Re: camber shims
Geplaatst: 17 apr 2017 8:15
Wanneer je vóór nog iets negatiever gaat, naar -1 Gr, heb je daar 'gewoon op straat' ook echt wel plezier van! Aanrader
Zoals Speedy zegt... wat meer camber heb je veel plezier van op straatCamber heb ik gesteld op basis van de uitlijngegevens die ik mee kreeg bij aankoop (2013).
Voor was -0.24/-0.21. Rechts 2 shims van 1 mm verwijderd, link was er maar 1 shim en de abs bracket. De bracket ook verwijderd om hier ook 2mm meer camber te krijgen. Abs kabel met klemmetjes vastgezet, moet volgens mij verder geen probleem opleveren.
1mm = 0.25° bij de voorkant.
Voor nu dus -0.74/-0.71 graden camber dus. Waarschijnlijk wat meer omdat hij ook 10mm verlaagd is van voor.
Achter was -1.57/-2.10. Dit vond ik wat vreemd dat Zonneveld dit niet aangepast heeft blijkbaar volgens het uitlijnsheet. Voldoende shims om dit te corrigeren. LA 2 shims van 1mm verwijderd zodat het totaal nu op -2.17/-2.10 staat.
1mm = 0.30° bij de achterkant.
Meer caster geeft dan wel weer sterkere neiging van de auto om stuur naar 'het midden' terug te willen duwen naarmate je meer instuurt. Stuur gevoel is daarom vaak wat zwaarder in scherpere bochten.Exmantaa schreef:Caster geeft buiten rechtdoor stabiliteit ook meer Camber bij stuuruitslag, dus in de bochten extra grip.