BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Gigantische uitlaat xD
Afbeelding

Het hele zootje
Afbeelding

Druk aan het klooien, hulptroepen ingeschakeld voor de elektra.. wat een perfectionist deze man!
Afbeelding

Afbeelding

Wideband Lambda Controller gemonteerd incl elektronica, Relais om het hele zootje te schakelen..
Ik heb de 12V direct van de Accu af kunnen halen bij de startmotor..
Schakeldraad heb ik van de groene draad afgetapt wat daan voor zijn voeding heeft gebruikt..

Speedster4Fun, jij je zin.. ik heb 4 kwadraat kabel gebruikt hahaha..

Boost controller met hele bundel kabels door bestaande rubber in de firewall getrokken naar binnen en via de linker sill naar voren.. allemaal onvindbaar weggewerkt..
Afbeelding

Afbeelding

Maar nu weer een teleurstelling....
Afbeelding

Afbeelding

En aan de linkerkant in het chassis zit de massa, deze wilde ik gaan gebruiken voor de elektronica... helaas, bout met insert draaien mee in het chassis.. met geen mogelijkheid eruit te krijgen... tips??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Massapunt op je blok gebruiken. (en chassispunt proberen goed vast te draaien!)

is daar een motor/baksteun gebroken? (niet gezien bij de motorwissel?) Heb er nog een liggen, zolang ik er maar weer een anderevoor terug krijg.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Exmantaa schreef:Massapunt op je blok gebruiken. (en chassispunt proberen goed vast te draaien!)

is daar een motor/baksteun gebroken? (niet gezien bij de motorwissel?) Heb er nog een liggen, zolang ik er maar weer een anderevoor terug krijg.
Helaas, bout was er bijna uit en draaide toen pas door... kopje eraf gezaagd en geprobeerd een moer op te draaien, ook niet gelukt... misschien ff draadsnijden erop..

Dat zou heel fijn zijn frank en dan zorg ik dat je er weer eentje ervoor terug krijgt! Bedankt!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Waarom heb je de middendemper niet iets meer naar links gezet zodat je met een 90 graden bocht gelijk naar je eindtips gaat? Scheelt aardig wat lengte en bochtenwerk lijkt mij?

Dit idee:
Afbeelding

Wel mooi knudde van de motorsteun :wacko:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Waarom heb je de middendemper niet iets meer naar links gezet zodat je met een 90 graden bocht gelijk naar je eindtips gaat? Scheelt aardig wat lengte en bochtenwerk lijkt mij?

Dit idee:
Afbeelding

Wel mooi knudde van de motorsteun :wacko:
Weetje dat ik geen idee heb... zal temaken hebben de heatshield box... ook is de demper best groot en moest de hele uitlaatlijn zo compact mogelijk op elkaar gezet worden..
Had jij ook 3 inch Daan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Tot de u-bocht is 3". Bocht en backbox is 2,5".
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

timmyboy55 schreef:Helaas, bout was er bijna uit en draaide toen pas door... kopje eraf gezaagd en geprobeerd een moer op te draaien, ook niet gelukt... misschien ff draadsnijden erop..

Zou ik niet doen. Oplossing is om voorzichting de 'kraag' van de blindklinkmoer in de chassisbalk wat af te slijpen met een dremel oid. en deze dan naar binnen te tikken in de balk (komt er eachteraan wel weer uit) en dan heel goed schoonmaken en een nieuwe (alu) blindklinkmoer er in zetten. Zorg dat je niet het alu van de balk beschadigt of inslijpt.

Soms kan je met een lange tang het achter-uiteinde van de blindklinkmoer beetpakken via de opening in de chassisbalk en het laatste stukje bout er eerst nog uit draaien.

Dit is je primaire massa-aansluiting van achter naar voren en als de blindklinkmoer door-draait, dan kan de speciale afstands-bus die er overheen zit niet meer strak tegen de chassisbalk aan. Er is rondom de massa punt een klein beetje van de anodisering verwijderd in de fabriek om de speciale alu spacer contact the laten maken met de chassisbalk:

Afbeelding

Aangezien daar ook je startmotor stroom doorheen gaat moet deze zeer goed op z'n plaats zitten.

Wanneer je alles goed weer vast hebt is het aan te raden om het zaakje (ook aan de achterkant) goed met een spuitbus vaseline of een tectyl oid. te behandelen zodat corrosie en vocht niet het feestje gaat verstoren.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

timmyboy55 schreef:allemaal onvindbaar weggewerkt..
Afbeelding
Die connectors op de wideband controller zien er niet echt (spat)waterdicht uit?

