus altijd in de weg, maar op LoT-dagen die ik zag op Z'voort na heb ik ze nooit zelf meegemaakt als deelnemer. Ik hoor alleen wel dat mensen klagen over de regels, zeker als men een circuit goed kent. En dat snap ik wel. Het voordeel is misschien dat ze een minder groot veiligheidspakket hoeven te kopen en wellicht meer auto's tegelijk op de baan mogen laten? Maar dat weet ik niet zeker. Ook denk ik dat LoT net als de DNRT verlies maken accepteert, met alle risico's voor de verenigingskas vandien. DF hanteert altijd het hele jaar dezelfde prijzen ongeacht of het rustige of drukke dagen zijn, en of ze in het weekend of doordeweeks zijn. Ook zit er geen prijsverhoging in de zomermaanden bij. En je mag dus overal inhalen, mits met gezond verstand en de voorste auto mag zijn lijn blijven rijden (de achterste moet dus van zijn gas af als iezich klem rijdt bij de apex of bij het uitstuurpunt). Wangedrag wordt dmv zwarte vlag duidelijk gemaakt en meestal is dan in de pitsstraat een reprimande plus een herhaling van de uitleg voldoende.

Het is dus een beetje appels met peren vergelijken, maar LoT is goedkoper, alleen anders qua beleving. Gelukkig valt er genoeg te kiezen deze weken op Spa! Pak je kansen en ga er lekker van genieten, ongeacht bij wie. Er zijn ook organisatoren die 600, 900 of zelfs 1950 euro vragen voor een dagje Spa. Dat was een beetje mijn punt.
Maar hoe verklaart dit dan het prijsverschil? twee keer rijden bij DF is drie keer met LoT. Verlies zullen ze echt niet al 16 jaar achtereen maken.

Re: Overzicht 2017 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF)

Geplaatst: 06 nov 2017 13:13
door aboellaard
LOT hoeft geen winst te draaien en kan daardoor scherper rekenen. Plus dat ik denk dat de gemiddelde bezettingsgraad bij LOT wat hoger is. Maar zoals gezegd, het is wel een beetje een appels vs peren vergelijking.

Ben maar wat blij dat DF er is overigens, want ze organiseren nogal wat per jaar. En zitten ook niet aan de bovenkant van de markt wat prijzen betreft. Ik hoef niet zo nodig een hele dag te rijden, dus de keuze hebben om een dagdeel te rijden is ook wel prettig. DF of Zandvoort vind ik ook wel plezierig rijden met eerbied voor elkaars materiaal. Heb daar zelf nog nooit rare dingen meegemaakt. Twee weken geleden op Assen, met een andere organisatie, was dat wel anders. Ook wel eens met DF op Assen gereden en toen was het ook wat agressiever. Op Assen altijd veel meer echte racers die ondanks alle regels er vol voor gaan. En dus meer rood en geel.

Ik ben overigens niet verzekerd op het circuit en daardoor heeft LOT voor mij niet die aantrekkingskracht.