Pagina 1 van 1
turbo met 50 km
Geplaatst: 21 jan 2017 21:32
door tibby
kwijl!!!!!!!!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
zoiets kan je niet meer inschrijven????
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 21 jan 2017 21:59
door Smiley
De balgbobbel zit op de passagiersstoel.
En de sticker boven de deurpin ontbreekt.
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 21 jan 2017 22:01
door fredjespeedster
Volgens mij wel maar omdat die nog nooit is ingeschreven denk ik dat die in Belziek als nieuw zal beschouwd worden.21% en een BIV waar je stijl van achterover gaat vallen.
Of kopen en 6000km op de rollen laten zetten alvorens te importeren om de 21% te vermijden.
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 21 jan 2017 23:26
door aKra
Smiley schreef:De balgbobbel zit op de passagiersstoel.
En de sticker boven de deurpin ontbreekt.
Bij mijn Turbo heb ik ook in de passagiersstoel een permanente schuimbobbel, niet opblaasbaar

Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 22 jan 2017 9:58
door tibby
Heb ook een bobbel, die mag altijd opgeblazen worden
(heb er ook 1 passagierskant bedoel ik dus)
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 22 jan 2017 11:36
door Smiley
Ik verwarde de vaste bobbel, met de blaasbobbel inderdaad

Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 22 jan 2017 12:19
door aKra
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 24 jan 2017 14:00
door Pipo
Waarom kan die in Duitsland niet meer ingeschreven worden? Is de wetgeving op dat punt zo verschillend van in Belgiƫ?
fredjespeedster schreef:Volgens mij wel maar omdat die nog nooit is ingeschreven denk ik dat die in Belziek als nieuw zal beschouwd worden.21% en een BIV waar je stijl van achterover gaat vallen.
Of kopen en 6000km op de rollen laten zetten alvorens te importeren om de 21% te vermijden.
Het is eenvoudiger gewoon de verkoopfactuur >6.000km te laten vermelden. Zolang de km-stand conform de ouderdom is, gaan de belastingen dit nooit fysisch controleren.
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 24 jan 2017 14:08
door Smiley
Misschien dat je een euro 3 norm auto niet meer als nieuw in kunt laten schrijven in Duitsland?
En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 24 jan 2017 14:10
door tibby
' t is in ieder geval een speedster die nog beter is dan Pipo z'n speedster!

Deze heeft helemaal geen drup regen gezien

Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 25 jan 2017 10:11
door Arno
Smiley schreef:En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
Klopt. Omdat deze auto geen eerdere (kenteken) registratiepapieren heeft en de originele emissie categorie niet langer voldoende is zal je 'm in de meeste landen nooit meer op een kenteken kunnen krijgen tenzij er een speciale regeling is.
De wetgever 'ziet' dit niet als een oude/bestaande auto, maar een nieuw geproduceerde die gewoon niet meer voldoet aan de eisen..
Bijv. Euro5 is in gegaan September 2011 voor nieuw te registreren benzine auto's.
Ik gok dat het in de UK (al dan niet als SVA of ze kijken er niet eens naar..) en iets als Italie (met en handje euro's bij de registratie..) vast nog wel lukt om 'm op kenteken te krijgen
Maar in Duitsland oid. hoogstwaarschijnlijk geen enkele kans (meer) om die op kenteken te krijgen.
Als hij ooit 1 keer in ieder geval geregistreerd zou zijn geweest (ook met 0 kilometer) voor het verlopen van Euro3/4, dan had het geen probleem geweest.
Wellicht kan wel zo'n auto voor de landen (o.a. buiten de EU zoals Canada) die auto's na 15 of 20 jaar als 'klassieker' toelaten zonder aan de specifieke (emissie) eisen te voldoen wel weer interessant zijn. Dan is deze 'historie' waarschijnlijk niet zo relevant want het wordt toch een case-by-case proces en niet gebaseerd op typegoedkeur.
Bye, Arno.
Re: turbo met 50 km
Geplaatst: 25 jan 2017 15:01
door Pipo
Smiley schreef:Misschien dat je een euro 3 norm auto niet meer als nieuw in kunt laten schrijven in Duitsland?
En dikke kans dat dat in andere Europese landen ook zo zal zijn.
De atmo was euro 3. De Turbo euro 4.
Even wat opzoekwerk gedaan:
Citaat oude Europese richtlijn: Euronormen
De belangrijkste op vlak van emissiebeperking zijn de zogenaamde Euro-normen. Deze Europese limietwaarden beperken de uitstoot van NOx, HC, CO en PM. Sinds de invoering van de eerste norm in 1992, Euro 1, is de uitstoot van deze stoffen met meer dan 80% teruggedrongen. Momenteel moet elke nieuwe wagen die in Europa verkocht wordt, voldoen aan de Euro 5-norm; vanaf september 2015 is dit de Euro 6-norm.
Als ik bovenstaande regel letterlijk interpreteer, kan je deze nieuwe Turbo nergens in Europa nog in het verkeer brengen

Zit je daar als dealer met je nieuwe Speedster in je showroom.
ik zag eens een TV-programma, dat verslag maakte van fabrieksparkings in de U.K. waar duizenden onverkochte Fords staan te verkommeren (gevolg van overproductie). Ik neem aan dat die om dezelfde reden niet meer kunnen verkocht worden. Waarom stouwen ze die niet in een containerschip, om ze in China of India aan dumpprijs te slijten? Beter dan ze hier te laten wegrotten.