Misschien wil je de WB controller droog in de kofferbak doen of het hele ding in een plastic bakje met rubberen kabeldoorvoeren oid. om (regen)water in de WB controller tegen te gaan.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door tibby »

Leuk om Timmy bezig te zien......'geen idee' :lol:
Maargoed, zijn uitlaat is wel volledig 3 inch (en klaar voor in de toekomst 400PK te draaien 8) ).... dus die extra kronkel of 'iets' langer zal niet zoveel uitmaken denk ik...
Geloof dat jij wel de 'jongste' bouwer bent hier op het forum :woship:

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

@Arno, toevallig liet ik iemand in de werkplaats een dremel achterlaten dus dat ga ik zeker proberen!
Ik wil het dan weer op dezelfde manier gaan bevestigen zoals het heeft gezeten.

Wat betreft de plaatsing van de elektronica, ik ga deze op jouw advies naar de kofferbak verplaatsen, had er niet aan gedacht dat het ook vochtig kon worden daar!
Met dit soort situaties is het maar mooi dat er een Speedsterclub is die dit soort foutjes zien haha!

@Tibby je rijd tzt maar een keertje mee! Einde komt in zicht nu!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Voor die wideband controller zat ik ook al te kijken of dat daar wel past met de header tank gemonteerd.
Je kunt 'm ook richting schutbord aan de luchtfilterkant plaatsen, want dat is een relatief droge plek. En stekkers even insprayen met anticorrosie spul kan in een Speedster nooit kwaad. :wacko:

Frank
(Je merkt dat de tijd van zo'n ombouw gaat zitten in alle "kleine" dingen die bij elkaar nog veel uitzoekwerk kosten. :wink: )
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Iemand geinteresseerd in een voorste Motorsteun? XD deze is dankzij Speedster4Fun verwisseld met een goeie motorsteun..
Afbeelding

Inlaat heb ik gedemonteerd (4e keer) om de nieuwe seals in te zetten die ik snel binnen hoop te krijgen.

Verder heb ik de Intercooler vast gekit met montage kit xD en kunnen we binnenkort het inlaat traject maken.

De uitlaat is nu helemaal af getagd, deze gaat mn kennis nu geheel aflassen, het staat heel erg dik.

@Daan, we konden de demper niet meteen eraan zetten omdat de demper een heel stuk naar achter moest komen omdat hij anders niet in de hitteschild pastte, ook was hij te lang geweest om de eindstukken er met 90 graden aan te maken.

De elektronica verplaatsen we naar de achterbak via de OEM kabelboom.

Heeft iemand een idee hoe ik het water kan aansluiten? Mijn bestaande leidingen vanaf de turbo gaan precies naar de 2 dikke leidingen links naast de motor met de plastic schroefjes... 1 daarvan gaat naar de radiator (links of rechtsom? Ik denk linksom vanachte gezien??) en de ander komt van de radiator af (rechts denk ik dan?)... welke welk is weet ik dus niet precies...
Dan nog waar ga ik de turbo op zetten? Water NA de radiator (koel) of water VOOR de radiator (heet)??? Ik weet niet wat fijner is voor de motor?



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door jaydee »

Het ziet eruit alsof die motorsteun al een keer gelast is en nu net naast die las weer gescheurd. Klopt dat?
Moeten we hieruit afleiden dat poly-inserts extra belasting op de steun zelf geven en dat deze daar niet tegen bestand is?
Jägertee
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

jaydee schreef:Het ziet eruit alsof die motorsteun al een keer gelast is en nu net naast die las weer gescheurd. Klopt dat?
Moeten we hieruit afleiden dat poly-inserts extra belasting op de steun zelf geven en dat deze daar niet tegen bestand is?
@Jaydee, mijn beide zijsteunen waren gescheurd + ik had een achter steun zonder insert...
deze voorste motorsteun heeft zolang ik hem heb een Insert gehad..
Ik denk dat door de 2 defecte zijsteunen en een slappe achterste steun de voorste gebroken is...
zij deze hebben proberen te lassen en hij om de voorgenoemde problemen gewoon alweer is gescheurd (natuurlijk zwakker dan ervoor als bonus)

Nu heb ik 2 nieuwe zijsteunen en beide onder steunen van powerflexen voorzien... ik denk dat mijn toekomstige 400nm niet genoeg is deze te slopen :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

jaydee schreef:Het ziet eruit alsof die motorsteun al een keer gelast is en nu net naast die las weer gescheurd. Klopt dat?
Moeten we hieruit afleiden dat poly-inserts extra belasting op de steun zelf geven en dat deze daar niet tegen bestand is?
Lijkt er inderdaad op dat Timmy's baksteun ooit een keer gelast is en daar nu weer gescheurd is. Een paar defecte motorsteunen helpen daar net echt bij. En Tim's Speedy heeft wel meer issues gehad die duiden op een schadeverleden... :|
Plaats reactie