Pagina 2 van 2

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 08 mar 2017 10:04
door S. Gonzales
Probeer dit eens (gewoon om simpele zaken uit te sluiten):
Neem een startkabel, desnoods twee aan elkaar i.v.m. de benodigde lengte, één kant op de - pool van je accu en de andere kant op een goed massapunt op het motorblok.
Geeft dat verbetering?

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 11 mar 2017 22:20
door RollatorGT
S. Gonzales schreef:Probeer dit eens (gewoon om simpele zaken uit te sluiten):
Neem een startkabel, desnoods twee aan elkaar i.v.m. de benodigde lengte, één kant op de - pool van je accu en de andere kant op een goed massapunt op het motorblok.
Geeft dat verbetering?
Min pool accu met massa punt motor verbonden en meteen een goede start. Nog geen garantie maar wel goede hoop.
Enkele feiten:
Als de motor even gelopen heeft start hij altijd in 1 keer,
Droog of vochtig lijkt niet van toepassing,
Kou lijkt van invloed,
Nooit foutmeldingen op het dash,
De auto heeft deze winter voor het eerst "buiten" geslapen, 52.000 km gelopen en voor zover te zien zit alle elektronica origineel (op zijn Engels) bevestigd, ook de behuizing van de start relais,
Het benzine pompje reageert altijd.

Vreemd:
Na het herplaatsen van de start relais werkte eerst niets, ook het benzine pompje niet terwijl het normaal al werkt na het omdraaien van de sleutel.

Iemand misschien nog suggesties ??

Groeten, Spenkie.

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 14 mar 2017 7:08
door stefan
probeer eerst een andere batterij (als hij meteen start met een startkas..ik denk dat nen hollander dat startbooster noemt) dan weet je genoeg gooi dan die nieuwe accu opt stort grtz van een belg zonder speedy

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 14 mar 2017 21:55
door RollatorGT
Hoi Stefan,
Als ik het goed begrijp bedoel je: de accu kan nieuw zijn maar toch te weinig piek/start vermogen leveren.

Groeten, Spenkie.

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 14 mar 2017 23:27
door Exmantaa
RollatorGT schreef:
S. Gonzales schreef:Probeer dit eens (gewoon om simpele zaken uit te sluiten):
Neem een startkabel, desnoods twee aan elkaar i.v.m. de benodigde lengte, één kant op de - pool van je accu en de andere kant op een goed massapunt op het motorblok.
Geeft dat verbetering?

Min pool accu met massa punt motor verbonden en meteen een goede start. Nog geen garantie maar wel goede hoop.

Enkele feiten:
Als de motor even gelopen heeft start hij altijd in 1 keer,
Droog of vochtig lijkt niet van toepassing,
Kou lijkt van invloed,
Nooit foutmeldingen op het dash,
De auto heeft deze winter voor het eerst "buiten" geslapen, 52.000 km gelopen en voor zover te zien zit alle elektronica origineel (op zijn Engels) bevestigd, ook de behuizing van de start relais,
Het benzine pompje reageert altijd.

Vreemd:
Na het herplaatsen van de start relais werkte eerst niets, ook het benzine pompje niet terwijl het normaal al werkt na het omdraaien van de sleutel.

Iemand misschien nog suggesties ??

Groeten, Spenkie.

Ik denk dat je het antwoord hier zelf al gegeven hebt; check de accupolen (loshalen/schoonborstelen en ingevet weer terug) en ook alle massaverbindingen. Vooral die met het alu chassis checken en er zit een massaverdeelpunt achterin van chassis naar je blok.

Voltage meten van accu zonder draaiende motor (12.Xv) en met draaiende motor (>13.8-14.4v) zegt ook veel. En hoever het voltage inzakt tijdens starten. (Je kunt het ook vaak zien met lichten aan of je accuvoltage erg inzakt tijdens starten)

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 15 mar 2017 0:37
door RollatorGT
Bedankt Exmantaa en enkele andere Speedster leden,

De analyse van Exmantaa komt het dichts bij het geen ik zelf meet en constateer.
Mijn probleem is niet van de orde van het Tim en het "obd inleer dibakel".
Ik vertrouw er op dat komend najaar team Alkmaar bij de SC upgrade dit "probleempje" indien niet opgelost tegen komt.

Groeten, Spenkie.

Re: Vaag startgedrag

Geplaatst: 15 mar 2017 8:14
door stefan
zeker en vast (chinese rommelbatterij) met een stikker opgeplakt van een top accu