Pagina 1 van 1

Testbank

Geplaatst: 27 jun 2017 22:02
door RollatorGT
Beste leden,
Naar aanleiding van twijfel over vermogen (topic motorisch/surge) ben ik dus naar een testbank geweest met desastreuze uitlag die niemand binnen de Speedsterclub begrijpt en de chef werkplaats van de dealer keek naar het rapport maar gaf te kennen dat deze materie niet tot zijn vakgebied hoort.
De verkoper viel hem aan en bood direct aan om contact op te nemen met Rotrex UK, niet slecht zonder garantie toch ???

Nu de testbank:
Volgens internet promotie geschikt voor 4 wd,
Tijdens de test moest ik in een wachtruimte via camera toezien,
Het beeld was vrij klein maar ik weet zeker dat alleen de voorwielen op rollen stonden,
Mijn auto heeft permanente 4 wheel drive dus heel vreemd.

Mijn auto:
Permanente 4 wheel drive, 43 % voor, 57 % achter (enkele uitvoeringen hebben de optie +/- 75 % voor of achter inschakelbaar).
Als alles klopt kan hij dus 43 % van het max vermogen op de voorwielen leveren en als ik terug reken kom ik op 43% van 340 pk = 146.2 pk en dat lees ik ook uit de grafiek bij de tweede run, (nadat een sensor ingrijpt omdat er 340 pk op alleen de voorwielen komt).

Inmiddels uit ervaring hecht ik weinig waarde meer aan "officiële" tuning bedrijven.

Bedankt Alex, Arno en Frank.

Re: Testbank

Geplaatst: 28 jun 2017 5:54
door Herman
RollatorGT schreef:Beste leden,
Nu de testbank:
Volgens internet promotie geschikt voor 4 wd,
Tijdens de test moest ik in een wachtruimte via camera toezien,
Het beeld was vrij klein maar ik weet zeker dat alleen de voorwielen op rollen stonden,
Mijn auto heeft permanente 4 wheel drive dus heel vreemd.
Dat is wel heel vreemd. De achterwielen zouden, als ze op vaste grond staan, de auto met veel geweld van de rollen af duwen. En TC/ABS zou ingrijpen als dat niet is uitgezet?
Als ik jou was, zou ik naar een echte 4wd bank gaan. Vmax een idee?

Re: Testbank

Geplaatst: 28 jun 2017 21:50
door RollatorGT
Inderdaad heel vreemd.
Wat ik weet heeft mijn auto ASR (antislip regeling) en VDC (vehicle dynamic control).
Na wat zoekwerk schijnt hij 3 differentiëlen te hebben (het Alfa q4 systeem).
Mijn "boeren" verstand zegt dan 1 dif. tussen de voorwielen, 1 tussen de achterwielen en 1 tussen de voor en achterwielen.
Met uitgeschakelde ASR en de voorwielen op de rollen zal dan de differentieel werking er voor zorgen de achterwielen stil blijven staan en de voorwielen 2x zo snel gaan draaien tot dat een sensor dit meet en het vermogen terug schroeft om de boel niet aan gort te draaien.
Groeten Henk.

Re: Testbank

Geplaatst: 29 jun 2017 6:30
door timmyboy55
Daarom is zo'n Brera dus zo zwaar..........

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk