uitvallend dimlicht
-
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 mei 2005 16:28
- Locatie: 's graveland en 's gravenhage
- Contacteer:
uitvallend dimlicht
Beste speedstervrinden, een vraagje:
Heeft 1 van jullie ook last van een dimlicht dat soms wel en soms niet op volle kracht brand? Mn hilversumse (en goede) dealer heeft er al enkele keren naar gekeken, maar steeds valt de linkerkoplamp terug in zn oude fout: zwak branden. Dit lijkt mij een probleem met de massa, wellicht oxidatie? Je kunt er ook zo lekker bij trouwens... Graag advies als je dit probleem herkent!
groet van dikkiedik
Heeft 1 van jullie ook last van een dimlicht dat soms wel en soms niet op volle kracht brand? Mn hilversumse (en goede) dealer heeft er al enkele keren naar gekeken, maar steeds valt de linkerkoplamp terug in zn oude fout: zwak branden. Dit lijkt mij een probleem met de massa, wellicht oxidatie? Je kunt er ook zo lekker bij trouwens... Graag advies als je dit probleem herkent!
groet van dikkiedik
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: uitvallend dimlicht
Ik (de Speedster om precies te zijn) heb er ook last van.dikkiedik schreef:Beste speedstervrinden, een vraagje:
Heeft 1 van jullie ook last van een dimlicht dat soms wel en soms niet op volle kracht brand? Mn hilversumse (en goede) dealer heeft er al enkele keren naar gekeken, maar steeds valt de linkerkoplamp terug in zn oude fout: zwak branden. Dit lijkt mij een probleem met de massa, wellicht oxidatie? Je kunt er ook zo lekker bij trouwens... Graag advies als je dit probleem herkent!
groet van dikkiedik
Vaak brandt het licht niet (ook links) en dan geef ik een tik op de koplamp en dan springt hij aan.
Binnenkort voor service naar de dealer dus even kijken of ze het daar op kunnen lossen.
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: uitvallend dimlicht
Ik denk niet dat je speedster er last van heeft hoor Hendrik JanHendrik-Jan schreef: Ik (de Speedster om precies te zijn) heb er ook last van.
Re: uitvallend dimlicht
@Marcel: die Speedster is toch zo'n gevoelige autoMarcel schreef:Ik denk niet dat je speedster er last van heeft hoor Hendrik JanHendrik-Jan schreef: Ik (de Speedster om precies te zijn) heb er ook last van.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: uitvallend dimlicht
Het zijn meer de tegenliggers en de heren van de politie.Marcel schreef:Ik denk niet dat je speedster er last van heeft hoor Hendrik JanHendrik-Jan schreef: Ik (de Speedster om precies te zijn) heb er ook last van.
Lotus Elise S2
Wat je simpel kan doen is even met je arm en sleutel 13 als ik het goed heb onder de kap de moer losdraaien waarmee de koplamp op z'n plaats wordt gehouden. Het is even prutsen om erbij te komen, maar opzich goed te doen. De koplamp schuif je dan naar voren en dan kun je bij de stekkers al inspecteren. Stekkers even loshalen en je kunt de koplamp unit er helemaal uit halen. Unit is dan makkelijk inspecteren en controleren of er makkelijk zichtbare issue's mee zijn. Even stekkers controleren of daar iets niet lekker zit (vies bijvoorbeeld of geoxideerde contacten).
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
heb ik ook gehad. Had last van een slechte massa aan de rechterkant. Zag er bij mij als volgt uit: als ik het dimlicht aanzette, gloeiden de grootlicht-lampen ook iets op, en m'n grootlicht deed het aan die kant ook niet. Maar soms na een paar keer met grootlicht spelen, werkte het ineens wel. Om kierewiet van te worden.
Even een schema gedownload, en toen de plek van de storing beredeneerd. Nou, dat klopte aardig, 1 massadraad naar de dimlichtlamp maakte slecht contact. Als het dimlicht geactiveerd werd, trok de rechterlamp z'n massa via de 2 grootlicht-lampen.
Massaklem van de lamp eraf gehaald, draad goed schoon gemaakt (zat wat gesmolten plastic omheen, omdat de stroom veel te hoog was geweest) opnieuw ingeklemd, contact doorgemeten, en het werkte weer 100%.
Mocht je meer willen weten, hoor ik het wel.
@ MarkV: is inderdaad sleutel 13, een pijpsleutel of een dop met een verlengstuk vond ik wat makkelijker. Schijnt dat er ooit vleugelmoeren (volgens een manual) op hebben gezeten, maar die zullen inmiddels wel ergens liggen te rammelen onderin.
Greetingz, Peter
heb ik ook gehad. Had last van een slechte massa aan de rechterkant. Zag er bij mij als volgt uit: als ik het dimlicht aanzette, gloeiden de grootlicht-lampen ook iets op, en m'n grootlicht deed het aan die kant ook niet. Maar soms na een paar keer met grootlicht spelen, werkte het ineens wel. Om kierewiet van te worden.
Even een schema gedownload, en toen de plek van de storing beredeneerd. Nou, dat klopte aardig, 1 massadraad naar de dimlichtlamp maakte slecht contact. Als het dimlicht geactiveerd werd, trok de rechterlamp z'n massa via de 2 grootlicht-lampen.
Massaklem van de lamp eraf gehaald, draad goed schoon gemaakt (zat wat gesmolten plastic omheen, omdat de stroom veel te hoog was geweest) opnieuw ingeklemd, contact doorgemeten, en het werkte weer 100%.
Mocht je meer willen weten, hoor ik het wel.
@ MarkV: is inderdaad sleutel 13, een pijpsleutel of een dop met een verlengstuk vond ik wat makkelijker. Schijnt dat er ooit vleugelmoeren (volgens een manual) op hebben gezeten, maar die zullen inmiddels wel ergens liggen te rammelen onderin.
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Hi Peter,
Mark
Ik heb er zo'n ratel-sleuteltje voor gebruikt. Daarna het zaakje vervangen door vleugelmoer, 10x makkelijker dan die irritante nyloc bout. En de onderdeeltjes kosten vrijwel niks bij de bouwmarkt..Ride-aholic schreef:Hi,
@ MarkV: is inderdaad sleutel 13, een pijpsleutel of een dop met een verlengstuk vond ik wat makkelijker. Schijnt dat er ooit vleugelmoeren (volgens een manual) op hebben gezeten, maar die zullen inmiddels wel ergens liggen te rammelen onderin.
Mark
C30-94@0.55bar