BlueDemon Awakens
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Ik durf hem niet in te trappen nee!
Maar ik voel wel het vermogen zitten...
En ik ben veel te bang dat ik het sloop dus ik doe voorzichtig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Maar ik voel wel het vermogen zitten...
En ik ben veel te bang dat ik het sloop dus ik doe voorzichtig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: BlueDemon Awakens
timmyboy55 schreef:Ik durf hem niet in te trappen nee!
Maar ik voel wel het vermogen zitten...
En ik ben veel te bang dat ik het sloop dus ik doe voorzichtig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
captain slow
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Het kritieke is nu de dumpvalve die zn werk niet doet. Maar dit is op te lossen door het gas niet abrupt los te laten (wel leuk geluidje) maar rustig lineair het gas los te laten en het terugslaan te beperken.
De basemap die ik van Daan heb lijkt al spot on als ik rij maar ik zal nu de Wideband ook werkt eens een eigen inleersessie doen.
Maar zo lang de blowoff niet werkt is dat volgensmij nutteloos, en verkloot ik gewoon de turbo met inleer rijgedrag... tot dan blijft hij lekker staan of op zn hoogst zoveel mogelijk non boost rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
De basemap die ik van Daan heb lijkt al spot on als ik rij maar ik zal nu de Wideband ook werkt eens een eigen inleersessie doen.
Maar zo lang de blowoff niet werkt is dat volgensmij nutteloos, en verkloot ik gewoon de turbo met inleer rijgedrag... tot dan blijft hij lekker staan of op zn hoogst zoveel mogelijk non boost rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
Heb je inbouw nog niet gezien, maar neem aan dat die blow-off ongeveer zo ingebouwd zit?
Geen idee wat voor type het precies is, maar die vacuumaansluiting eerst maar eens testen op lekkage lijkt me.
Qua inleren; het belangrijke basis/cruise gedeelte inleren gebeurt in closed-loop mode met de standaard narrrowband sensor en dan is het wel belangrijk dat je de motor niet teveel belast omdat ie zonder vollastverrijking loopt. Dat deel moet je eerst doorlopen wil je gaan denken aan de vol gas fueling met de wideband sensor.
Sowiezo raadzaam om daarbij eerst goed te checken of je wideband sensor in closed loop mode de juiste AFR aangeeft (mengsel schommelt rond de 14.7) en deze waarde ook in OBD juist binnenkomt.
Geen idee wat voor type het precies is, maar die vacuumaansluiting eerst maar eens testen op lekkage lijkt me.
Qua inleren; het belangrijke basis/cruise gedeelte inleren gebeurt in closed-loop mode met de standaard narrrowband sensor en dan is het wel belangrijk dat je de motor niet teveel belast omdat ie zonder vollastverrijking loopt. Dat deel moet je eerst doorlopen wil je gaan denken aan de vol gas fueling met de wideband sensor.
Sowiezo raadzaam om daarbij eerst goed te checken of je wideband sensor in closed loop mode de juiste AFR aangeeft (mengsel schommelt rond de 14.7) en deze waarde ook in OBD juist binnenkomt.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Ik heb deze Forge 004 dual valve met deze verenset en heb de groene in de bov zitten met 1 shim
Hoe het werkt:
http://www.forgemotorsport.com/Dual_Pis ... --752.html
Hoe een bov werkt:
http://www.google.nl
Hoe het werkt:
http://www.forgemotorsport.com/Dual_Pis ... --752.html
Hoe een bov werkt:
http://www.google.nl
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: BlueDemon Awakens
Precies een recirculation valve wat hij heeft. Een gesloten systeem dusExmantaa schreef:Heb je inbouw nog niet gezien, maar neem aan dat die blow-off ongeveer zo ingebouwd zit?
Geen idee wat voor type het precies is, maar die vacuumaansluiting eerst maar eens testen op lekkage lijkt me.
Qua inleren; het belangrijke basis/cruise gedeelte inleren gebeurt in closed-loop mode met de standaard narrrowband sensor en dan is het wel belangrijk dat je de motor niet teveel belast omdat ie zonder vollastverrijking loopt. Dat deel moet je eerst doorlopen wil je gaan denken aan de vol gas fueling met de wideband sensor.
Sowiezo raadzaam om daarbij eerst goed te checken of je wideband sensor in closed loop mode de juiste AFR aangeeft (mengsel schommelt rond de 14.7) en deze waarde ook in OBD juist binnenkomt.
Wil je een goedkoop en degelijke recirculation valve (enkel bij de lagere vermogens), kan ik je een Bosch 710 (a/p) recirculation valve aanraden die oem in de VAG 1.8 turbo's zitten....
grtz
Laatst gewijzigd door tibby op 08 mar 2017 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Re: BlueDemon Awakens
Huh? Dit is toch een twin piston valve voor Maf sensor uitgeruste wagens. (had deze zelf trouwens)Daan schreef:Ik heb deze Forge 004 dual valve met deze verenset en heb de groene in de bov zitten met 1 shim
Hoe het werkt:
http://www.forgemotorsport.com/Dual_Pis ... --752.html
Hoe een bov werkt:
http://www.google.nl
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... =13&t=6622
captain slow
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
tibby schreef:
Precies een recirculation valve wat hij heeft. Een gesloten systeem dus
Dit is zoals ie oorspronkelijk bij de turbo set van Timmie zat, maar geen idee of ie 'm nu ook weer als gesloten systeem gemonteerd heeft.
