Pagina 1 van 1

high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 15:39
door tibby

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 16:51
door Winspeed
Wist niet dat ze deze ook gebruikten bij de speedster?
Beetje concurrent voor de 2.4 dan als ik het goed begrijp

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 18:00
door Manta79
Wel een hoog knutselgehalte. Ziet er niet uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 18:17
door Arno
Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet echt geweldig werkt...

De vorm van de inlaat-poorten op een K20/K24 is totaal anders als die op een Z22...

Afbeelding

versus

Afbeelding

Ook is de hoek waaronder het spruitstuk cq inlaat kanalen 'aansluit' op de kop bij een K20 veel schuiner omdat deze niet zoals de Z22 nog lange inlaat-kanalen in de kop heeft.

Een K20 kop begint al meer te lijken op die van verschillende motorfietsen qua in- en uitlaat meer schuin omhoog. Niet zo vreemd gezien het ontwerp-toerental van ruim boven de 8000rpm.

Als het aangepaste spruitstuk bijvoorbeeld een centimeter of 3 van af gehakt was en er was bijvoorbeeld het flens en runner deel van een alu B207 inlaatspruitstuk op 'getransplanteerd' met voldoende geleidelijke overgang, dan had het wellicht wat geweest.

Hoewel je dan liever een Honda RBC of RRC inlaat wilt, want die totaal standaard PRB/PRC van een europese TypeR is zeker niet de beste...

Maarja.. Dan wordt het best wel een grote klus.. En dit siet er meer uit als 'effe in elkaar gehobbied...' ;)

Bye, Arno.

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 18:22
door Daan
Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 18:36
door sooike
Een waardig alternatief voor de 2.4 inlet denk ik, maar uiterst zeldzaam? Nog nooit zien voorbij komen :cry:

Afbeelding

Re: high flow manifolde z22SE

Geplaatst: 21 mar 2017 21:53
door Exmantaa
Daan schreef:Inlaatspruitstuk van een SR20DE(T) zou ik kiezen. Nagenoeg gelijk qua ruimte tussen de runners en runnerbreedte.
Ik dacht dat onze alu Ecotec blokjes vrij veel ruimte tussen de runners hadden i.v.m. de wat oudere gietijzeren blokjes; bore spacing = 96mm :?:

Edit; SR20DET is blijkbaar ook een alu blok... :bag: Honda = 94mm bore spacing