Testbank
Geplaatst: 27 jun 2017 22:02
Beste leden,
Naar aanleiding van twijfel over vermogen (topic motorisch/surge) ben ik dus naar een testbank geweest met desastreuze uitlag die niemand binnen de Speedsterclub begrijpt en de chef werkplaats van de dealer keek naar het rapport maar gaf te kennen dat deze materie niet tot zijn vakgebied hoort.
De verkoper viel hem aan en bood direct aan om contact op te nemen met Rotrex UK, niet slecht zonder garantie toch ???
Nu de testbank:
Volgens internet promotie geschikt voor 4 wd,
Tijdens de test moest ik in een wachtruimte via camera toezien,
Het beeld was vrij klein maar ik weet zeker dat alleen de voorwielen op rollen stonden,
Mijn auto heeft permanente 4 wheel drive dus heel vreemd.
Mijn auto:
Permanente 4 wheel drive, 43 % voor, 57 % achter (enkele uitvoeringen hebben de optie +/- 75 % voor of achter inschakelbaar).
Als alles klopt kan hij dus 43 % van het max vermogen op de voorwielen leveren en als ik terug reken kom ik op 43% van 340 pk = 146.2 pk en dat lees ik ook uit de grafiek bij de tweede run, (nadat een sensor ingrijpt omdat er 340 pk op alleen de voorwielen komt).
Inmiddels uit ervaring hecht ik weinig waarde meer aan "officiële" tuning bedrijven.
Bedankt Alex, Arno en Frank.
Naar aanleiding van twijfel over vermogen (topic motorisch/surge) ben ik dus naar een testbank geweest met desastreuze uitlag die niemand binnen de Speedsterclub begrijpt en de chef werkplaats van de dealer keek naar het rapport maar gaf te kennen dat deze materie niet tot zijn vakgebied hoort.
De verkoper viel hem aan en bood direct aan om contact op te nemen met Rotrex UK, niet slecht zonder garantie toch ???
Nu de testbank:
Volgens internet promotie geschikt voor 4 wd,
Tijdens de test moest ik in een wachtruimte via camera toezien,
Het beeld was vrij klein maar ik weet zeker dat alleen de voorwielen op rollen stonden,
Mijn auto heeft permanente 4 wheel drive dus heel vreemd.
Mijn auto:
Permanente 4 wheel drive, 43 % voor, 57 % achter (enkele uitvoeringen hebben de optie +/- 75 % voor of achter inschakelbaar).
Als alles klopt kan hij dus 43 % van het max vermogen op de voorwielen leveren en als ik terug reken kom ik op 43% van 340 pk = 146.2 pk en dat lees ik ook uit de grafiek bij de tweede run, (nadat een sensor ingrijpt omdat er 340 pk op alleen de voorwielen komt).
Inmiddels uit ervaring hecht ik weinig waarde meer aan "officiële" tuning bedrijven.
Bedankt Alex, Arno en Frank.