Pagina 1 van 1

Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 21 mei 2017 20:00
door RollatorGT
Hoi drukvullers/pk persers,

Wat is de beste plek om een aftak/aansluiting voor een druk metertje te maken, zo dicht mogelijk bij de SC/compressor, voor of na de blow off klep, voor of net na de MAF sensor.

Groeten, Spenkie.

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 21 mei 2017 20:36
door aKra
Maakt in principe niet uit waar je hem plaatst. Want de druk zou niet moeten veranderen binnen in het systeem, tenzij je dus een lek hebt :lol: .

Net voor de gasklep bij mij.

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 21 mei 2017 22:09
door RollatorGT
Bedankt aKra,
Was ook mijn idee maar de vele Indianen verhalen brachten mij aan het twijfelen.
Ik heb nu een aftak op een slangetje van het inlaat spruitstuk naar ( ik vermoedt) de blow off klep) maar de klep heb ik nog niet gevonden omdat ik dan de voorbumper + grill en/of de plastic wielkast moet verwijderen.
Het metertje komt nauwelijks boven nul atm. dus ik maak een nippeltje in de drukbuis, in de buurt van de MAF sensor.

Groeten, Spenkie.

P.s. Het is een dooie boel op het Alfa forum, geen techniek maar hoofdzakelijk plaatjes van "vette" velgen en Chinese Ali meuk.

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 22 mei 2017 8:28
door S. Gonzales
RollatorGT schreef:P.s. Het is een dooie boel op het Alfa forum, geen techniek maar hoofdzakelijk plaatjes van "vette" velgen en Chinese Ali meuk.
Tja :roll: die ervaring had ik ook op andere fora, daarom is dit zo'n super forum! :yes:

Maar.....je kan nog terug.....volgens mij staat er ergens nog een knappe oranje te koop. :wink:

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 22 mei 2017 10:39
door Winspeed
Of Herman volgen en er een spalfa van maken

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 22 mei 2017 11:19
door aKra
Winspeed schreef:Of Herman volgen en er een spalfa van maken
:lol:

Re: Drukmeter aansluiten

Geplaatst: 22 mei 2017 23:09
door RollatorGT
Beste Speedsters,
Het forum is niet te vergelijken met andere "merken".
Alle technische kennis is door liefhebbers en techneuten tot op het laatste schroefje uitgedokterd.
Het laatste topic van Tim en Alex is voor mij studie materiaal en ik volg het tot in detail.
Natuurlijk mis ik mijn Speedster maar ik ben/was wel "rijk" genoeg om hem te laten tunen maar kom al gauw in de problemen bij tegenvallers.

De Alfa is niet te vergelijken met een Speedster, 147 pk met 900 kg of dik 1600 kg met 350 pk met four wheel drive.
Met andere woorden, als een Speedster de kont omgooit heb je een serieus probleem, als mijn Alfa gaat schuiven hoop ik dat er voldoende ruimte is om het blok beton af te remmen.

Groeten, Spenkie.