Compressor van HiTEC
Geplaatst: 04 sep 2005 14:46
Na lang wachten is het dan zover. De compressor van HiTEC zit erop. Het is in 1 woord geweldig. De acceleratie, het geluid, wow! En toch rijdt de auto nog net zo gedwee als hiervoor. Vandaag gewoon lekker wezen cruisen en zo af en toe een tussensprintje. De auto gedraagt zich voorbeeldig. Je hebt geen 1 keer het idee dat er iets niet klopt of dat je iets vreemd hoort. (Speedster)Petje af voor de mannen van HiTEC.
Een van de redenen waarom het nogal lang duurde ten opzichte van de normale tijd die voor het inbouwen van een compressor staat is omdat ze nogal wat kleine veranderingen hebben doorgevoerd ten opzichte van vroeger. Zo is de radiator van de intercooler op een andere plaats gezet en is de hoeveelheid water die door het systeem wordt gepompt verdubbeld. De sofware is aangepast. Een of andere sensor die er voor zorgt hoe de compressor op het gaspedaal reageert, hebben ze veranderd en zit op een andere (betere) positie. Vroeger was het schijnbaar zo dat 2 graden meer gas er een vermogens jump was van 15 pk dat is nu weg waardoor het rijden in de 2 versnelling de auto niet zenuwachtige op het gas reageert. Er zit tegenwoordig een sport filter in waardoor je de compressor beter hoort. Wat heet, het lijkt wel een Stuka duikbommenwerper! Gelukkig maakt hij dat geluid alleen als je vol op het gas gaat. Bij normaal rijden is het geluid niet veel anders dan standaard.
Zoals jullie weten ben ik geen techneut dus op de echte technische zaken moet ik het antwoord schuldig blijven.
Nog wat feitjes:
Ingebouwd HiTEC compressor Stage 2.
Vermogen 245 PK
275Nm bij 2000 toeren tot 300 Nm bij 6250 toeren.
Kosten 7200 EURO.
Een van de redenen waarom het nogal lang duurde ten opzichte van de normale tijd die voor het inbouwen van een compressor staat is omdat ze nogal wat kleine veranderingen hebben doorgevoerd ten opzichte van vroeger. Zo is de radiator van de intercooler op een andere plaats gezet en is de hoeveelheid water die door het systeem wordt gepompt verdubbeld. De sofware is aangepast. Een of andere sensor die er voor zorgt hoe de compressor op het gaspedaal reageert, hebben ze veranderd en zit op een andere (betere) positie. Vroeger was het schijnbaar zo dat 2 graden meer gas er een vermogens jump was van 15 pk dat is nu weg waardoor het rijden in de 2 versnelling de auto niet zenuwachtige op het gas reageert. Er zit tegenwoordig een sport filter in waardoor je de compressor beter hoort. Wat heet, het lijkt wel een Stuka duikbommenwerper! Gelukkig maakt hij dat geluid alleen als je vol op het gas gaat. Bij normaal rijden is het geluid niet veel anders dan standaard.
Zoals jullie weten ben ik geen techneut dus op de echte technische zaken moet ik het antwoord schuldig blijven.
Nog wat feitjes:
Ingebouwd HiTEC compressor Stage 2.
Vermogen 245 PK
275Nm bij 2000 toeren tot 300 Nm bij 6250 toeren.
Kosten 7200 EURO.