Re: BlueDemon Awakens
Dbilas verkoopt open dumpvalves:
met MAF : http://www.dbilas-shop.com/Products/Pop ... :1801.html (twin piston voor de zlet)
zonder MAF: http://www.dbilas-shop.com/Products/Pop ... :1802.html (voor hun z22se turbo's)
Er zit wel degelijk verschil in....
Mss gewoon je 'open' dumpvalve via Dbilas kopen wat zij gebruiken bij hun turbokits? (gelieven wel even na te vragen...)
grtz
met MAF : http://www.dbilas-shop.com/Products/Pop ... :1801.html (twin piston voor de zlet)
zonder MAF: http://www.dbilas-shop.com/Products/Pop ... :1802.html (voor hun z22se turbo's)
Er zit wel degelijk verschil in....
Mss gewoon je 'open' dumpvalve via Dbilas kopen wat zij gebruiken bij hun turbokits? (gelieven wel even na te vragen...)
grtz
captain slow
Re: BlueDemon Awakens
Post eens een foto Timmy van de valve??? En idd, hoe gebruik je deze??
grtz
grtz
captain slow
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: BlueDemon Awakens
tibby schreef:Post eens een foto Timmy van de valve??? En idd, hoe gebruik je deze??
grtz
Zie m'n foto vaneen paar postings hierbovenr; dat is dus de valve in Tim's kitje. Alleen weet ik dus niet hoe ie 'm nu heeft aangesloten.
Edit, detail (oeps, sorry voor het formaat)=>
Zie Smiley edit.
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 08 mar 2017 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: BlueDemon Awakens
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Heren:
Een bov voor specifieke auto's of turbokits zijn er niet.
Een bov blaast overdruk af na het sluiten van de gasklep. De afgeblazen lucht heeft een aantal opties:
1. De lucht is eerder door een MAF gemeten en de ecu regelt hierop het brandstofvolume om de juiste mengselverhouding te krijgen
-> A) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. recirculatie teruggevoerd worden ACHTER de MAF. Hierdoor blijft de zuurstof/brandstofbalans in tact.
-> B) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. open afvoer in de atmosfeer worden afgevoerd. De ecu spuit hetzelfde volume brandstof in maar er ontbreekt nu een deel zuurstof = Rijk mengsel (vlammen, knallen etc. mogelijk maar niet echt schadelijk.
Een optie in deze setup kan zijn om de MAF ACHTER de bov te plaatsen. Dan wordt er ook geen gemeten lucht afgeblazen.
2. De lucht is niet gemeten omdat je een MAP hebt. Wat er nu feitelijk VOOR de MAP gebeurd is niet echt van belang omdat de mengselverhouding pas in het inlaatspruitstuk (MAP-locatie) wordt bepaald. Het wel of niet recirculeren of atmosferisch afblazen van de boost moet geen verschil maken voor je mengselverhouding en daarmee je ontbranding c.q. functioneren van je motor.
Een dual spring bov heeft als voordeel dat er een kleinere veer en plaat in zit die de bov altijd gesloten houdt bij vacuum. De gaatjes staan wel open (de grote cilinder wordt open getrokken door het vacuum) maar een tweede veer houdt het kleine klepje op z'n plaats om het gat tussen de bov en ic-buis dicht te houden.
Het stotteren van een bov (shatteren) komt door het feit dat de veer om de bov dicht e drukken sterker is dan het vacuum. Het vacuum zuigt er aan maar krijgt de piston niet in 1 x open.
De foto van smiley is een recirc bov.
Een bov voor specifieke auto's of turbokits zijn er niet.
Een bov blaast overdruk af na het sluiten van de gasklep. De afgeblazen lucht heeft een aantal opties:
1. De lucht is eerder door een MAF gemeten en de ecu regelt hierop het brandstofvolume om de juiste mengselverhouding te krijgen
-> A) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. recirculatie teruggevoerd worden ACHTER de MAF. Hierdoor blijft de zuurstof/brandstofbalans in tact.
-> B) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. open afvoer in de atmosfeer worden afgevoerd. De ecu spuit hetzelfde volume brandstof in maar er ontbreekt nu een deel zuurstof = Rijk mengsel (vlammen, knallen etc. mogelijk maar niet echt schadelijk.
Een optie in deze setup kan zijn om de MAF ACHTER de bov te plaatsen. Dan wordt er ook geen gemeten lucht afgeblazen.
2. De lucht is niet gemeten omdat je een MAP hebt. Wat er nu feitelijk VOOR de MAP gebeurd is niet echt van belang omdat de mengselverhouding pas in het inlaatspruitstuk (MAP-locatie) wordt bepaald. Het wel of niet recirculeren of atmosferisch afblazen van de boost moet geen verschil maken voor je mengselverhouding en daarmee je ontbranding c.q. functioneren van je motor.
Een dual spring bov heeft als voordeel dat er een kleinere veer en plaat in zit die de bov altijd gesloten houdt bij vacuum. De gaatjes staan wel open (de grote cilinder wordt open getrokken door het vacuum) maar een tweede veer houdt het kleine klepje op z'n plaats om het gat tussen de bov en ic-buis dicht te houden.
Het stotteren van een bov (shatteren) komt door het feit dat de veer om de bov dicht e drukken sterker is dan het vacuum. Het vacuum zuigt er aan maar krijgt de piston niet in 1 x open.
De foto van smiley is een recirc bov.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: BlueDemon Awakens
Foto Smiley = poging tot foto van Exmantaa
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.